پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.
شعارسال: در این مراسم عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما، حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و خانواده معزز شهدای مدافع حرم، حمید رسایی، محمود بروجردی، علی رضا افتخاری، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، ابوالقاسم طالبی، داریوش ارجمند، مسعود ده نمکی، محمد خزایی و ابراهیم حاتمی کیا حضور دارند.

*حجت الاسلام گلپایگانی: شهدا جز دفاع از حریم اهل بیت(ع) هیچ ادعایی نداشتند

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: از بستر بیماری به اینجا آمدم آن هم به خاطر ادای احترام به ساحت مقدس شهدا و خانواده های آنها. شهدا جز دفاع از حریم اهل بیت(ع) هیچ ادعایی نداشتند. قرآن می فرماید: «کسانی که در راه خدا کشته شده اند زنده اند و از خدا روزی می گیرند».
وی ادامه داد: حدیثی دیدم از رسول خدا که فرمودند: «برای شهید هفت خصلت است که خداوند به او عنایت کرده است که اولین آن این است که خدا تمام گناهانش را پس از ریختن اولین قطره خونش بر زمین می‌آمرزد و موقع شهادت دو ملک با او همراه می‌‌شوند و دست بر صورت او می‌کشند. همچنین به شهید حق شفاعت داده شده است و به او گفته می‌شود هر کسی را که بخواهی می‌توانی شفاعت کنی.».

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی خطاب به خانواده های شهدا افزود: شما سرمایه‌گذاری بزرگی برای روز مبادایتان کرده‌اید و این را بدانید که شهید شما در روز قیامت بدون شما پا در بهشت نخواهد گذاشت.


وی تصریح کرد: در آستانه سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب هستیم. امام راحل مکتب شهادت را زنده کرد و ارزش شهادت را به مردم نشان داد. آن مرد بزرگ با انقلاب خودش و مردم کار بزرگ انجام دادند مردم تا پای جان ایستادند مردم در فراق امام خود به شدت گریستند. امام دو کار کرد اول رژیم پهلوی را بر انداخت و دوم این بود که اسلام، قرآن و ارزش‌های بزرگ الهی را در کشور بر پا کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه بعد از رحلت امام(ره) جانشینی توسط مردم انتخاب شد که حلقومش، حلقوم امام و فریادش، فریاد امام است؛ چراکه با ستمگر سازش ندارد و نخواهد داشت.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی در پایان اظهار داشت: ان‌شاءالله این انقلاب شما به پاس خون شهیدان به انقلاب جهانی امام زمان(عج) متصل شود.

*حمید یادروج: ارسال 400 اثر به دبیرخانه جشنواره

حمید یادروج دبیر جشنواره در این مراسم اظهار داشت: آیا نباید خدا را شکر کرد به خاطر زیستن در دوران کسانی که جان خود را دادند. لنز دوربینهای ما هیجان ژست های روشنفکر و یا چشم های فرزندان منتظر پدر را پیدا می کند. ننگ بر رسانه ای که به این حقایق چشم ببندد.

وی ادامه داد: از سال گذشته کار خود را در این جشنواره آغاز کردیم. حدود 400 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. سعی کردیم نظر مردم را نسبت به مدافعان حرف جلب کنیم چون آنها بسیار غریب هستند. این جشنواره سعی داشت با هدف قرار دادن هنرمندان به مسیر خود ادامه داد.

یادروج افزود: این جشنواره مخاطب خوبی پیدا کرده است تمام هدف ما این است که شهدای مظلوم مدافع حرف را بشناسانیم.ما در این دوره دو بخش نماهنگ و مستند داشتیم و در این حوزه بیشتر می توان کار شود چراکه یک کلیپ تاثیر گذار چند دقیقه ای می تواند تاثیر یک فیلم سینمایی داشته باشد. ما در حال برنامه ریزی هستیم که در چند سالن سینمایی این آثار را به نمایش دربیاوریم. صداوسیما هم باکس ویژه ای در این باره در نظر می گیرد و می توانیم آثار بسیار خوبی را در این زمینه ارائه کنیم.

اشکهای مسعود ده نمکی در هنگام صحبت یک مادر شهید قابل توجه و زیبا بود.

در این مراسم از تمبر شهدای مدافع حرم توسط حجت الاسلام محمدی گلپایگانی و رئیس سازمان پست رونمایی شد.


*داریوش ارجمند: شهدا قداست دارد

داریوش ارجمند در این مراسم عنوان کرد: بسیار خوشحالم که در کشوری هستم که چنین جوانانی وجود دارد. شهدا بسیار قداست دارند. این جوانان به وقت خود از کیان کشور اسلام عزیز دفاع می کند.

وی ادامه داد: امیدوارم این تجمل گرایی از کشور رخت ببندد. با خدا باشیم. من خوشحالم در میان شما هستم این جوانان در میان ما هستند که راه را گم نکنیم.

علی فروتن یکی از عمو های فیتیله‌ای بیان کرد: من به نمایندگی از تمام کودکان ایران اینجا هستم. امیدوارم مردم ایران قدر این عزیزان را بدانیم.

*سردار سلامی: اگر روزی در کرخه می جنگیدیم امروز در شرق مدیترانه می‌جنگیم

سردار سلامی جانشین سپاه پاسداران که در این مراسم حضور داشت، اظهار داشت: در ابتدا در آستانه سالگرد ارتحال امام بزرگوار هستیم و این مراسم را گرامی می‌داریم و برای رهبر عزیزمان در عصر پیچیده تاریخ آرزوی سلامتی می‌کنیم و به جسم‌های سوخته و استخوان‌های شکسته جوانان درود می‌فرستیم. بر مردانی که با عزت خود از حریم اهل بیت (ع) و کیان کشور محافظت می‌کنند. امشب برای تجلیل از این عزیزان دور هم جمع شدیم. هر کسی با صفت دائمی خود متولد می‌شوند و این انسانها با صفت شهید به دنیای آمده است.

وی افزود: واقعه عظیمی در حال رخ دادن است یک تمدن در حال افول است و یک مکتب در حال ایجاد است. کسانی در این جهان زندگی می‌کنند که ارمغانی جز آوارگی، کشتن و نابودی ملتها ندارند. این تمدن غربی است که در حال افول است و شاهد ظهور مکتبی هستیم که محصول آن آرامش و آسایش برای جهان است و این تمدن اسلامی است.

سردار سلامی تصریح کرد: تمدن غرب جز فقر، آوارگی و نابودی جهان اسلام به دنبال چیزی نیست. ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی و وجود پادشاهان دیکتاتور یکی از این کارهاست. امروز تصویر جهان اسلام را ببینید که سربازان مزدور حاکمان چطور زنان و فرزندان بلاد اسلامی را آواره می کنند.


وی اظهار داشت: اینها همه ارمغان استکبار هستند اما امروز در حال نابود کردن قدرت پوچ آنهاست. امروز آنچه اتفاق افتاده است و مدافعان حرم سردمدار آن هستند این است که ظرف 4 دهه در مقابل استکبار بایستیم. اگر روزی در کرخه می جنگیدیم امروز در شرق مدیترانه می‌جنگیم. همه سرزمینهای اسلامی علیه این امپراطوری به پا خواسته‌اند، آنها خانواده‌های بزرگوار شهید در حال معماری جهان اسلام هستند.
سردار سلامی افزود: در حال بازسازی مجد و عظمت اسلام هستیم. ما کشوری پیوسته هستیم اما دشمنان می خواهند در میان امت اسلامی تفرقه بیاندازند. امروز ما بیش از هر زمان دیگری آماده اداره جهان اسلام هستیم. من از هنرمندان عزیز که در این ژرفا نفوذ کرده‌اند، تشکر می‌کنم.


*حاتمی‌کیا: نسل فرزندانمان مدافع حرم تصویر می‌خواهد نه یادگاری

در ادامه ابراهیم حاتمی‌کیا بیانیه هئیت داوران را قرائت کرد و اظهار داشت: داوری کار بزرگی است و داوری با چشمان بارانی کار سختی بود. آرزو داشتیم تصویری شفاف‌تر از سربازان زینب (س) ببینیم اما تا فجر پیروزی باید صبر کرد. آرزو داشتیم رنگین کمان طیف‌های مختلف حرم را ببینیم اما حیف که نشد. نسل فرزندانمان از مدافع حرم تصویر می‌خواهد نه یادگاری.

**برگزیدگان جشنواره فیلم «مدافعان حرم» معرفی شدند

با اندكي اضافات و تلخيص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395، کد خبر: 5630227، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین