پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۲۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب در حوزه صنعت و معدن گفت: تولید فولاد در کشور طی چهل سال گذشته، چهل برابر شده است.

شعار سال: جعفرسرقینی با بیان اینکه اول انقلاب سالانه چهار میلیون تن فولاد به داخل کشور وارد می شد، اظهار کرد: خوشبختانه امروزه سالانه ۱۰ میلیون تن فولاد صادر می کنیم.

وی بیان کرد: علی رغم جنگ و تحریم های دشمن علیه ایران، سال گذشته با پشت سر گذاشتن فرانسه و ایتالیا رتبه دهم در دنیا را کسب کرده ایم.

سرقینی ادامه داد: همچنین اوایل انقلاب سالانه هشت میلیون تن سیمان وارد می شد اما امروز قریب به ۱۵ میلیون تن صادرات داریم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز ظرفیت تولید سیمان به ۸۷ میلیون تن رسیده که از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه در تولید سیمان رتبه چهارم دنیا را داریم، افزود: همچنین به لحاظ ظرفیت در رتبه سوم کاشی و سرامیک قرار داریم.

سرقینی با بیان اینکه در روز پیروزی انقلاب، ۱۹ میلیون تن استخراج مواد معدنی داشتیم، اظهار کرد: امروز استخراج مواد معدنی به ۴۰۰ میلیون تن در طول سال رسیده است.

وی بیان کرد: علی رغم تحریم های دشمن طی سال گذشته نه میلیارد دلار صادرات معدنی و صنایع معدنی داشتیم که پیش بینی می شود صادرات سال جاری هم به همین میزان برسد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این ظرفیت ها و سرمایه گذاری ها در سایه امنیت انجام شده که دستاوردی بزرگ از انقلاب است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دولت، تاریخ 17 بهمن 97، کد مطلب: 318169: www.dolat.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین