پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
داوود شهرکی در برنامه شبهای زعفرانی از سیمای استان با بیان این مطلب افزود: این توافق نامه ها در حوزه های مختلف معدن، صنعت، زیرساخت، تجارت و توسعه صنعت فرش می باشد که پیش بینی می کنیم در سالجاری بیش از ۲ هزار میلیارد سرمایه گذاری دراستان محقق شود.

شعار سال: شهرکی ادامه داد: این نقشه راه در توافقاتی بود که در سفرهای مسوولین وزارت صمت و سایر وزارتخانه ها به استان صورت گرفت که بخشی از این توافق‌نامه ها با وزارت صمت و وزارت نیرو و بخشی هم با ستاد اجرایی فرمان امام است که مجموعه آن بالغ بر سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می باشد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این فعالیت ها در سال گذشته آغاز شده، گفت: در بخش اکتشاف ۳۵ میلیارد تومان تعهد وزارتخانه بوده که در راستای تکمیل اکتشاف در استان و شناسایی ذخایر جدید برای سرمایه گذاری می باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه زیرساخت تعهد وزارت خانه و وزارت نیرو سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد تومانی برای برق رسانی به مناطق مستعد معدنی استان است.

شهرکی گفت: سرمایه گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه احداث کارخانه طلا در منطقه هیرد شروع شده و پیشرفت ۳۰ درصدی را داشته و همچنین کارخانه دیگری هم در حوزه فرآوری طلا شروع عملیات اجرایی آن را داشتیم.

وی تصریح کرد: در حوزه زغال سنگ سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در قالب فاینانس کشور چین و سرمایه‌گذاری مشترکی را داریم که افزایش ظرفیت زغال سنگ را به دنبال خواهد داشت.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تزریق مالی به طرح فولاد در حال انجام است و ادامه خواهد داشت گفت: دو طرح صنعتی هم ایمیدرو متعهد شده است که در استان مطالعه کند که شامل دو طرح فرو سیلیس و آهک صنعتی می باشد که مجموع سرمایه گذاری آن ۲۰۰ میلیارد تومان است.

شهرکی ادامه داد: شرکت ایدرو نیز تعهد ۵۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۳ طرح صنعتی را در استان دارد که قبل از سال مصوبه هیئت دولت اخذ شد و فراخوان تعیین سرمایه گذار نیز انجام شده است که در صورت عدم مشارکت از سوی سرمایه گذار تعهد وزارت صمت برای احداث این سه پروژه از سوی سازمان ایدرو عملیاتی خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت می متال، تاریخ 17 فروردین 99، کد مطلب: 94933: www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین