پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۶
در شرایطی که تا سال ۱۳۵۷ در محدوده استان مرکزی، تنها به ۴۱ روستا برق‌رسانی شده بود، اما امروز ۱۱۷۳ روستای بالای ۱۰ خانوار این استان دارای برق هستند.

شعارسال: در شرایطی که تا سال ۱۳۵۷ در محدوده استان مرکزی، تنها به ۴۱ روستا برق‌رسانی شده بود، اما امروز ۱۱۷۳ روستای بالای ۱۰ خانوار این استان دارای برق هستند.

 شركت برق منطقه‌اي باختر كه عهده‌دار تأمين برق مطمئن جهت مشتركين آن است، سرزمين وسيعي را از شمالي‌ترين نقطه تا جنوبي‌ترين نقطه حدود ۶۶۰ كيلومتر و از قسمت شرق تا غرب منطقه حدود ۴۵۰ كيلومتر، با مساحتي حدود ۷۶۵۲۲ کیلومترمربع را شامل مي‌شود

یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش پیشرفت در جهان استفاده صحیح و نحوه توزیع نیرو در سطح کشور است.

نیروی برق یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر کشور برای پیشرفت به شمار می‌رود؛ به طوری که در جهان امروز حتی تصور پیشرفت تکنولوژی و صنعت بدون برق ممکن نیست.

انقلاب اسلامی ایران سرآغازی برای جهش در صنعت برق‌رسانی به نقاط مختلف کشور شده به‌گونه‌ای که در حال حاضر کمتر منطقه‌ای در کشور هنوز از نعمت برق و روشنایی بی‌بهره است.

تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در محدوده استان مرکزی، تنها ۵۷۰۰۰ مشترک از نعمت برق بهره‌مند بودند. اما امروز تعداد مشترکین استان به بیش از ۷۰۱ هزار مشترک رسیده است.

برق‌رسانی به ۱۱۳۲ روستا در دوران انقلاب

تا سال ۱۳۵۷ در محدوده استان مرکزی، تنها به ۴۱ روستا برق‌رسانی شده بود. اما امروز ۱۱۷۳ روستای بالای ۱۰ خانوار این استان دارای برق هستند. در حال حاضر تعداد ۵۰۷۵۰۰ مشترک در تعرفه خانگی، ۸۲۹۸ مشترک در تعرفه کشاورزی، ۵۲۲۴ مشترک در تعرفه صنعتی از نعمت برق بهره‌مند هستند.

و این تنها دستاوردها داخلی استان در حوزه توزیع نیروی برق است، در حالیکه استان مرکزی در تأمین و توزیع برق در کشور نقش به سزایی دارد. زیرا استان مرکزی به‌عنوان واسطه توزیع برق در کشور بوده که همین امر رسالت شرکت توزیع برق استان را سنگین‌ می‌کند.

شركت برق منطقه‌اي باختر كه عهده‌دار تأمين برق مطمئن جهت مشتركين آن است، سرزمين وسيعي را از شمالي‌ترين نقطه تا جنوبي‌ترين نقطه حدود ۶۶۰ كيلومتر و از قسمت شرق تا غرب منطقه حدود ۴۵۰ كيلومتر، با مساحتي حدود ۷۶۵۲۲ کیلومترمربع را شامل مي‌شود.

اين شركت از شمال به برق منطقه‌اي زنجان، از غرب به برق منطقه‌اي غرب، از جنوب به سازمان آب و برق خوزستان، از جنوب شرقي به برق منطقه‌اي اصفهان و از شرق و شمال شرقي به برق منطقه‌اي تهران محدود مي‌شود.

حوزه تحت پوشش اين شركت بر اساس آخرين آمار داراي جمعيتي بالغ‌بر ۴.۵ ميليون نفر است.

احداث پست ٤٠٠ کیلوولت مهر، افزایش ظرفیت پست ٤٠٠ کیلوولت انجیرک، احداث پست ٦٣کیلوولت اراک اهم پروژه‌های انجام‌شده در سال ٩٤ تا ٩٧ است.

احداث پست‌های شهرک صنعتی آشتیان، شهرک صنعتی مامونیه، آوه، افزایش ظرفیت پست غرق آباد، احداث پست پتروتک، خط تک مداره مهر شازند-گتوند، خط مهر شازند، احداث پست بازنه، احداث پست شهرصنعتی ساوه ٤، احداث پست شهر صنعتی محلات، خط دو مداره پست بازنه به نقطه تیاف خط دو مداره شازند-آستانه، احداث خط دو مداره شهرصنعتی ساوه ٤، خط شهرصنعتی محلات، افزایش ظرفیت پست ٢٣٠کیلو ولت ساوه احداث پست لجور از دیگر پروژه های انجام شده در این مدت است.

در حالیکه بیش از ۲۴ میلیارد ساعت تبادل انرژی در کشور صورت می گیرد، تولید برق در کشور، ۲۷۰۰ مگاوات است که طی پنج سال گذشته شاهد رشد ۱۷ درصدی در این خصوص بودیم .

شرکت برق منطقه ای باختر قبل از پیروزی انقلاب ۱۷۰۴۴۸ مشترک داشت و در چهل سالگی انقلاب اسلامی، با ضریب نفوذ ۹۹.۹ درصد ۲۰۳۵۳۵۵ مشترک دارد.

افزایش ۵.۵ برابر طول شبکه برق نسبت به قبل از پیروزی انقلاب

طول شبکه برق هم نسبت به قبل از پیروزی انقلاب ۵.۵ برابر شده و از ۲ هزار کیلومتر به یازده هزار کیلومتر رسیده است.

افزایش ۶.۵ برابری تعداد پست های برق منطقه ای باختر نسبت به قبل از پیروزی انقلاب

تعداد پست های برق منطقه ای باختر نسبت به قبل از پیروزی انقلاب، ۶.۵ برابر شده و از ۲۴ پست برق با ظرفیت ۱۶۰۰ مگاوات آمپر در سال ۵۷ به ۱۸۴ پست برق با ظرفیت ۱۷۰۰۰ مگاوات آمپر در سال ۹۷ رسیده است. قدرت تولید برق نیروگاه‌ها در حوزه برق منطقه‌ای باختر قبل از پیروزی انقلاب، تنها ۱۱۰ مگاوات بوده، که در سال ۱۳۹۷، قدرت تولید برق نیروگاه‌ها به ۲۸۲۵مگاوات رسیده است.

 

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری دیار آفتاب  ، تاریخ انتشار: 8بهمن1397 ، کدخبر:50721 www.diyareaftab.ir،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین