پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مسکن مهر طرحی بود برای خانه‌دار کردن قشرهای کم درآمد جامعه که طبق آن دولت با واگذاری قطعه زمین رایگان سعی داشت خانه‌سازی را تشویق کند اما ساکنین مسکن مهر بلکو از وضغیت فاضلاب این نقطه از شهر نارضایتی شدید دارند.

شعار سال: طرح مسکن مهر که برای خانه‌دار کردن قشرهای کم درآمد جامعه که طبق آن دولت با واگذاری قطعه زمین رایگان سعی داشت خانه‌سازی را تشویق کند، این طرح پس از افزایش شدید بهای مسکن در ایران شروع شد. دولت برای تأمین مالی این طرح از بانک مرکزی مبالغی قرض کرد، که منجر به رشد نقدینگی و افزایش تورم شد.

این طرح با مشکلات عمده‌ای همچون توقف پرداخت وام توسط بانک‌های دولتی برای بیش از ۱۸ ماه مواجه شد، مبنای اصلی مسکن مهر بر این امر مبتنی است که ارزش زمین، بخش قابل توجهی از هزینه تمام شده مسکن را به خود اختصاص می‌دهد این سهم در کل کشور در دوره ۳۵ ساله برابر ۴۰ درصد و در دهه اخیر برابر ۴۵ درصد بوده‌است.

در استان کهگیلویه و بویرامد نیز برخی از مسکن های مهر به خانواده هایی تحویل داده شد اما نه تنها باری از دوش خریداران برداشته نشد که اضافه نیز شد، باری که شاید برای مدت زیادی باید همراه خانوارهایی باشد که در این ساختمان ها زندگی می کنند، اما چرا باید ساکنین این ساختمان ها تمامی دارایی خود را برای خانه دار شدن خرج کنند و در آخر با مشکلاتی عدیده ای روبرو شوند.


ساکنین مسکن مهر شهرک بلکو در شهر یاسوج از وضعیت بسیار بد فاضلاب این منطقه اعلام نارضایتی شدید داشتند که با ارسال کلیپی نارضایتی خود را بیان کردند، مسکن مهر اگرچه مزایایی داشت ازجمله برخی از خانوارها صاحب خانه شدند اما معایب این ساختمان ها بیشتر از مزایای آن بود به گونه ای که علاوه بر مسکن مهر بلکو دیگر مناطقی که ساختمان های مسکن مهر در آن ساخته شده است مانند سروک، منطقه شرف آباد، شهرک جهادو غیره مشکلات عدیده ای دارند و ساکنین آن ها نیز پیش تر نارضایتی شدید از ساخت و سازهای نیمه کاره و غیراصولی گلایه شدید داشتند که بارها از طریق همین پایگاه خبری نیز گزارشاتی در این زمینه تهیه شد، اما تاکنون هیچ کدام از ادارات و سازمان ها مانند شهرداری یاسوج، مسکن و شهرسازی جوابگوی این حجم از مشکلات نبوده اند.

چیزی که واضح است علاوه بر بوی بد این فاضلاب ها حشرات و حیوانات موذی که بیماری های بسیار خطرناکی را به همراه خود دارند در این مکان ها جمع می شوند که می توانند خطری جدی برای ساکنین منطقه مسکن مهر بلکو باشد این درحالی است که بلکو به دلیل قرار گرفتن شهرک های صنعتی و کارخانجات در این منطقه مستعد بیماری های خطرناک نسبت به دیگر مناطق بوده که نیازمند راهکاری اساسی برای حل این معضل از سوی دستگاه های ذیربط است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار 29 دی 97، کد مطلب: 114799:www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین