پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
استاندار خوزستان گفت: از جیب مردم خرج می‌کنیم اما خدمات نمی‌دهیم، این واقعا محل اشکال اساسی و مانعی جدی بر روند حرکتی ما است.

شعار سال: نهمین کارگروه سلامت و امنیت‌غذایی استان، با حضور استاندار و جمعی از مسوولین در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری برگزار شد.

شهرستان‌ها و استان را از این وضعیت خارج کنید

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در اشاره به بحث پسماندها در استان، اظهار کرد: بحث مدیریت پسماند یکی از چالش‌های حال حاضر استان و کشور می‌باشد و باید در این زمینه اقدامات مؤثرتر و کارآمدتری صورت بگیرد؛ علی‌رغم تذکرات مکرری که داده شده و سرمایه‌گذارانی که اعلام آمادگی کرده‌اند به علت رقابت‌های ناسالم بین مدیریت‌ها، این مسئله انجام نشده است.

وی افزود: هر شخصی در تلاش است که اجازه ندهد دیگری از او سبقت بگیرد و به همین علت نیز شهرداران مقداری از قدرت تصمیم‌گیری خود را از دست داده‌اند و نتیجه‌اش چیزی جز آسیب دیدن این مردم نیست. شریعتی در رابطه با ناصحیح بودن تصمیم‌گیری‌ها، عنوان کرد: به علت اینکه تصمیم‌گیری‌ها درست انجام نمی‌گیرد، دفع پسماندها به روش غیربهداشتی رقم می‌خورد؛ اگر دوستان حوزه سلامت مقداری در این زمینه تمرکز کرده و در کارگروهی با مسوولیت معاونت عمرانی استانداری و با مشارکت تمام دانشگاه‌های سطح استان و همچنین درگیر کردن شهرداران، تصمیماتی گرفته و نقشه راه بدهند، در صورتیکه اقدامی انجام نشود ما برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: این مطالب را به صورت منطقه‌ای در دستورکار خود قرار دهید و شهرستان‌ها و استان را از این وضعیت خارج کنید؛ زباله‌ها و پسماندهای پراکنده علاوه بر خدشه‌دار کردن چهره شهر، بهداشت و سلامت مردم را نیز به خطر می‌اندازد.

شریعتی در رابطه با وضعیت آب آشامیدنی، بیان کرد: از سال 1371 تا 1395، کل شبکه آب اصلاح شده‌ی استان، 1200کیلومتر است؛ یعنی به‌طور متوسط سالیانه 50کیلومتر، شبکه‌های آب ما که بعضا قدمت 40ساله دارد در حوزه شهری اصلاح شد.

وی افزود: تنها در سال‌های 96 و 97، بیش از 580کیلومتر اصلاح شبکه آب را در حوزه شهری داشتیم؛ این شبکه‌ها فرسوده بودند و مشکلاتی را به بار می‌آورده از جمله آنها تاثیرات نامطلوب بر کیفیت آب و به خطر انداختن سلامت مردم بود که باعث شد این کار به‌طور جدی انجام شود؛ آبادان نیز یکی از فرسوده‌ترین شبکه‌های استان است که در دو دهه اخیر تنها 120کیلومتر اصلاح شده بود اما در دوسال گذشته 185کیلومتر اصلاح شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم چراغ‌هایی که روشن شده و اقداماتی که در حال انجام است خاموش شود و این مسیری را که شروع کردیم ادامه دهیم؛ حجم قراردادهای ما در حوزه فاضلاب شاید بالغ بر هزار میلیارد تومان است؛ یک مقدار شرایط سخت شده است اما با چنگ و دندان در حال تلاش هستیم که بمانند و ادامه کار انجام شود؛ اینکه شبکه اصلاح شود اما سایر موارد انجام نشود و ما نتیجه مناسب و مطلوبی را دریافت نکنیم و آنچه خروجی آب است همچنان کیفیت مناسبی نداشته باشد معلوم می‌کند که کار مدیریتی ما اشکال دارد.

وی افزود: از جیب مردم خرج می‌کنیم اما خدمات نمی‌دهیم؛ این واقعا محل اشکال اساسی و مانعی جدی بر روند حرکتی ما است؛ در آبفای روستایی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است؛ در سال گذشته از محل صندوق توسعه، 150 میلیارد تومان اعتبار در اختیار آبفای روستایی قرار دادیم که در تاریخ آبفا بی‌سابقه بوده است؛ امسال نیز حدود 30 میلیارد تومان از صندوق توسعه اعتبار گرفتیم؛ آبفای روستایی در سال‌های 96 و 97، حداقل سالیانه 200 میلیارد تومان اعتبار داشته که بی‌سابقه است، پس انتظار است که وضع بهتر شود.

استاندار با مخاطب قرار دادن مسوول آبفای روستایی، ادامه داد: کار فیزیکی را شما انجام داده‌اید اما نتیجه به نسبت این هزینه در سطح انتظارات ما نیست؛ زحمات شما قابل تقدیر است اما طرح‌ها باید به گونه‌ای مدیریت و برنامه‌ریزی شود که آنچه محصول مسئله است به دست مشتری برسد؛ کمیته‌هایی با دانشکده‌ها تشکیل دهید و آنچه جمع‌بندی کردید در جلسه گزارش دهید که انجام شود؛ یک کار را به طور کامل انجام دهید که خدمت شما شایسته باشد.

شریعتی در حوزه امنیت غذایی، بیان کرد: با توجه به گرانی‌های اخیر حتما باید در این حوزه وقت بگذاریم و شورای سلامت نیز در این زمینه مقداری حساس‌تر عمل کند چرا که تهدیدی برای استان است و نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند که اثر آن را در رشد جسمی و روانی نسل‌هایی که در سن رشد هستند بعدا خواهیم دید.

100درصد جمع‌آوری زباله‌ها با ماشین‌آلات مجهز

منصور کتانباف، شهردار اهواز در رابطه با تامین اعتبارات، اظهار کرد: هنگامی که قرار است توسعه‌ای عملیاتی در شهر صورت بپذیرد؛ همچنان که هزینه‌های طراحی، پیمانکاری، مشاور و ...پرداخت می‌شود، باید به این باور برسید که دولت بنابر قانون مجاز نیست وجهی را پرداخت کند مگر برای موضوعات خاص؛ همه اقداماتی که انجام شده از منابع داخلی شهرداری است.

وی در رابطه با جمع‌آوری پسماند خانگی، بیان کرد: توانستیم 100درصد جمع‌آوری را توسط ماشین‌آلات مجهز انجام دهیم؛ تمام ماشین‌های حمل زباله مجهز به جی پی اس هستند و در مانیتور به صورت مرتب کنترل می‌شوند.

کتانباف افزود: به جای انتقال پسماندها از ماشین‌های کوچک به تریلی‌های بزرگ روباز که در گذشته انجام می‌شد، دستگاه‌های محفظه‌دار جدیدی تعبیه کرده‌ایم که مشکلات گذشته از جمله ریختن شیرابه‌ها در معابر را به صورت کلی از بین برده است و امیدواریم در بحث تفکیک زباله از مبدا و پسماند هم گام برداریم که این کار را شروع کرده‌ایم و مهدکودک را به عنوان جامعه هدف قرار دادیم تا به سنین بالاتر آموزش‌های خانگی و چهره به چهره در درب منازل در حال انجام است و امیدواریم در این مسیر نیز بتوانیم در یک زمان‌بندی مشخص این کار را به سرانجام برسانیم هرچند طبق قانون این پروژه تا به امروز باید تکمنیل می‌شد.

وی عنوان کرد: تاکید من بر این است که شهرداری در تمام زمینه‌ها نیاز به کمک دارد و انتظارات ما از دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی است که در هزینه‌های خود، شهرداری را نیز ببینند تا ما نیز بتوانیم در زمینه سلامت شهر، همیار شما باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 24 دی 97، کد مطلب: 13971024000979، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
بابت خدماتی که انجام نمیشه فقط پول گرفته میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین