پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی سازی صنایع ایران از ایجاد ۳۷۱۱ شغل مستقیم و ۸۰۰۰ شغل غیر مستقیم در سال جاری خبر داد.

شعار سال: منصور معظمی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی سازی صنایع ایران (ایدرو) که در کتابخانه ملی در حال برگزاری است، به عملکرد این سازمان توسعه ای اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سازمان گسترش و نوسازی سازی صنایع ایران(ایدرو) ۱۸ طرح صنعتی با بودجه ۶۱۰۰ میلیارد تومانی در دست اجرا دارد که برای سال ۱۳۹۶ با گرای طرح هایی که در دست انجام است ۳۷۱۱ شغل مستقیم ایجاد می‌شود که این عدد با در نظر گرفتن اشتغال پیمانکاری و غیر مستقیم به ۸۰۰۰ شغل خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره هم به اهمیت وجود سازمان های توسعه‌ای، عنوان کرد: سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایدرو برای کمک به بخش خصوصی به وجود آمدند در حالی که بعد تر تبدیل به بخش‌های نیمه دولتی شدند و حالا نیز میراث دار بدهی‌های قبلی و تعهدات انجام نشده هستند.

هیچ محدودیت سرمایه‌گذاری خارجی نداریم

معظمی با اشاره به اهمیت برجام و فرصت‌هایی که در دوران پسا برجام به وجود آمد، عنوان کرد: بعد از برجام یک فرصت طلایی در صنعت کشور به وجود آمد و شرکت ایدرو نیز توانست 28 موافقت نامه را در این دوران به امضاء برساند که هفت مورد از این موافقت‌نامه ها به قرارداد منتهی شد و در حال حاضر می‌توانیم بگوییم که هیچ محدودیت سرمایه‌ گذاری برای جذب سرمایه خارجی نداریم.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی سازی صنایع ایران همچنین با اشاره به عملکرد دولت در حوزه اقتصاد، افزود: شاهد بودیم که رشد صنعتی کشور در سال 1391 منفی 10.5 درصد بود، در حالی که در سال 1395 این رقم به 6.5 درصد رسید که نشان از حرکت مثبت اقتصادی و صنعتی در این دولت دارد. همچنین اگر بخواهیم نگاهی به آمار بیندازیم در جایی دیگر می‌توانیم رشد معدنی کشور را مورد بررسی قرار دهیم که امروز رقم رشد معدنی در کشور به 16 درصد رسیده است.

معظمی همچنین با اشاره به نحوه‌ نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و موضوع قانون گذاری در حوزه صنعت، اظهار کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ایدرو به هیچ عنوان مشکلی با نظارت در این حوزه ندارد، اما چیزی که امروز در حال انجام است را نمی‌توان نظارت نامید. نباید به اسم نظارت در مسیر تولید و توسعه سنگ اندازی شود.

وی ادامه داد: برخی قوانین حوزه وظایف و عملکرد سازمان‌های توسعه‌ای را هر روز پیش از قبل محدود تر می‌کند و ما نیاز داریم اصلاح قوانین و حمایت قانون گذار را به همراه داشته باشیم تا بتوانیم در حوزه تولید و توسعه صنایع کشور عملکرد مناسبی داشته باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 26 تیر 96، کدمطلب:96042614786، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین