پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
معاون سابق توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت‏: هیئت امنای ارزی یک شرکت با عنوان آوا پزشک داشت که فقط سرنگ می‌ساخت و دیدیم که باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم. در نتیجه این شرکت به یک هلدینگ تبدیل و دو دسته شرکت ایجاد شد.صدرالسادات اظهار داشت: در حوزه اجتماعی، آوا هنر و در حوزه عمرانی نیز آوا عمران ایجاد شد. همچنین در آن زمان بحرانی در حوزه پرستاری وجود داشت و در نتیجه شرکتی درست کردیم که خودش تامین نیرو کند که در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار پرستار و نیروی تخصصی دارد و به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارائه خدمت می‌کند. این شرکت نیز در قالب آوا پزشک ایجاد شد.

شعار سال: سید علی صدرالسادات در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افزود: در حوزه بازرگانی با حمایت‌هایی که انجام شد از ظرفیت هیئت امنای ارزی بیشترین استفاده شد. هیئت امنای ارزی یک نهاد عمومی غیردولتی مثل شهرداری و بنیاد مستضعفان و سازمان تامین اجتماعی است. این نهاد عمومی غیردولتی، اختیارات ویژه و اساسنامه محکم و ظرفیت‌های فراوانی دارد، اما از این ظرفیت در وزارت بهداشت خیلی استفاده نمی‌شد. در سالی که مشغول به کار شدم حدود ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی توسط این نهاد خریداری شده بود.

وی ادامه داد: یک دسته از شرکت‌ها وظیفه داشتند مشکلی از مشکلات وزارت بهداشت را حل کنند. به طور مثال در حوزه فناوری نمی‌توان پروژه‌های بزرگ در زمینه پرونده الکترونیک سلامت و بیمه را اجرایی کنیم و در نتیجه به فکر ایجاد یک ظرفیت بنگاهی در کنار دفتر آی تی افتادیم و شرکتی با نام آوا فناوری تاسیس شد.

معاون سابق وزیر بهداشت افزود: در دوره‌ای که همه دستگاه‌های نظارتی روی وزارت بهداشت تمرکز کرده بودند این کارها انجام شد.

صدرالسادات اظهار داشت: در حوزه اجتماعی، آوا هنر و در حوزه عمرانی نیز آوا عمران ایجاد شد. همچنین در آن زمان بحرانی در حوزه پرستاری وجود داشت و در نتیجه شرکتی درست کردیم که خودش تامین نیرو کند که در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار پرستار و نیروی تخصصی دارد و به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارائه خدمت می‌کند. این شرکت نیز در قالب آوا پزشک ایجاد شد.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت بیمارستانی نیز کاری شروع شد که هنوز موفق نبودیم. زیرا نمی‌توان به این شکل ادامه داد که همه بیمارستان‌ها دولتی باشند و باید نوع جدیدی از مدیریت بیمارستانی ایجاد کنیم. راه میانه این کار این است که این بیمارستان‌ها را در قالب موسسه‌ای بیاوریم و به بازار عرضه کنیم.

معاون سابق توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: امسال هیئت امنای ارزی ۵۰۰ میلیارد تومان برای وزارت بهداشت خرید انجام داد.

صدرالسادات اظهار کرد: سهام پالایشگاه اصفهان به آوای پردیس سلامت تبدیل شد. سهامداران این شرکت دانشگاه‌های علوم پزشکی بودند و شبهه‌هایی وارد بود. با هماهنگی‌های سخت و پیچیده‌ای که انجام شد، با موافقت سازمان برنامه و بودجه و قوه قضاییه توانستیم این شرکت را تحت امر هیئت امنای ارزی بیاوریم. این شرکت اسب زین کرده‌ای با دارایی بیش از دو هزار میلیارد تومان است و امیدواریم بتوان از این ظرفیت برای حل مشکلات وزارت بهداشت استفاده کرد.

معاون سابق وزیر بهداشت افزود: این شرکت سرمایه گذاری خوبی انجام داده و یکی از ثمره‌های آن، ایجاد یک شرکت هلیکوپتری بود. ابتدا تلاش کردیم این کار را با همکاری هلال احمر انجام بدیم که نشد و بعد سرمایه گذاری این کار را با آوای پردیس سلامت انجام دادیم. با همه محدودیت‌ها توانستیم این شرکت را با ۸ فروند هلیکوپتر راه اندازی کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران پزشکان تاریخ انتشار 29بهمن97، کد خبر: 11087، www.iranmd.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین