پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
بررسی آمار منتشر شده از ایمیدرو حاکی از اجرایی شدن بیش از ۹۵ درصد برنامه احیای معادن کوچک کشور است.

شعار سال:براساس برنامه هماهنگ شده سازمان ایمیدرو با وزارت صنعت، معدن و تجارت، قرار است در سال ۹۸ تعداد ۱۵۰ معدن کوچک مقیاس در مدار فعالیت قرار گیرند که برآورد شده، تحقق این مهم موجب اشتغال سه هزار نفر می‌شود.

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، نقش بازوی اجرایی سازمان ایمیدرو را دارد که فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس را در دستور کار خود دارد.

برپایه گزارش ایمیدرو، در قالب طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معان کوچک مقیاس، تا پایان بهمن ماه، یک هزار و ۴۸۳ معدن غیرفعال در سراسر کشور شناسایی شده و برای ۸۸۱ معدن، اقدام کلینیکی و راه حل صادر شد و تاپایان دوره یاد شده تعداد ۳۲ معدن به طور کامل فعال و فرصت اشتغال‌زایی مناسبی ایجاد شد.

پیش‌بینی شده است در دوره پنج ساله تعداد ۵۰۰ معدن کوچک مقیاس با اشتغال ۲۵ هزار نفر در مدار تولید قرار گیرند.

معادن احیا شده در استان‌های فارس، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و همدان واقع شده است همچنین در این طرح استان‌های دیگر از جمله قزوین، گیلان، ایلام، البرز، بوشهر، قم، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان و جنوب کرمان، زنجان و مرکزی قرار دارند.


وجود چهار هزار معدن غیر فعال یا راکد در کشور

پیش از این سازمان ایمیدرو اعلام کرده بود شمار معادن کشور حدود ۱۰ هزار معدن است که از این رقم چهار هزار معدن غیر فعال یا راکد محسوب می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ: 12 اسفند 98، کد خبر: 162128، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین