پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
بزرگترین مرکز عقیم سازی و کنترل سگ‌های بلاصاحب جنوب غرب کشور امروز به بهره برداری رسید.

شعار سال: قنواتی رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در مراسم بازدید خبرنگاران از مرکز عقیم سازی و کنترلسگ های بلاصاحب جنوب غرب کشوراز بهره برداری از بزرگترین مرکز نگهداری و کنترل سگ های بلاصاحب کشورخبر داد.

در این بازدید که حاجتی عضو شورای اسلامی شهر اهواز و حاتمی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز حضور داشتند، قنواتی گفت: حسب دستور و تاکید شهردار محترم اهواز مرکز عقیم سازی و کنترلسگهای بلاصاحب کهبزرگترین مرکز عقیم سازی و کنترلسگ های بلاصاحب در جنوب غرب کشور است امروز بهبهره برداری رسید.

محمدرضا قنواتی در خصوص سایت نگهداری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب توضیحاتی ارائه کرد و افزود: 60 قلاده سگ به طور ماهانه در این مرکز تحت عمل واکسینه و عقیم سازی قرار می گیرند.

وی افزود: هزینه نگهداری و واکسینه شدن هر یک از سگ های بلاصاحب حدود یک میلیون تومان محاسبه شده است که با توجه به وجود شش الی هفت هزار سگ بلاصاحب طی گزارشات دریافت شده، شهرداری به تنهایی قادر به انجام این کار نیست.

قنواتی با تاکید بر همکاری برخی نهادهای مربوطه در خصوص جمع آوری، نگهداری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب، گفت: جمع آوری هرچه سریعتر سگ های بلاصاحباحتیاج به همکاری همه جانبه دارد، محیط زیست،علوم پزشکی،دامپزشکی، فرمانداری، نیروی انتظامی و بهداشت نسبت به این مهم بی تفاوت نباشند.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: متاسفانه باید گفت تا کنون میزان همکاری دانشگاه علوم پزشکی که نقش بسزایی در این خصوص دارد صفر بوده است.

وی از راه اندازی صفحه ای مجازی در آینده ای نزدیک برای تهیه سگ مورد نیاز عموم به ویژه کشاورزان جهت نگهبانی مزارع، خبر داد و اظهار کرد: پیش از تهیه این صفحه، شهروندان می توانند با مراجعه حضوری نسبت به تهیه سگ های مورد نیاز خود اقدام نمایند و از سگ های واکسینه و عقیم شده نیز استفاده کنند‌.

این مقام مسئولبه حمایت جدی شهردار اهواز برای کنترل سگ های بلاصاحب به روش بهداشتی و علمی اشاره کرد و گفت: شهردار اهواز راه علمی جمع آوری سگ های بلاصاحب را برگزیده و روش اتلاف سگ ها را ممنوع کرده است.

قنوانی به مناطق شناسایی شده برای جمع آوری سگ های بلاصاحب اهواز اشاره کرد و گفت: سایت نگهداری سگهای بلاصاحب صفیره مناطق دارای سگهای بلاصاحب، شامل مناطقی همچون پارک شهروند،آخر آسفالت،اکباتان،ملاشیه،سپیدار، سیصددستگاه را شناسایی و برنامه تخلیه سگها را از این مناطق دارد.

قنواتی رییس سازمان پسماند شهرداری اهواز، ادامه داد: درتبصره ١٥ماده٥٥ قانون شهرداری شرح وظایف خدمات شهرداری در زمینه جمع آوری سگ های بلا صاحاب قید شده است.

وی افرود: مقابله با حیواناتی همچون سگها که امراض ساریه و رفتار ستیزه گونه دارند به عهده شهرداری است اما به دلیل برخی ابهامات در قانون مذکور شهرداری تا کنون وحدتی نسبت به جمع آوری سگ های بلاصاحب نداشته است.

این مقام مسئول با اشاره به دو روش مربوط به کنترل جمعیت سگهای بلاصاحب ، تصریح کرد: از سال ۱۳۸۸توسط وزارت کشور دستور عملی برای کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب به شهرداری ها ابلاغ شد، که شامل روش سنتی و علمی بوده است.

رییس سازمان پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: بکارگیری روش سنتی به کشتار سگ ها منتهی می شود که سگ کُشی روشی صحیح نیست و باید از روش علمی و بهداشتی جمع آوری سگ ها که همان روش عقیم سازی است استفاده کرد.

محمدرضا قنواتی خطاب به شهروندان اهوازی اظهار کرد: شهروندان درصورت مشاهده سگ هاى بلاصاحب و سگ هایی که رفتار ستیزه گونه دارند با شماره١٣٧تماس بگیرند و گزارش خود را اعلام کنند. سایت مرکز جمع آوری سگهای بلاصاحب صفیره اقدامات لازم را در این خصوص بر عهده دارد.

قنواتی از این سایت بعنوان برترین مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب در مقایسه با دیگر کلانشهرها یاد کرد و افزود: مرکزی با متراژ حدودا ۷ هزار متر مربع در نزدیکی صفیره راه اندازی شده است و بعد از مرکز کرج دومین مرکز نگهداری سگهای بلاصاحب مجهز کشور است.

وی در ادامه عنوان کرد:این مرکز با تجهیزات کامل ساخته شده و شامل اتاق عمل، داروخانه، سیستم تهویه و دفع فاضلاب می باشد . همچنین سگ های نر و ماده پس از انجام عملیات عقیم سازی و واکسینه شدن در همان محلی که جمع آوردی شده بودند بازگردانده می شوند.

رییس سازمان پسماند شهرداری اهواز یادآور شد: رها سازی سگها از این مرکز پس از پایان عملیات عقیم سازی به این دلیل است که آنها دیگر رفتار ستیزه گونه ندارند و پس از واکسینه شدن احتمال انتقال بیماری در آن ها به صفر می رسد.

قنواتی در پایان یادآور شد: طرح جمع آوری سگهای بلاصاحب صفیره، یک دوره آزمایشی سه ماهه را طی کرده است.

فتح اله حاجتی عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در بازدید امروز خبرنگاران از سایت نگهداری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب گفت: جمع آوری هرچه سریعتر سگ های بلاصحاب احتیاج به همکاری همه جانبه همه ارگانها با شهرداری اهواز دارد، محیط زیست،علوم پزشکی،دامپزشکی، فرمانداری، نیروی انتظامی و بهداشت نسبت به این مهم بی تفاوت نباشند.

فتح اله حاجتی ضمن تشکر از شهرداری اهواز و سازمان مدیریت پسماند گفت: امکانات این سایت بسیاری عالی است و با مجهز بودن به امکاناتی نظیر اتاق عمل، دامپزشک، تجهیزات و داروها و امکانات لازم سگ های بلاصاحب زنده گیری شده را عقیم می کنند.

وی ادامه داد: با تمام زحمات و هزینه هایی که شهرداری اهواز و سازمان مدیریت پسماند در این مسیر متحمل شده است، اما به دلیل رها شدن این سگ ها پس از عقیم سازی در جای قبل این چرخه به سرانجام نمی رسد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: شهرداری اهواز و سازمان مدیریت پسماند به تنهایی نمی توانند این پروسه را به اتمام برسانند و لازم است کلیه نهادهای مسئول و مرتبط از قبیل سازمان محیط زیست، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و .... وارد صحنه شوند و شهرداری را در این مسیر کمک کنند.

حاجتی ادامه داد: کمک این ارگان ها کمک به خودشان و در واقع کمک به حل یک معضل شهری است.

وی با اشاره به حمایت های شورای اسلامی شهر از این پروژه ادامه داد: اعضای شورا از ابتدا حمایت خود را از این پروژه اعلام کردند و با شهرداری و سازمان مدیریت پسماند در این خصوص همراه بودند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: ابتدا قرار بود این سایت در محدوده پارک شهروند احداث شود که به محض شروع، شرکت نفت اعلام کرد که این سایت در محدوده چا ههای نفت بوده و این سایت به مکان فعلی منتقل شد. لازم است شرکت های نفت و حفاری نیز به شهرداری اهواز در انجام این طرح کمک کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 28 مرداد 98، کد مطلب: 13980526001174: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین