پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۷۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: کل کمک های مردمی که به کمیته امداد داده می شود فقط اختصاص به مردم و مردم همان منطقه می شود و به هیچ وجه کمک های مردمی یک استان به استان دیگر یا کشورهای دیگر هزینه نمی شود.

شعارسال: محمد رضا متین پور اظهار کرد: انتشار صحیح اخبار ما را در تحقق اهداف که خدمت رسانی به محرومان جامعه است به نحو احسنت یاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه کمیته امداد را در جامعه به صدقه دادن و دریافت کمک مالی می شناسند که به دلیل جامع نبودن تعریف غلط بود، گفت: توانمندسازی و اشتغال زایی هدف مهم ماست که بر این اساس برپایی نمایشگاه توانمتدسازی مددجویان را در ۱۴ اسفند، سالروز تأسیس کمیته امداد اتتخاب کردیم.

105 هزار خانواده در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند

متین پور با اشاره به اینکه اولین دستور تشکیلی امام راحل درباره کمیته امداد خمینی(ره) بود تصریح کرد: امام وظیفه و رسالت حکومت اسلامی که حمایت از اقشار ضعیف جامعه است را به خوبی می دانست، لذا دستور به تشکیل کمیته امداد داد.

وی عنوان کرد: امروز کمیته امداد ۴۰ ساله شد، مردمی بودن و پذیرش از سوی مردم یک اولویت مهم برای ماست، آموزش درست زندگی کردن و انسان موفق بودن را در معاونت فرهنگی خود جز رئوس مهم کاری خود قراردادیم.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود فعالیت کمیته امداد هنوز فقیر وجود دارد، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) تولید کننده فقر نیست، بلکه کمیته امداد چون بیمارستان است که فقط رسالت درمان را بر عهده دارد.

وی در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر 105 هزار خانواده در استان تحت پوشش هستند که ماهیانه مبلغ ۲۵ میلیارد تومان مستمری پرداخت می شود و سهم خانواده ها از ۲۰۸ هزار تومان برای خانواده تک نفری تا حدود ۷۰۰ هزار تومان برای خانواده پنج نفری پرداخت می شود.

* توانمندسازی و اشتغال اولویت امروز کمیته امداد

متین پور ابراز کرد: امسال این خبر خوش را برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) داریم که یک ماه مستمری به عنوان عیدی به آنها پرداخت می شود و همچنین سال آتی مبلغ مستمری ها ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی بیان کرد: در ماه های اخیر مبلغ 9 میلیارد تومان برای دو هزار و 600 خانواده در بحث مسکن هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان توضیح داد: برخی از افراد هستند که فقط مستمری تک خدمتی از کمیته امداد خمینی(ره) دریافت می کنند، همچنین کمک هزینه جهزیه چهار میلیون تومانی به فرزندان مستمری بگیران پرداخت می شود.

وی خاطر نشان کرد: کمک های مردمی تقریباً ۲۵ درصد از هزینه های سازمان کمیته امداد را شامل می شود، همچنین 18 هزار دانشجو و دانش آموز را تحت پوشش داریم که کمک تحصیلی به آنها پرداخت می کنیم.

متین پور با بیان اینکه 43 سرفصل خدمت در سازمان وجود دارد گفت: معاونت اشتغال دومین معاونت است که «آموزش ماهی گیری به جای دادن ماهی» شعار این ان ها شده و در این راستا هر مددجو برای دریافت کمک با یک مددیار مرتبط می شود و بحث اشتغال آن فرد پیگیری می شود.

وی با تأکید بر پرداخت تسهیلات به مددجویان در زمینه اشتغال گفت: کمیته امداد در بحث اشتغال وام را با مدیریت و همراه با ارزیابی و نظارت پرداخت می کند، عموماً شغل ها بر پایه تولیدی است و شکل واسطه ای کمتر دارد.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان همچنین افزود: در بحث بازاریابی و فروش محصولات تولیدی از مددجویان حمایت می شود و یک فروشگاه ها و نمایشگاه های محلی برای فروش محصولات در این زمینه برپا می شود.

وی تأکید کرد: در سال ۹۵ و ۹۶ هر سال ۱۰ درصد از مددجویان کاسته شد و مددجویان به خودکفایی رسیدند، اما در سال ۹۷ با حمایت مجلس و دولت حدود ۲۱ هزار خانواده را دراستان به تعداد مددجویان اضافه کردیم.

متین پور خاطرنشان کرد: کل کمک های مردمی که به کمیته امداد داده می شود فقط اختصاص به مردم و مردم همان منطقه می شود و به هیچ وجه کمک های مردمی یک استان به استان دیگر یا کشورهای دیگر هزینه نمی شود.

وی اضافه کرد: نیت های مردم برای ما مهم است، حقوق کارمندان کمیته امداد از صدقات مردم نیست و یک ریال از کمک های مردمی صرف حقوق و تعمیرات صندوق و مواردی از این دست نمی شود.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: ما فکر می کنیم نسل فردا را باید امروز آموزش دهیم، لذا زنگ هفته احسان و نیکوکاری را فردا در مدراس آموزش می زنیم.

وی خاطر نشان کرد: جشن نیکوکاری از شنبه هفته جاری آغاز و تا روز جمعه ادامه خواهد یافت، مردم اصفهان در پرداخت صدقه رتبه دوم در کشور است.

متین پور ابراز کرد: در حال حاضر ۷۵ مرکز نیکوکاری وجود دارد و امسال ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که پنج هزار شغل ایجاد کردیم و ۱۰ هزار نفر را آموزش دادیم و ۷۵۰۰ نفر اشتغال به کار شدند؛ همچنین ۳۷۰۰ خانواده امسال به خودکفایی رسیدند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری صاحب نیوز، تاریخ انتشار:14اسفند1397 ، کدخبر: 941205: www.sahebnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین