پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۱۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
با توجه به تحولات صنعتی جهان، ایدرو نیز باید از نظر ساختاری و تخصیص منابع انسانی و مالی،جهت‌گیری‌های خود را به سمت گسترش صنایع نوآورانه افزایش دهد.

شعار سال: محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجمع عمومی عادی سالانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اعلام این مطلب افزود: فقدان نوآوری در صنعت یکی از معضلات امروز بسیاری از صنایع کشور است و انتظار می‌رود نقش‌ سازمان‌های توسعه‌ای در این بخش پررنگ باشد. به گفته وی، هم اکنون یکی از دلایل مهم عدم توسعه صنعتی، مشکلات تکنولوژیکی واحدهای موجود است. وزیر صنعت، معدن و تجارت یاد آور شد: در مجمع عمومی سال پیش ایدرو، تکالیف ویژه‌ای برای این سازمان معرفی شد که از جمله آن، حرکت به سمت پیشرفت‌های نوآورانه بود. وی با اشاره به تحولات صنعتی جهان و نقش توسعه‌ای ایدرو افزود: یکی از مهم‌ترین مصارف ۳۲ هزار میلیارد تومانی منابع سال ۹۷، پرداخت یارانه سود تسهیلات اعطایی به فعالیت‌های نوسازی صنعتی ایران است. شریعتمداری عنوان کرد: ۲۲ فعالیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه‌های پیشرفته و نوین متمرکز شده که این به‌عنوان یک گام اولیه، مناسب به شمار می‌رود اما باید توسعه بیشتری یابد. وی تصریح کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دست اجرا دارد که ۳۰ هزار میلیارد تومان آن در حوزه پیمانکاری عمومی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون برای اجرای ۲۴طرح در دست اجرای سازمان گسترش، ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است. وی تاکید کرد: ایدرو باید برای تامین منابع مالی پروژه‌های خود به استفاده از اوراق صکوک و همچنین منابع صندوق توسعه ملی تا سطح ۴۹ درصد (ارزش طرح)بپردازد. شریعتمداری، یکی از موارد مورد انتظار از ایدرو را حضور در مناطق کمتر توسعه یافته برشمرد و گفت: براین اساس پروژه‌هایی در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه و اردبیل تعریف شده است. وی گفت: سازمان گسترش باید تمرکز ویژه‌ای بر فعالیت در مناطق محروم کشور داشته باشد و برای توسعه این مناطق، وارد سرمایه‌گذاری شود. این سازمان می‌تواند به دلیل ریسک بالای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم، وارد عمل شده و فعالیت مطلوبی داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام‌شده و برآورد سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بخش‌های صنعتی در دست اجرا و پیمانکاری ایدرو، ۷۰ هزار اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.منصور معظمی رئیس هیات عامل ایدرو نیز در مجمع عمومی عادی سالانه ۹۶ ایدرو گفت: سازمان‌های توسعه‌ای نیاز دارند تا مطالبات خود را از دولت هر چه سریع‌تر دریافت کنند تا بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند. به گفته وی، دولت نه تنها منابعی را در اختیار سازمان‌های توسعه‌ای از محل مطالبات خود قرار نمی‌دهد بلکه به برخی منابع آنها قفل می‌زند. رئیس هیات عامل ایدرو افزود: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی مبالغ مربوط به واگذاری‌ها باید از طریق سازمان خصوصی‌سازی به ایدرو واگذار شود که تاکنون ۷۸۰ میلیارد تومان آن سر رسید(واگذاری) شده است. وی با بیان اینکه ۱۸۰ میلیارد تومان بابت مطالبات خصوصی‌سازی از دولت طلب داریم، تاکید کرد: مطابق قانون، ۷۰درصد عوارض حاصل از واگذاری‌ها باید به دستگاه‌ها داده شود که این رقم برای ایدرو بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است. معظمی با اشاره به اینکه، سازمان‌های دولتی دیگر اجازه دریافت سود از بانک‌ها بابت‌ حساب‌هایشان ندارند، افزود: مطابق تبصره ۲۰ قانون بودجه، افتتاح حساب خزانه نزد بانک مرکزی امکان پذیر است در حالی که قبلا سازمان‌ها اجازه داشتند حساب خود را نزد بانک‌ها داشته باشند و از سود متعارف بانکی بهره مند شوند اما قانونگذار این کار را ممنوع کرده و بخش قابل توجهی از منابع ما فریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن تحریم‌ها باید امکان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تا سقف ۴۹ درصد برای ایدرو فراهم شود. رئیس هیات عامل ایدرو تاکید کرد: با توجه به تکالیف دولت برای ورود و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم انتظار داریم بخشی از منابع خود را بر اساس روش‌های مذکور دریافت کنیم. وی افزود: انتظار ما این است بخش قابل توجهی از سهام سازمان گسترش که در بخش‌های مختلف درگیر است با تضامین دریافتی جایگزین شود تا بتوان بخش قابل توجهی از منابع را آزادسازی کرد

در مجمع عمومی عادی سالانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت، به اتفاق آرا و با حضور تمامی اعضا، گزارش عملکرد و صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۶ تصویب شد. همچنین در انتهای جلسه علاوه بر انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی سال ۱۳۹۷ از سوی اعضای حاضر در مجمع، روزنامه‌های سراسری اطلاعات و «دنیای اقتصاد» به‌عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار مجمع تعیین شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 31 شهریور 97، شماره: 3442680


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
ا.ف75
استارتاپ ها هم تو ایران رنگ و بوی سابق حمایتی خودش رو از دست داده و همه کسانی که در این حوزه فعالیت داشتن قصد دارن ایران رو ترک کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
صنایع نواورانه سالها طول میکشه تا به بعره برداری برسه...و خیلیا روی همچین چیزهایی سرمایه گذاری نمیکنن

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین