پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۹۰۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
نظام آموزشی ما علم زنده تولید شده را مرده تحویل می دهد این در حالی است که دوران آموزش علم مرده به 300 سال پیش بر می گردد. از این رو، باید به سمت الگوهای آموزش علم زنده حرکت کنیم. تا دیگر دانش آموز گیرنده منفعل و معلم مخزن اطلاعات نباشد و انحصار معلم به عنوان تک منبع علم از بین برود.

شعارسال: کتاب « مرگ مدرسه» در بردارنده مجموعه مقالاتی از صاحبنظران عرصه آموزش است که اخیرا به کوشش مرتضی نظری و به همت انتشارات مشق شب روانه بازار نشر شده است، 29 بهمن ماه در چهاردهمین نشست کانون خرد و توسعه ایران در مدرسه عاصی نژاد رونمایی شد. استاد محسن رنانی، استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان از جمله سخنرانان در نشست رونمایی از کتاب «مرگ مدرسه» بود. علیرغم اینکه حوزه دانشگاهی رنانی اقتصاد است اما دغدغه هایی آموزشی اش او را به این نشست پیوند زند.

او معتقد است که علم یک پدیده زنده است و برای زنده ماندن نیاز به یک نظام ارتباطی دارد. از این رو، به باور او، با تکثیر و انبار گردانی چیزی به علم افزوده نشده و علمی تولید نمی شود. وی معتقد است که علمی که زنده نباشد کارکرد هم ندارد و تاکید کرد که ما در ایران تقریبا علم زنده نداریم.

رنانی همچنین تاکید کرد که هم در تولید و هم در مصرف علم همه باید مشارکت داشته باشند، بنابراین علم مادامی زنده است که در میان مردم در رفت و آمد باشد. علم محصول دیالوگ است در جامعه ای که اختلال ارتباطی وجود دارد، علم شکل نمی گیرد و علمی که از ارتباط بر نیامده باشد، علم مرده است.

به زعم او، نظام آموزشی ما علم زنده تولید شده را مرده تحویل می دهد این در حالی است که دوران آموزش علم مرده به 300 سال پیش بر می گردد. از این رو، معتقد است که باید به سمت الگوهای آموزش علم زنده حرکت کنیم. تا دیگر دانش آموز گیرنده منفعل و معلم مخزن اطلاعات نباشد و انحصار معلم به عنوان تک منبع علم از بین برود.

او تاکید کرد که با زنده شدن علم ، آموزش وارد طبیعت زندگی شده و منولوگ معلمان به دیالوگ با دانش آموزان بدل خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار:30بهمن1397 ، کدخبر: 17669: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین