پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۴۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۱
امروز شبکه های اجتماعی در کشوهای مختلف دنیا به یک ابزار قدرتمند برای بازنشر بسیاری از اخبار، حوادث و اتفاقات در اقصی نقاط دنیا و همچنین ایران تبدیل شده که از کودکان و نونهالان گرفته تا بزرگ سالان و میان سالان در این فضا فعالیت می کنند. سوال این است که آیا استفاده درستی از این فضا در ایران و سایر کشورها می شود یا خیر؟

شعار سال: امروز شبکه های اجتماعی در کشوهای مختلف دنیا به یک ابزار قدرتمند برای بازنشر بسیاری از اخبار، حوادث و اتفاقات در اقصی نقاط دنیا و همچنین ایران تبدیل شده که از کودکان و نونهالان گرفته تا بزرگ سالان و میان سالان در این فضا فعالیت می کنند.

سوال این است که آیا استفاده درستی از این فضا در ایران و سایر کشورها می شود یا خیر؟ در استان کهگیلویه و بویراحمد که استان نسبتا کوچکی به لحاظ وسعت جغرافیایی دارد اما به دلیل مهاجرت هایی که به آن شده زندگی و فرهنگ در برخی از موضوعات اجتماعی و شهرنشینی دست خوش تغییرایت شده است، به عنوان مثال در حوزه استفاده از شبکه های اجتماعی، کهگیلویه و بویراحمد چقدر توانسته از فرصت های این ابزار قدرتمند بهره ببرد؟ روزانه افراد سودجو تصاویر دختران و زنانی را که در صفحه شخصی خود به اشتراک می گذراند که صورت خوشی برای خانواده ندارد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد سواد رسانه ای بسیار ضعیف بوده و به همین دلیل آمار بسیاری از طلاق هایی که در استان صورت می گیرد سرمنشا آن به فضای مجازی و نبود سواد کافی و یا عدم آگاهی از این فضا است که دستگاه های متولی باید برنامه ریزی مدون و دقیقی در این زمینه داشته باشند و این برنامه ریزی ابتدا باید از خانواده ها شروع شود تا به سمت جامعه سرازیر شود.

اخیرا در شبکه های اجتماعی کلیپی پخش شده بود که فردی به دختر بچه ای القا می کرد که بدون آگاهی از معنی آن، کلماتی را به زبان بیاورد صرفا برای اینکه این دختر را در این فضا مطرح کند، و به اصطلاح امروزی او را شاخ کند و چهره او را در ذهن مخاطبان جا بیندازد و با الفاظی که کودکان و نونهالان نباید در چنین سنی یاد بگیرند اقدام به تکرار جملاتی می کرد که این کودک درک درستی از آن سخنان نداشت، این فیلم به سرعت در فضای مجازی و اینستاگرام، در صفحات شخصی و همچنین در برخی دیگر از شبکه های اجتماعی به سرعت چرخید و منتشر شد که برخی با برداشت های متفاوتی از این جملات این کلیپ را دست به دست کردند،

برخی از خانواده ها بدون آگاهی از چنین فضایی که برای این قشر از افراد جامعه بسیار خطرناک است دست به چنین کاری میزنند و فرزند خود را از همین سنین کودکی در محیطی که آلوده به برخی از ولنگاری هاست وصل کرده تا نتوانند به شکلی درست و صحیح زندگی حقیقی خود را بسازند.

اگر به فکر ارتقا دادن سطح آگاهی خود در فضای مجازی نباشیم یقینا اولین و بزرگترین قربانیان بزرگ این غول درحال توسعه فرزاندن خردسال خواهند بود و اگر دیر بجنبیم و میدان را رها کنیم و خالی نگه داریم آسیب هایی از سوی برخی از رسانه های معاند و فرصت طلب خواهیم خورد که دیگر قابل جبران نخواهد بود و یا جبران آن سخت و دشوار می شود، امیدواریم که با آگاهی کامل از این فضا و البته فعالیت دستگاه های متولی که در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده اند بتوانیم در برابر تهدیدات خطرناک این فضا مقابله کنیم و آسیبی به خود، خانواده و جامعه خود نزنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار 5 بهمن 97، کد مطلب: 114657:www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین