پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
انواع فیلتر تصفیه آب‌ جدید با منافذی به اندازه میکرون در تصفیه کردن ژیاردیا بسیار موثر هستند و اگر از این فیلترهای تصفیه آب ندارید، بهترین گزینه بعدی جوشاندن آب است. اگر آب شما حاوی رسوبات زیادی بوده و یا به شدت بو می دهد، می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی یک دستگاه تصفیه آب ساده بسازید تا رسوبات و بو را پیش از جوشاندن از بین ببرید. لطفا توجه داشته باشید که فیلترهای طبیعی به تنهایی پاتوژن ها را حذف نمی کنند.

شعارسال: یادگیری نحوه ساختن فیلتر تصفیه آب مهارتی ارزشمند برای زنده ماندن است. هزار سال پیش مردم به دنبال آبی می‌گشتند که آنها را راضی کند. متاسفانه دیگر اینگونه نیست. بیشتر آب‌ها حاوی آلاینده ها و پاتوژن‌هایی مانند ژیاردیا هستند که می‌تواند باعث بیماری شدید شود، بیماری که در شرایط بقا می‌تواند باعث مرگ شود. تا زمانی که از ایمن بودن آب آشامیدنی مطمئن نباشید، بهتر است با هر وسیله ضروری آب را تصفیه کنید.

انواع فیلتر تصفیه آب‌ جدید با منافذی به اندازه میکرون در تصفیه کردن ژیاردیا بسیار موثر هستند و اگر از این فیلترهای تصفیه آب ندارید، بهترین گزینه بعدی جوشاندن آب است. اگر آب شما حاوی رسوبات زیادی بوده و یا به شدت بو می دهد، می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی یک دستگاه تصفیه آب ساده بسازید تا رسوبات و بو را پیش از جوشاندن از بین ببرید. لطفا توجه داشته باشید که فیلترهای طبیعی به تنهایی پاتوژن ها را حذف نمی کنند.

اولین گام برای ساخت فیلتر تصفیه آب ، یافتن یا ساخت یک ظرف است که همه چیز را با هم نگه دارد. شما می توانید از یک بطری آب 2 لیتری استفاده کنید. پایین بطری را بریده و آن را برعکس کنید، این کار برای نگهداری مواد فیلتر تصفیه آب مناسب است.

اگر در طبیعت هستید و به بطری آب دسترسی ندارید، می‌توانید با پوست درخت، چیزی مشابه آن بسازید. بیشتر درخت‌ها پوسته ای دارند که به اندازه کافی قابل انعطاف بوده و برای ساخت این فیلتر تصفیه آب مناسب هستند. نارون، کاج، درخت توس، سدر و لاله درختی، نمونه‌هایی هستند که کاملا به خوبی کار می‌کنند. لازم نیست قطعه ای بی عیب و نقص باشد، فقط به اندازه کافی منعطف باشد تا آن را به شکل مخروط درآورید.

هنگامی که شما ظرف را به شکل مخروط در می آورید، باید با ریشه، رشته‌های پوست درخت، یا هر چیزی که در دست دارید آن را ببندید تا شکل بگیرد. می‌توانید بالای مخروط را نیز مرتب کنید تا هموارتر شود. سپس باید مخروط را با توپ ضخیمی از علف پر کنید. علف تمام مواد بالای آن را نگه خواهد داشت. بیشتر مخروط را با زغال چوب پر کنید و روی آن را ماسه بریزید. ماسه، ذرات بزرگ را پیش از رسیدن به زغال چوب تصفیه می‌کند.

زغال چوب چیست و چگونه ساخته می شود ؟

زمانی که چوب واقعا گرم می‌شود اما اکسیژن کافی برای تبدیل شدن به خاکستر را ندارد، زغال چوب تولید می‌شود. پس اگر می‌خواهید زغال چوب بسازید، آتش روشن کنید، اجازه دهید زغال‌ها کاملا روشن شوند سپس روی آنها را با خاک بپوشانید تا خنک شود.

زغال چوب فعال

در جهان امروزی، زغال چوب فعال برای موارد مختلفی استفاده شده است. زغال چوب در انواع فیلتر کربن پودری و فیلتر کربن بلاک قابل استفاده در دستگاه تصفیه آب برای جذب مواد شیمیایی، مواد سمی و گازها استفاده شده است. همچنین زغال چوب در فروشگاه های بهداشتی ‌مواد غذایی به شکل قرص فروخته شده زیرا استفاده‌های طبی زیادی دارد. زغال چوب فعال می تواند در درمان مسموم شدن با سم بسیار موثر باشد. تخلخل بالای زغال چوب می‌تواند به جذب مواد سمی کمک کرده و این امکان را فراهم می‌کند که سم بدون خطر از بدن فرد عبور کند. همچنین می‌تواند در درمان نیش سمی مار و عنکبوت موثر باشد.

زغال چوب فعال چیست؟

زغال چوب فعال همان زغال چوب معمولی است که فراوری شده تا منافذ آن بیشتر شوند. این کار بصورت شیمیایی یا فیزیکی انجام می‌شود. آنقدر متخلخل است که یک گرم زغال چوب فعال ناحیه سطحی بیش از 500 متر مربع دارد. برای فعال کردن زغال بصورت فیزیکی باید بخار با 1700 تا 1800 درجه فارنهایت را از پودر زغال چوب بگذارنید. متاسفانه در طبیعت این کار شدنی نیست.

زغال چوب عادی

زغال چوب فعال ماده ای شگفت انگیز است، اما هنگامی که فیلتر تصفیه آب می‌سازید در نظر بگیرید که زغال چوب عادی تاریخچه طولانی (بیش از 3000 سال) در کنترل بو و تصفیه آب دارد. از 1500 سال پیش از میلاد تا قرن هجدهم، پودر زغال چوب معمولی برای کنترل بوی بد گوشت فاسد شده استفاده می‌شد.

مکتشفان دریای باستان بشکه‌های آب چوبی را می سوزاندند تا آب آشامیدنی را در سفرهای دریایی طولانی حفظ کنند. در طی روزهای طوفانی غرب، سواره نظام آمریکایی از زغال چوب همراه با شن و ماسه برای تصفیه کردن آب آشامیدنی استفاده می‌کردند. زغال چوب معمولی همچنان توانایی جذب فوق العاده ای دارد.

محفظه تصفیه آب

یک فرد می تواند صدها محفظه فیلتر تصفیه آب مختلف را ایجاد کند تا از مواد طبیعی یک فیلتر تصفیه آب بسازد، اما در بعضی از نقاط کشور، طبیعت یک محفظه فیلتر تصفیه آب کامل مانند ساقه های آگوا را فراهم می کند!

آگاوه در مناطق خشک کشور رشد می‌کند و وقتی رشد می‌کند، همیشه مقدار زیادی ساقه خشک وجود دارد که روی زمین افتاده‌اند. داخل این ساقه‌ها اسفنجی است که برای ساختن فیلتر تصفیه آب عالی است.

پیشنهاد می‌شود یک قسمت شش فوتی از ساقه را بریده، از وسط آن را نصف کنید و به غیر از شش اینچ آخر، داخل آن را خالی کنید. چهار فوت از ساقه را با پودر زغال چوب پر کنید (یک فوت و نیم بالا را برای ریختن آب خالی بگذارید زیرا آهسته تراوش می‌کند) و ساقه‌ها را محکم به هم ببندید. به دلیل مقدار زغال چوبی که می‌توانید از آن آب بگذرانید، این روش موفقی برای حذف اولیه رسوبات و بو از آب، پیش از جوشاندن آن برای کشتن پاتوژن‌ها است. ما به شما پیشنهاد میکنیم نحوه ساختن فیلتر تصفیه آب را تجربه کنید. به این دلیل که اگر اهل گردش و تفریح باشید، ، مطمئنا در طبیعت برای شما بسیار کاربرد خواهد داشت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بهاب، تاریخ انتشار:13اسفند1396 ، کدخبر: - : www.wfiltration.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین