پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۷۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یکی از طرح‌هایی که در دستور کار داریم، یک طرح ملی برای اجرای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری که اگر منابعش تأمین شود و هیئت دولت تصویب کند، سقف وام مسکن به ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.
شعارسال:علیرضا تابش در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده پلدختر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازدید اصلی ما به‌خاطر سیل بود تا میزان خسارتی که وارد شده و توسط دولت قابل جبران است را از ماده 10 و 12 بررسی کنیم تا عصر امروز در جلسه‌ استانداری به جمع‌بندی برسیم و به هیئت دولت پیشنهاد ‌دهیم.

وی افزود: قسمتی از خسارتی که در اثر سیل به استان وارد شده در بخش مسکن بوده که ناچیز است ولی نیاز به تعمیرات دارند و حدود 1400 واحد روستایی و 1000 واحد شهری برآورد شده که ما صحت این موضوع را تحقیق می‌کنیم اگر درست بود یک سقف وام تعمیراتی و یک سقف وام بلاعوض احداثی هم می‌دهیم.


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور عنوان کرد: ما امسال بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان وام از اعتبارات حوادث و بیش از 1000 میلیارد تومان هم بلاعوض داده‌ایم، یعنی یک سقف 3 هزار و 500 میلیارد تومانی وام و بلاعوض بوده که تمام آن ابلاغ و جذب شده و شاید امسال، یک سال استثنایی در جذب اعتبارات وام و بلاعوض بوده‌است.

وی بیان کرد: امسال بیش از 65 هزار واحد روستایی در روستاها را به بهره‌برداری رساندیم و حدودآً بیش از 35 هزار واحد هم در روستاها از حوادث به بهره‌برداری رسیده، فعالیت بنیاد مسکن ، فعالیت بسیار گسترده‌ای شده و واحدهایی با کیفیت بسیار خوب و استاندارد و مناسب با شأن مردم احداث کرده و ما هم از این بابت، بسیار خوشحال هستیم.

تابش گفت: ما با کمک وزارت راه‌وشهرسازی بنا داریم که در بحث بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین در استان‌هایی که مسئله‌دار و یا مسئله‌سازند ورود کنیم که این طرح در استان‌های سیستان‌وبلوچستان و خوزستان در حال بررسی است که حدودا 25 هزار واحد مسکونی است که برای بافت فرسوده به ما مأموریت داده شده‌است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشوردر پاسخ به سؤالی مبنی‌بر «سهم لرستان در بازسازی و ترمیم بافت های فرسوده چقدر است»، بیان کرد: سهم استان لرستان هنوز مشخص نشده‌است.

تابش اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که در دستور کار داریم، یک طرح ملی برای اجرای 100 هزار واحد مسکونی شهری که اگر منابعش تأمین شود و هیئت دولت تصویب کند، سقف وام مسکن به 35 تا 40 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر«چرا معماری ایرانی ـ اسلامی که مورد تأکید ویژه مقام معظم رهبری قرار دارد در ساخت‌وسازها مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟»، افزود: نمی‌توان گفت که معماری ایرانی ـ اسلامی رعایت نمی‌شود چون یکی از اصول معماری اسلامی همین مقاوم سازی‌هاست و ما می‌بینیم که بیش‌تر خانههایی که ساخته می‌شود، مقاوم است و مطابق با اصول و ضوابط گفته شده‌است، از نظر نمای داخلی ساختمان هم که ما دخالت نمی‌کنیم و براساس سلیقه خود فرد انجام می‌شود.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار17 بهمن ، کدخبر: 1941444،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
مقاوم سازی از اصول معماری اسلامی است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین