پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
شیوا قاسمی‌پور گفت: با توجه به اینکه روش‌های سنتی فعلی در زمینه تولید پاسخگوی جهش تولید نخواهد بود، بنابراین یکی از راه‌های عملیاتی‌کردن آن، استفاده بهینه از شرکت‌های دانش‌بنیان، پژوهشگران و دانشگاهیان در رونق‌بخشیدن به تولید است.

شعار سال: سال ۹۹ به‌نام «جهش تولید» نامگذاری شده است، این در حالی است که سال گذشته نیز به نام سال «رونق تولید» نامگذاری شده بود و اگرچه اقدامات خوبی در حوزه تولید و احیای کارخانه‌های از مدار خارج شده انجام شد اما باز هم بسیاری معتقدند وضعیت تولید در سال ۹۸ از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده است.

حال دولت تدبیر و امید به سال آخر کاری خود نزدیک می‌شود و از سوی دیگر منتخبان مجلس یازدهم هم تا چند صباحی دیگر در بهارستان مستقر خواهند شد و شاید این دو دلیل باعث شود روند قانون‌گذاری در حوزه اقتصادی و اجرای آن توسط دولت به‌منظور تحقق شعار سال، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته باشد.

در همین رابطه، شیوا قاسمی‌پور منتخب مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد به اقتصاد۲۴ گفت: رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال‌ها همواره با بینش و افق والای خود سعی در ترسیم مسیر چشم‌انداز یک‌ساله کشور را دارند و با عنایت به نام‌گذاری شعار امسال یعنی جهش تولید، این مهم نیازمند برنامه‌ریزی استراتژیک در همه حوزه‌ها است تا برنامه عملیاتی جهت اجرا در حوزه‌های مختلف به منصه ظهور برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه روش‌های سنتی فعلی در زمینه تولید پاسخگوی جهش تولید نخواهد بود، بنابراین یکی از راه‌های عملیاتی‌کردن آن، استفاده بهینه از شرکت‌های دانش‌بنیان، پژوهشگران و دانشگاهیان در رونق‌بخشیدن به تولید است. ایران کشوری با پتانسیل فراوان در منابع طبیعی و خدادادی است و حال ضرورت دارد که نیروی جوان و کارآمد را بیش از هر زمان دیگری وارد کار و مدیریت کنیم. در این مملکت جوان نخبه و صاحب‌تفکر و اندیشه کم نیست و باید یک‌بار برای همیشه شعار جوان‌گرایی را کنار و در عمل این روند را دنبال کنیم. بدون شک تحقق جهش تولید استفاده بهینه از منابع و داشته‌ها است که این کار توسط جوانان نخبه و متخصصان باتجربه می‌تواند بهتر از همیشه به واقعیت تبدیل شود.

قاسمی‌پور یادآور شد: اقتصاد ایران در این سال‌ها آسیب‌های بسیاری دیده است و حال وقت آن رسیده که تصمیم‌گیران نظام با برنامه‌ریزی برای رونق‌بخشی به کارگاه‌های راکد، کارخانجات ورشکسته و شرکت‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل‌شده و با استفاده از ساماندهی سیستماتیک تسهیلات بانکی و تزریق آن به این تولیدی‌ها و رفع بروکراسی‌های زائد، راه‌اندازی یک بانک اطلاعاتی و سامانه مشترک در سراسر کشور جهت ثبت اطلاعات تولیدی‌ها و طی‌کردن فرآیند اخذ مجوز شروع به‌کار و همچنین تمرکززدایی توزیع و احداث صنایع در مناطق مختلف کشور گامی بزرگ در اصلاح ساختار و رونق اقتصادی کشور بردارند. اگر روش‌های گذشته و سنتی کارگشا بود می‌باید اثرات آن بر همگان ثابت می‌شد، پس ما محکوم به تغییر برخی روند‌ها هستیم.

این منتخب مجلس یازدهم در پایان گفت: مجلس یازدهم حتماً دغدغه تحقق شعار سال که جهش تولید است را دارد و بدون تردید همه تلاش خود را به‌کار خواهیم بست تا این اتفاق مبارک بیفتد که به‌نظر می‌رسد این اراده در نامه منتخبین مجلس آتی به رهبر معظم انقلاب دیده شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اقتصاد24، تاریخ 23 فروردین 99، کد مطلب: 62338: www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین