پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۹۳۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی گفت: درباره ناپولی تعاملاتی را با فدراسیون‌ها داشته‌ایم؛ بنابراین ما بیش از ۵۰ رشته ورزشی در مسابقات جهانی یونیورسیاد داریم و باید با فدراسیون‌هایمان هماهنگ باشیم.
شعارسال : دهخدا، رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: مطبوعات نمایندگان مردم برای پیگیری خواسته‌ها هستند. ما هم انتخاب شدیم تا کار مملکت را انجام دهیم، نظارتی لازم داریم که چه بهتر خارج از بخش خودمان باشد. ورزشکار در جامعه و بین مردم از طریق رسانه‌ها شناخته می‌شود؛ بنابراین باتوجه به این باوری که داریم، رسانه‌ها را بهترین ناظر بر عملکرد خود می‌دانیم.

دهخدا افزود: یکی از کار‌های خوبی که در یک سال اخیر انجام شد، خودباوری هیئت‌های ما بود. ما یک فدراسیون جوان هستیم که هیئت هایمان معذورت‌هایی برای فعالیت داشتند و مدت‌ها گله‌مند بودند از اینکه زمینه فعالیتی برای آن‌ها کم است؛ اما خوشبختانه امروز فعال هستند و بیش از ۲۰ هیئت به ما از توسعه فضای رسانه‌ای و مجازی تا جذب اسپانسر عملکرد ارائه داده اند.
 
رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به پیشرفت قابل توجه بخش‌های مختلف فدراسیون گفت: استان خراسان شمالی المپیادی با حضور ۲۰۰۰ نفر در استان برگزار کرده و حدود ۱۳ تیم از خانم‌ها و ۱۳.۱۴ تیم از آقایان تمام استان را درگیر این فعالیت ورزشی کرده است. بعضی جا‌ها هییت‌ها از ما پیشی می‌گیرند و این خیلی خوب است.

وی افزود: برای مسابقات از طریق فدراسیون، یکسری اعزام‌ها داشته ایم و البته سیاستمان این است که باتوجه به فیزو اعزام ها را به هییت‌ها و دانشگاه‌ها انتقال دهیم؛ اما در یونیورسیاد تمام فعالیت‌ها و اعزام‌ها برعهده خودمان است.

دهخدا اضافه کرد: درحال حاضر دانشگاه‌ها این توانایی را پیدا کرده اند که به طور مستقل کاندید اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی باشند و این بسیار خوب است.

 رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی تصریح کرد: درباره ناپولی تعاملاتی را با فدراسیون‌ها داشته ایم؛ بنابراین ما بیش از ۵۰ رشته ورزشی در مسابقات جهانی یونیورسیاد داریم و باید با فدراسیونهایمان هماهنگ باشیم. همچنین امسال، در بخش مسابقات برون مرزی در ووشو شرکت کرده ایم و نایب قهرمانی داشته ایم و در کاراته نیز نایب قهرمان شدیم که اعزام این‌ها را خودمان برعهده داشتیم.

وی با اشاره به هزینه‌های زیاد اعزام‌های خارجی گفت: تمام هزینه‌های پرسنلی، اعزام و... را وزارت علوم پرداخت می‌کند و از طرفی وقتی می گوییم فدراسیون ملی یعنی همه باید مشارکت داشته باشند، اما متاسفانه ما شاهد این هستیم که وزارت علوم فقط هزینه می‌کند. در حالی که از بخش‌های دیگر مثل پیام نور، علمی کاربردی و دانشگاه آزاد میز دانشجو اعزام می‌شود که تمام هزینه‌ها را فدراسیون باید بدهد، اما تا کنون همیشه وزارت علوم پرداخت کرده است.

دهخدا اظهار داشت: ما زمینه را ایجاد کرده ایم که همه فعالیت کنند، ولی در انتها وزارت علوم است که همه هزینه ها را انجام می‌دهد. یک تیم که به مسابقات خارجی می‌خواهد برود هزینه‌های بسیار دارد، اما نمی‌شود که تمام این را وزارت علوم پرداخت کند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی گفت: تنها فدراسیونی که مجوز مجلس را دارد، ما هستیم. وزارت علوم هم تلاش خود را می‌کند، اما الان اینطور است که ما ورزشکار‌ها را تمام و کمال می‌بریم و همه هزینه‌ها را وزارت علوم می‌دهد، ولی بخش‌های دیگر می‌گویند ۴۰ درصد این افراد برای ما بوده است، اما در هزینه‌ها مشارکتی ندارند و هرکسی بخشی نگاه می‌کند تا میز مدیریت خود را مستحکم کند. امروز که اعزام‌ها گسترده شده است باید بخش‌های دیگر نیز دخالت داشته باشند.

وی گفت: شورای عالی ورزش دانشگاهی، شورایی است که بالاترین مقام بخش‌ها به آن می‌آیند از وزیر علوم، وزیر بهداشت، رییس دانشگاه ازاد و پیام نور دور هم گرد آمده و تصمیم میگیرند که این تصمیمات می‌شود اسناد بالا دستی تمام بخش‌های دانشگاهی.
 
دهخدا با اشاره به ضرورت انتخاب درست مربی برای تمام رشته ها گفت: باید مربی که توسط کادر فنی انتخاب می شود از انجمن باشد که اعضای این انجمن از بزرگان ورزش هستند و مهارت و رزومه مناسبی نیز دارند.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:15 اسفند 1397،کد خبر:750779،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین