پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۸
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: در راستای تنظیم بازار گوشت، نخستین کشتی کامل ۵۰ هزار رأس گوسفند وارداتی در چابهار پهلو گرفت.

شعارسال: حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: در راستای تنظیم بازار گوشت، نخستین کشتی حمل گوسفند زنده از مبدأ کشور رومانی، در بندر چابهار پهلو گرفت.

به گفته وی، واردات گوسفند تا تنظیم کامل بازار گوشت قرمز ادامه پیدا می‌کند و این اولین محموله گوسفند وارداتی به وسیله کشتی است که در روزهای آینده نیز کشتی‌های دیگری با کشتی وارد کشور می‌شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، واردات گوسفند از کشور رومانی طی چند روز باقی مانده به پایان سال جاری، به ۹۰ هزار رأس می‌رسد تا به این وسیله بازار گوشت قرمز تنظیم شده و مشکلی از نظر قیمت در بازار وجود نداشته باشد.

به گفته وی، گوسفندان رومانیایی جزء بهترین نژادهای گوسفندی در دنیا هستند که برای تأمین گوشت قرمز و گرم به صورت زنده وارد کشور شده و در کشتارگاه‌های کشور ذبح شده و گوشت آنها در اختیار مردم قرار داده می‌شوند.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج بهمن ماه طرح آمارگیری اندازه‌گیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک، تعداد گوسفند و بز موجود در دامداری‌های کشور با رشد ٢٠ درصدی نسبت به مهر ماه سال جاری، به ۶۲.۷ میلیون رأس رسید.

مشکلاتی از قبیل نا توانی در تنظیم بازار، افزایش قیمت دلار و در نتیجه افزایش نرخ خوراک وارداتی دام، قاچاق گوسفند به خارج کشور، فروش دام مولد و دلال بازی باعث افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز در کشور شد. در نتیجه دولت می‌خواهد با صرف ارز و واردات گوشت گرم قرمز و نیز واردات گوسفند زنده بازار گوشت قرمز را تنظیم کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:23اسفند1397 ، کدخبر: 13971223000583: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین