پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از مشارکت ۷.۷ میلیارد تومانی زنجانی‌ها در مراکز نیکوکاری خبر داد.

شعار سال: به نقل از کمیته امداد استان زنجان، هدایت صفری با اشاره به اینکه هفت میلیارد و ۷۶۳ میلیون تومان کمک‌های مردمی از طریق ۲۵ مرکز نیکوکاری استان زنجان جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شده است، اظهار کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری، ترویج و توسعه فرهنگ انفاق، احسان، نیکوکاری و هم‌افزایی در اقدامات نیکوکارانه است، ادامه داد: بهره‌گیری از حضور، تخصص و مهارت خیران، تشکیل شبکه‌های محلی، صنفی و تخصصی، ایجاد ارتباط مناسب و منطقی بین نیازهای نیازمندان و توانمندی مردم از اهداف دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از جمع‌آوری هفت میلیارد و ۷۶۳ میلیون تومان کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری خبر داد و افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این میزان کمک‌های جمع‌آوری‌شده به‌صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی است که از طریق این مراکز به نیازمندان همان محل پرداخت شده است.

صفری با بیان اینکه کمیته امداد هیچ‌گونه دخالتی در نحوه توزیع کمک‌های جمع‌آوری شده در مراکز نیکوکاری نداشته و فقط نقش نظارتی دارد، تصریح کرد: فعالیت این مراکز با مدیریت مردم و خیران، با محوریت مساجد و زیر نظر این نهاد انجام می‌شود؛ در واقع راه‌اندازی مراکز نیکوکاری و واگذاری امور به مردم نقش مؤثری در تسریع کمک به نیازمندان و محرومان جامعه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و نظارت کمیته امداد در استان زنجان فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: پنج مرکز نیکوکاری در شهرستان‌هایی خدابنده، ابهر و زنجان و یک مرکز نیز در تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان فعال است. خوشبختانه واگذاری کارها به مردم با محوریت مساجد و رویکرد فقرزدایی باعث بالا رفتن نرخ شتاب خدمات‌رسانی به نیازمندان و کاهش مراجعات به امداد می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 24 اسفند 97، کد مطلب: 4568518: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین