پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۸۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
معاون وزارت آموزش و پرورش گفت : طرح معلم تمام وقت درحال نهایی شدن است و تا دو هفته دیگر ابلاغ می‌شود. این طرح به منظور حضور تمام وقت معلمان در مدرسه و استفاده از آنان و به صورت کاملا اختیاری است.

شعارسال: معاون وزارت آموزش و پرورش گفت : طرح معلم تمام وقت درحال نهایی شدن است و تا دو هفته دیگر ابلاغ می‌شود.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی اللهیار ترکمن در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: این طرح به منظور حضور تمام وقت معلمان در مدرسه و استفاده از آنان و به صورت کاملا اختیاری است .

وی گفت: در هر سال تحصیلی دو میلیون ساعت حق التدریس در مدارس کشور انجام می‌شود که یک میلیون و ۲۰۰ هزار ساعت آن را کارکنان رسمی و پیمانی و ۸۰۰ هزار ساعت آن را کارکنان آزاد، خرید خدمت و سرباز معلم انجام می‌دهند.

معاون توسعه و مدیریت وزارت آموزش و پرورش افزود: در اجرای طرح معلم تمام وقت اگر معلمی با اختیار خودش ۶ ساعت از ساعات غیر موظفش را به ساعات موظف اضافه کند این ساعات جزو سنوات خدمتش محاسبه خواهد شد.

علی اللهیار با بیان اینکه این طرح هیچ تاثیری بر روی کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش نمی‌گذارد گفت: هیچ قصدی برای دائمی کردن این طرح و اجباری شدن آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: طرح معلم تمام وقت برای اجرا در محدوده سال تحصیلی و به منظور کمک به وضعیت معیشت معلمان تدوین شده است.

معاون توسعه و مدیریت وزارت آموزش و پرورش افزود: سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان در قبال حق التدریس غیر موظف شاغلین پرداخت می‌کنیم که بر اساس این طرح این مبلغ در قالب حقوق به شاغلین پرداخت خواهد شد.

اللهیار با اشاره به الزام قانونی برای تدوین طرح رتبه بندی حرفه‌ای معلمان گفت: این طرح برای پنج رتبه معلمان تدوین شده است.

وی افزود: در سال ۹۶، چهل و یک هزار و ۶۰۰ نفر از کارکنان وزارت آموزش و پرروش بازنشسته شدند که تمامی حقوق، مطالبات و پاداش آخر خدمت آنان در مدت سه ماه پرداخت شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم در این برنامه گفت: بر اساس برنامه ششم دولت از ابتدای سال ۹۶ باید طرح رتبه بندی حرفه‌ای معلمان را تدوین و اجرا می‌کرد.

میر حمایت میرزاده افزود: با گذشت ۲۰ ماه از زمان مقرر دولت این طرح را تاکنون تدوین و به مجلس ارائه نکرده است و درخواست ما این است که این طرح پیش از لایحه بودجه ۹۸ به مجلس تقدیم شود.

وی گفت: در لوایح بودجه هیچ گاه آموزش و پرورش در اولویت نبوده است، درخواست مجلس این است که در تدوین لایحه بودجه سال آینده این وزارتخانه با اولویت دیده شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: وزارت آموزش و پرروش امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که به سال بعد منتقل می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اکوناپرس ، تاریخ انتشار:21 آبان 1397 ، کدخبر:27017 www.econapress.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین