پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 400 هزار میلیارد ریال به دستور رئیس جمهوری برای تامین نقدینگی و کمک به سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی تزریق می شود.وی با بیان اینکه حمایت از تولید از برنامه های مهم دولت است اضافه کرد: به این منظور با تمامی دستگاه های مرتبط با بخش تولید نشست هایی داشته ایم که اصلاحاتی در جاهایی صورت گرفته و مابقی نیز در حال انجام دادن است. رحمانی با اشاره به دستاوردهای 40 سال انقلاب اسلامی در بخش تولید و صنعت گفت: اوایل انقلاب کمتر از سه شهرک صنعتی در کشور داشته ایم اما امروز این تعداد به بیش از 970 شهرک صنعتی مصوب رسیده است.

شعار سال: رضا رحمانی روز شنبه در آئین تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان البرز افزود: این مبلغ در بهمن و اسفند ماه برای واحدهایی که در چرخه تولید و فروش فعال هستند تزریق می شود تا مشکلی بابت نقدینگی برای تکمیل ظرفیت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید از برنامه های مهم دولت است اضافه کرد: به این منظور با تمامی دستگاه های مرتبط با بخش تولید نشست هایی داشته ایم که اصلاحاتی در جاهایی صورت گرفته و مابقی نیز در حال انجام دادن است.

رحمانی با اشاره به دستاوردهای 40 سال انقلاب اسلامی در بخش تولید و صنعت گفت: اوایل انقلاب کمتر از سه شهرک صنعتی در کشور داشته ایم اما امروز این تعداد به بیش از 970 شهرک صنعتی مصوب رسیده است.

وی ادامه داد: امروز کشور ما در برخی تولیدات صنعتی جزء 10 کشور برتر دنیا است، به نحوی که در اوایل انقلاب تولید فولاد ما تنها 500 هزار تن بوده اما امروز این مقدار به 220 میلیون تن رسیده است.

رحمانی با بیان اینکه تولید واقعی مس در کشور 500 هزار تن است افزود: سه پروژه بزرگ در این بخش در سه ماهه اول سال آینده راه اندازی می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به پروژه های دهه فجر امسال اشاره و خاطرنشان کرد: 209 طرح در ایام الله دهه فجر امسال در سراسر کشور با اعتبار 370 هزار میلیارد ریال بهره برداری می رسد.

رحمانی گفت: اشتغال مستقیم ایجاد شده با راه اندازی این طرح ها بیش از 20 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه حفظ تولید اولویت دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است گفت: در برخی از حوزه از جمله قطعه سازان موضوع ما ساماندهی است، نمی توانیم وضع موجود را نادیده بگیریم،

اما برنامه های به صورت بلند مدت و به تدریج اجرایی می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مواد اولیه و قطعات مربوط به تولید در مناطق ویژه بدون ثبت سفارش صورت می گیرد و دولت نیز آن را تصویب کرده است گفت: برخی واحد ها هستند که یک قطعه می آورند برای اینکه خط تولید شان نخوابد که به این منظور نیز پیگیری هایی توسط معاونت صنایع صورت گرفته تا واردات بدون انتقال ارز برای این واحدها صورت گیرد.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیاز است تا گمرک ها نیز همکاری های بیشتری داشته باشند افزود: برای سال آینده باید صادرات محور باشیم، چرا که در صورتی که صادرات را جدی نگیریم با مشکل مواجه می شویم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ انتشار 13بهمن 97، کدخبر: 83194218، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین