پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۹۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان گفت: به نظر می رسد این طرح شتاب زده تهیه شده است و هدف آن به جای اصلاح قانون فعلی، خنثی کردن مصوبه کمیسیون تلفیق یعنی الحاقیه ۴ تبصره ۱۲ در خصوص تعریف سال و سن بازنشستگی است.

شعار سال : یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به دنبال حفظ مدیران بازنشسته در عرصه مدیریتی کشور است.

جلال میرزایی  با اشاره به اعلام وصول طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مجلس بیان کرد: طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که روز گذشته در مجلس اعلام وصول شد ظاهر خوبی دارد اما در پوشش این ظاهر به دنبال حفظ بازنشستگان در عرصه مدیریت اجرایی کشور است.

نماینده مردم ایلام در مجلس در ادامه اظهار کرد: این طرح حتی در مقایسه با مصوبه چند ماه پیش مجلس که منجر به بازنشستگی تعدادی از استانداران شد، یک عقب‌گرد محسوب می شود چراکه مبنا را قانون مصوب ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در ۲۰ اردیبهشت ۹۵ قرار داده است و اصلاحیه های بعد از آن را کلا نادیده گرفته است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر تبصره ۲ این طرح که در خصوص افراد بدون جایگزین است ابهام داشته و تعریف نادرستی از این افراد دارد. تشخیص اینکه کدام افراد بدون جایگزین هستند نباید صرفا بر اساس سن و تایید سران سه قوه باشد بلکه باید در این زمینه ما قانونی برای طولانی مدت همراه با معیارهای مشخصی داشته باشیم.

میرزایی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر در خصوص فرهنگستان ها بندی به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در سال ۹۵ اضافه کرده اند در صورتی که در وضعیت فرهنگستان ها تغییری ایجاد نشده است و اغلب اعضای فرهنگستان ها عضو هیئت علمی دانشگاه ها بوده و بازنشستگی آن ها تابع قانون خاصی است.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: به نظر می رسد این طرح شتاب زده تهیه شده است و هدف آن به جای اصلاح قانون فعلی، خنثی کردن مصوبه کمیسیون تلفیق یعنی الحاقیه ۴ تبصره ۱۲ در خصوص تعریف سال و سن بازنشستگی است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ،تاریخ انتشار:29بهمنم 1397 ،کد خبر:460008،www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین