پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: امسال 64 هزار فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به تعزیرات ارجاع شده است.پیش از این نیز جمال انصاری، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفته بود: بخش بسیار کوچکی از ماموریت های سازمان تعزیرات در خصوص قاچاق کالا و ارز است و حدود 70 درصد پرونده های قاچاق به تعزیرات می آید؛ در حالی است که این حجم 70 درصدی رسیدگی به پرونده های قاچاق در تعزیرات، حدود 10 درصد از تمام پرونده های مورد رسیدگی این سازمان را تشکیل می دهد.

شعار سال: عبدالمجید اجتهادی افزود: تمایل به قاچاق پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی و قاچاق دام به دلیل سود زیاد، بیش از کالاهای دیگر است و عمده ترین پرونده های قاچاق را تشکیل می دهد.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: همچنین در این مدت، 756 فقره پرونده قاچاق ارز به تعزیرات ارجاع شد که تقریبا سه برابر سال قبل است.

اجتهادی اظهار داشت: امسال به دلیل سیاست های دولت پرونده های ارز ورودی نداریم و پرونده های تشکیل شده مربوط به خروج ارز از کشور است.

پیش از این نیز جمال انصاری، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفته بود: بخش بسیار کوچکی از ماموریت های سازمان تعزیرات در خصوص قاچاق کالا و ارز است و حدود 70 درصد پرونده های قاچاق به تعزیرات می آید؛ در حالی است که این حجم 70 درصدی رسیدگی به پرونده های قاچاق در تعزیرات، حدود 10 درصد از تمام پرونده های مورد رسیدگی این سازمان را تشکیل می دهد.

* ارجاع 10 پرونده قاچاق پوشاک به تعزیرات

رئیس کمیته قضایی طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق اظهار داشت: در طرح مقابله با عرضه پوشاک قاچاق، 10 فقره پرونده به تعزیرات ارجاع شده است که پنج میلیارد و 500 میلیون ریال ارزش ریالی تخلف در این پرونده ها است.

اجتهادی یادآور شد: طرح مقابله با عرضه پوشاک قاچاق بر پایه دستوالعمل ماده هفت آیین‌نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور حمایت از تولید پوشاک داخلی از اول دی، با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و تعزیرات اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف این طرح، جمع آوری و مقابله با برندهای پوشاک است که قاچاق بودن آنها محرز است. محرز بودن قاچاق از این جهت است که این برندها مجوز فعالیت از وزارت صنعت، معدن، تجارت در داخل کشور ندارند و دفتر نمایندگی برندهای خارجی نیستند و از طرفی، ورود پوشاک هم که ممنوع است بنابراین مشخص است این پوشاک از مسیرهای غیرقانونی وارد کشور شده است.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز تعزیرات گفت: عمده برندها با تذکرها، نشست ها و اخطاریه ها از سوی ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاه های مسئول همچنین پیرو دستور و بخشنامه وزیر کشور پای کار آمدند و اهداف اولیه طرح محقق شد.

وی افزود: 75 فروشگاه عرضه پوشاک قاچاق در تهران تذکرات لازم را دریافت کردند همچنین با مدیران مجتمع های تجاری برای تفهیم قانون و جمع آوری پوشاک قاچاق جلساتی برگزار شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری قطره تاریخ انتشار 21اسفند 97، کد خبر: 46599748، www.ghatreh.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین