پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۸۶۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
نشست بخشداران و دهیاران استان تهران و دستگاه‌های نظارتی به همت دفتر امور روستایی برگزار شد. جلسه هم اندیشی استاندار تهران و دستگاه‌های نظارتی استان تهران با بخشداران و دهیاران، پیرامون چگونگی مدیریت مباحث مالی و عمرانی با حضور سعیدرضا جندقیان، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و معصومه پرندوار، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران، برگزار شد.

شعار سال: در این نشست محسنی بندپی با اشاره به استفاده از فکرهای نو و نقش راه‌اندازی استارتاپ‌ها در رونق اشتغال روستایی گفت: شاید برای جوانان تحصیل‌کرده روستاها در حال حاضر پرداختن به شغل‌های سنتی نه تنها عملی نباشد، بلکه صرفه اقتصادی نیز نداشته باشد، بنابراین باید اشتغال‌های جدید در روستاها حمایت و راه‌اندازی شود. در مجموعه استانداری تهران حمایت از استارتاپ‌های روستایی و فکر‌های نوین در حال مدیریت و راهبری است. استاندار تهران گفت: تخصیص اعتبار 5/1 میلیاردی دلاری از صندوق توسعه ملی برای رونق اشتغال در روستاها و همین طور برخورداری از مالیات از ارزش افزوده دو راهبردی است که در توسعه روستاها و مناطق محروم در این دولت تحقق یافت. استاندار تهران افزود: منابع ارزش افزوده باید در راستای سیاست‌های رفاه عمومی، بهبود شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی و رونق روستاها مصرف شود. یک دستگاه خدمت‌رسان که از بودجه و منابع ملی اعتبار دارد، نباید از منابع ارزش افزوده استفاده کند، هرچند اشکال نظارتی هم نداشته باشد. این اعتبارات باید در زمینه سیاست‌هایی که قانونگذار مشخص کرده، استفاده شود.

افتتاح ٣٨٥ پروژه عمرانی در روستاهای استان تهران هم‌زمان با 40 سالگی انقلاب

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران نیز در این نشست گفت: در آستانه 40 سالگی انقلاب، ٣٨٥ پروژه عمرانی در روستاهای استان تهران افتتاح شده است. معصومه پرندوار، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران، گفت: اوج نگاه دولت به روستاهاست، زیرا روستاها مادر شهرها هستند؛ بنابراین باید برای رفع مشکلات روستاها سعی کنیم .وی ادامه داد: تلاش ما این است که جاذبه‌ها را در روستاها افزایش دهیم تا شاهد مهاجرت روستاییان باشیم. مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران عنوان کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب، ٣٨٥ پروژه عمرانی در روستاهای استان تهران افتتاح شده است. وی تصریح کرد: در بخش توسعه پایدار روستایی علاوه بر پروژه های عمرانی باید اشتغال پایدار را نیز ایجاد کرد. پرندوار گفت: ٣٥ پروژه اشتغال پایدار نیز هم‌زمان با دهه فجر در استان‌های تهران افتتاح می‌شود. وی ادامه داد: بهسازی معابر، جدول‌کشی، بوستان‌های روستایی، ساختمان‌های چندمنظوره، خدمات زیربنایی مثل جمع‌اوری فاضلاب، گازرسانی و ... عمده پروژه‌هایی است که در آستانه 40 سالگی انقلاب افتتاح می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه سبزینه تاریخ انتشار ------، کدخبر: 62034، www.sabzineh.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین