پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۹۰۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت خسارات مالباختگان موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز گفت: از لحاظ حقوقی دولت مسئولیت پرداخت این خسارات را ندارد و مسئولان این موسسات هستند که باید پول مردم را بدهند.رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی تاکید کرد: این موسسات هیأت مدیره و مدیرعامل دارند و این افراد مسئول جبران خسارت‌ها هستند و باید آن را پرداخت کنند. وی با بیان اینکه نقش دولت در اینگونه پرونده‌ها به بحث نظارتی بازمی‌گردد، گفت: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باید نظارت کنند که موسسات خلاف قانون و مقررات تشکیل نشوند.

شعار سال: اللهیار ملک‌شاهی درباره اینکه مطرح می‌شود دولت باید خسارات مردم را در تخلفات موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز پرداخت کند، گفت: در پرونده‌های مانند سکه ثامن و موسسات مالی و اعتباری از نظر حقوقی دولت مسئول جبران خسارت‌ها نیست و متولیان موسسات مالی باید تعهدات خود را عملی کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی تاکید کرد: این موسسات هیأت مدیره و مدیرعامل دارند و این افراد مسئول جبران خسارت‌ها هستند و باید آن را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه نقش دولت در اینگونه پرونده‌ها به بحث نظارتی بازمی‌گردد، گفت: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باید نظارت کنند که موسسات خلاف قانون و مقررات تشکیل نشوند.

ملکشاهی ادامه داد: مردم تصورشان این است که چنین موسساتی مورد تائید بانک مرکزی هستند بنابراین اعتماد می‌کنند و در آن‌ها سپرده می‌گذارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موسس سکه ثامن در گذشته هم تخلفاتی داشته است و بانک مرکزی نظارتی بر آن نداشته آیا این کار تخلف است یا خیر بیان کرد: اگر بانک مرکزی در این مورد نظارتی نداشته تخلف کرده است اما بازهم می‌گویم از لحاظ حقوقی مسئولیتی برای پرداخت خسارات ندارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران تاریخ انتشار 2 اسفند 97، کد خبر: 729671، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین