پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: اولین نتیجه نمونه گیری از مدفوع بیماری در قروه نشان می دهد که این بیماری نوعی عفونت ویروسی است که کاملا خفیف بوده و خطری مبتلایان را تهدید نمی کند.رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: مسائل همچنان در حال بررسی است و از اوایل شروع و اعلام گزارش اولیه تیم های شبکه بهداشت و درمان استان کردستان در قروه مستقر شده اند و منابع همچون آب ، مواد خوراکی ، سبزیجات ، میوه جات مورد بررسی دقیق قرار گرفتند که بررسی این موارد نیاز به زمان کافی دارد و مشخص شد که آب آشامیدنی از سلامت برخوردار است و هیچ گونه آلودگی میکروبی ندارد.

شعار سال: محمد مهدی گویا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: از 20 اسفند ماه نوعی بیماری گوارشی خفیف در شهرستان قروه شایع شده که با تهوع و استفراغ همراه بوده است .

وی افزود : حدود 700 نفر به این بیماری مبتلا شده بودند که همگی با درمان های ابتدایی بهبود پیدا کرده و حال آنان کاملا خوب و کسی هم بیمارستان بستری نشده است.

گویا اظهار داشت: اقدامات کنترلی کامل انجام و تمامی منابعی که احتمال می رفت موجب گسترش این بیماری شوند به طور کامل کنترل شده است و این بیماری در سطح قروه و سریش آباد کنترل شده تا جایی که شاهد کاهش 90 درصدی بیماری بوده ایم.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکید کرد: روند بیماری تا صبح امروز کاهش چشمگیری داشته و همکاران شبکه بهداشت و درمان شهرستان تلاش خود را انجام داده اند تا بیماری را کاملا کنترل کنند.

وی افزود: برای پی بردن به منبع بیماری اقدامات گسترده ای صورت گرفته نمونه های مواد غذایی و مدفوع بیماران به آزمایشگاه فرستاده شده و تاکنون نتیجه یک مورد نمونه گیری از مدفوع بیمار آماده شده که حاکی از نوعی عفونت ویروسی با طبیعت خفیف است و امیدواریم ظرف روزهای آینده این بیماری کاملا کنترل شود.

گویا افزود: تمام اقدامات کنترل منابع بیماری انجام شده که شاهد آن سیر کاهشی بیماری است و به شهروندان اطمینان خاطر می دهیم که جای نگرانی نیست و تنها باید اقدامات بهداشتی پیشگیرانه انجام شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: به محض مشخص شدن نمونه ها که به صورت تخصصی در آزمایشگاه های کشور انجام می شود و زمانبر است نتایج اطلاع رسانی می شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: مسائل همچنان در حال بررسی است و از اوایل شروع و اعلام گزارش اولیه تیم های شبکه بهداشت و درمان استان کردستان در قروه مستقر شده اند و منابع همچون آب ، مواد خوراکی ، سبزیجات ، میوه جات مورد بررسی دقیق قرار گرفتند که بررسی این موارد نیاز به زمان کافی دارد و مشخص شد که آب آشامیدنی از سلامت برخوردار است و هیچ گونه آلودگی میکروبی ندارد.

گویا با اشاره به اینکه موارد به صورت علمی و دقیق انجام گرفته است عنوان کرد : جای نگرانی برای مردم وجود ندارد و تنها رعایت نکات بهداشتی را در مصرف مواد غذایی و بهداشت فردی جدی بگیرند.

وی افزود: این بیماری به داروی خاصی نیاز ندارد و یک عفونت ویروسی است که خود به خود کنترل می شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

گویا افزود: سوابق ابتلای به این نوع بیماری ها در سالهای گذشته وجود داشته است که با اقدامات انجام شده سریع کنترل شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دارو و سلامت تاریخ انتشار 26اسفند 97، کد خبر: 17909، www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین