پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۷۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که «بهرام قاسمی» سخنگوی کنونی وزارت امور خارجه ایران، به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در پاریس انتخاب شده است.

شعارسال: رسانه‌های غربی از تصمیم ایران و فرانسه برای تبادل سفیر و بازگرداندن سطح روابط دیپلماتیک به حالت عادی بعد از شش ماه خبر می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که «بهرام قاسمی» سخنگوی فعلی وزارت امور خارجه ایران - که قبلا در اسپانیا و ایتالیا نیز سفیر بوده - به‌عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی در پاریس انتخاب شده است.

روزنامه دولتی فرانسه نیز روز (چهارشنبه) نوشت که «فیلیپه تیه‌بو»، دیپلمات پیشین فرانسوی در پاکستان و نماینده سابق این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سمت سفارت فرانسه در تهران را برعهده خواهد گرفت.

سفارت فرانسه در تهران نیز در صفحه توئیتر خود از انتصاب تیه‌بو به عنوان سفیر جدید فرانسه در تهران خبر داده و اعلام کرده که وی در هفته‌های آینده کارش را به عنوان سفیر جدید در تهران آغاز می‌کند.

قاسمی و تیه‌بو در حالی به سفارتخانه‌های ایران در پاریس و فرانسه در تهران عازم می‌شوند که دو کشور درپی برخی اختلافات دیپلماتیک، حدود هفت ماه سفیر در پایتخت‌های یکدیگر نداشتند.

«فرانسوا سنمو» سفیر پیشین فرانسه در تهران، زودتر از موعد معمول در ماه آگوست (مرداد) ایران را ترک کرد. همتای ایرانی وی در پاریس نیز تابستان سال جاری (1397) در حالی که هنوز مدت خدمتش به پایان نرسیده بود، فرانسه را ترک کرده و به ایران بازگشت.

از سوی دیگر نیز با بازگشت «ابوالقاسم دلفی» سفیر سابق ایران در پاریس به تهران، سفارتخانه ایران در سطح نفر دوم اداره می‌شود و قرار است «بهرام قاسمی» سخنگوی کنونی دستگاه دیپلماسی به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه راهی پاریس شود.

قاسمی گفته بود که به زودی این سمت را ترک می‌کند و فرد جدیدی جایگزین او خواهد شد. هنوز جایگزین سخنگوی وزارت خارجه معرفی نشده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:15اسفند1397 ، کدخبر: 13971215000334: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین