پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۸۵۴۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید براینکه تمام‌وقت شدن معلمان در سند تحول بنیادین آمده است، گفت: با اجرای طرح "معلم تمام وقت" ساعت کاری آنها افزایش ...
شعارسال: علی الهیار ترکمن با اشاره به ابلاغ طرح "معلم تمام وقت" اظهار کرد: معلم تمام وقت را در راهکار 5-21 سند تحول بنیادین جست‌وجو و مشاهده کنید؛ یکی از انتقادات ما نگاه گزینشی به قوانین است در شرایطی که همه به دلیل اجرا نشدن سند تحول بنیادین به آموزش‌وپرورش نقد وارد می‌کنند اما وقتی در مسیر اجرای آن گام برمی‌داریم مورد هجمه قرار می‌گیریم، بالأخره تکلیف منتقدان باید با راهکار 5-21 سند تحول بنیادین مشخص شود، در آنجا دقیقا تمام‌وقت شدن معلمان آمده است.

طرح طبقه‌بندی مشاغل تغییر نکرد؛ ساعت کاری معلمان افزایش نمی‌یابد

وی در واکنش به این موضوع که "با استناد به تمام‌وقت شدن معلمان در سند تحول بنیادین به دنبال افزایش ساعت تدریس آنها هستید در حالیکه هدف سند تحول فقط حضور معلم در کلاس درس و افزایش ساعت تدریس نیست"، تصریح کرد:‌ اصلاً اینگونه نیست! بحث طبقه‌بندی مشاغل معلمان را تغیر نداده‌ایم؛ توجه کنید که ساعت کار معلمان بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل که مصوب شورای عالی اداری است، تعیین می‌شود و این طرح تغییری نکرده است و کماکان ساعت فعالیت آنها همان 24 ساعت در هفته است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش گفت: بحث ما این است که برای پررنگ کردن نقش معلم در مدرسه و اینکه بتوانیم از این طریق به پرداختی آنها کمک کنیم، اعلام کردیم ساعاتی را که می‌خواهند به‌صورت داوطلبانه حق‌التدریس داشته باشند به ساعت موظف اضافه کنند و اصلاً اینگونه نیست که بخواهیم طرح طبقه‌بندی مشاغل را تغییر دهیم.

افزایش ساعت تدریس معلمان در آینده؟

الهیار در پاسخ به این پرسش که "‌این مسیر در آینده به افزایش ساعت کار معلمان منجر خواهد شد؟" عنوان کرد: اصلا اینگونه نمی‌شود ما که وارد بحث افزایش ساعت کار معلم و تغییر طرح طبقه‌بندی مشاغل نشده‌ایم اما یک سؤال دارم بالأخره راهکار 5-21 سند تحول بنیادین چه می‌گوید و چرا ما نگاه گزینشی به قوانین داریم و باید تکلیف این راهکار روشن شود.

نگاه گزینشی به قوانین مانع توسعه آموزش‌وپرورش است

وی با تاکید بر اینکه مشکل آموزش‌وپرورش این است که برای توسعه آن هنوز نتوانسته‌ایم به چارچوب مشخصی برسیم و قوانین خاصی برای آن تدوین نشده است که جهشی در توسعه آموزش‌وپرورش ایجاد کند، گفت: وقتی از قوانین موجود هم استفاده می‌کنیم، سریع مورد نقد قرار می‌گیریم و به شدت به ما هجمه می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش در پایان یادآور شد:‌ در خصوص طرح خرید خدمت ماده 41 قانون الحاق 2 و ماده 25 قانون برنامه ششم توسعه و درباره طرح معلم تمام وقت راهکار 5-21 سند تحول بنیادین را داریم و نباید نگاه گزینشی به قوانین داشته باشیم؛ یا قوانین خوب است و چارچوب و کلیت آن باید اجرا شود یا خوب نیست و در این صورت چرا تأیید و به آموزش‌وپرورش ابلاغ شده است؛ متاسفانه نگاه گزینشی به قوانین و مقررات موجود مانع توسعه آموزش‌وپرورش شده و ما را با مشکل و توقف مواجه می‌‌کند.

به گزارش تسنیم، بخشنامه اضافه تدریس معلمان از سوی سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد؛ در این بخشنامه آمده است، شورای حقوق و دستمزد در جلسه مورخ 27 شهریور 97 به منظور جبران خدمات ناشی از افزایش 6 ساعت تدریس موظف شاغلین مشاغل «دبیر و هنرآموز با 30 ساعت تدریس در هفته» با پرداخت «17.5 درصد» فوق‌العاده ویژه, موضوع بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری در اجرای تصویب نامه مورخ 15 بهمن 1393 هیئت وزیران موافقت کرده و مقتضی است مراتب ذیل مدنظر قرار گیرد:

1- براساس طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور ساعات موظف هفتگی دبیران و هنرآموزان کماکان 24 ساعت در هفته است.

2- دبیران و هنرآموزانی که تمایل دارند برای ساعت تدریس اضافی و جبران حق‌الزحمه به جای دریافت وجوه حق‌التدریس از فوق‌العاده ویژه مورد اشاره استفاده کنند مشمول 30 ساعت تدریس در هفته خواهند شد و به منظور جبران خدمات آنان «17.5 درصد» فوق‌العاده ویژه موضوع بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری در احکام کارگزینی آنها برقرار می‌گردد.

3- به دلیل اختیاری بودن موضوع، معلمانی که از فوق‌العاده مذکور استفاده نمی‌کنند جبران حق‌الزحمه آنها کماکان با پرداخت حق‌التدریس انجام می‌پذیرد.

4- فوق‌العاده مذکور مشمول کسور بازنشستگی بوده و در تعیین حقوق بازنشستگی و وظیفه و سایر پرداخت‌های قانونی مربوط نیز قابل محاسبه است.

5- دبیران و هنرآموزان متقاضی برخوردای از فوق‌العاده ویژه مذکور باید حداقل 5 سال امکان ادامه خدمت تا رسیدن به شرایط بازنشستگی تکلیفی موضوع تبصره‌های 2 و 3 ماده 102 قانون مدیریت خدمات کشوری را داشته باشند.

6- دبیران و هنرآموزانی که براساس طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور با داشتن 20 سال سابقه تدریس یا مدیریت یا معاونت یا رسیدن به سن 50 سالگی مشمول 4 ساعت تقلیل تدریس هفتگی شده و یا می‌شوند چنانچه به میزان 30 ساعت در هفته به امر تدریس اشتغال داشته باشند برخورداری آنان در صورت تمایل از فوق‌العاده ویژه بلامانع است.

7- جبران تدریس بیش از 6 ساعت یا کمتر از آن در هفته کماکان به صورت حق‌التدریس قابل پرداخت خواهد بود.

8- این شیوه نامه از تاریخ اول مهر 97 قابل اجرا است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1397 ، کدخبر: 1932696 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
باید نظام اموزش اصلاح و پایه ریزی بشه معلمان انگیزه ندارن باید درجهت انگیزه و حقوق معلمان برنامه ریزی کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
نکاه گزینشی به قوانین در تمامی سازمان ها وجود داره و نه مشکل آموزش و پرورش که مشکل تمام مملکته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین