پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۲۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
بر اساس لایحه بودجه پیشنهادی دولت آمریکا به کنگره برای سال ۲۰۲۰، بودجه بخش فارسی دو رسانه ضدایرانی «صدای آمریکا» و «رادیو فردا» به شدت کاهش می‌یابد.
شعار سال : قصد ترامپ برای کاهش بودجه «صدای آمریکا» و «رادیو فردا»ب لایحه بودجه پیشنهادی دولت ترامپ به کنگره آمریکا نشان می‌دهد کاخ سفید میزان بودجه درخواستی برای بخش فارسی‌زبان دو رسانه معاند «صدای آمریکا» و «رادیو فردا» را برای سال ۲۰۲۰ میلادی به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
در سند موسوم به «توجیه بودجه درخواستی» بار دیگر بر اهمیت این دو رسانه به عنوان ابزارهای پیشبرد منافع و اهداف ایالات متحده در ارتباط با ایران تأکید شده اما اعداد و ارقام ارائه شده حاکی از آن است که کاخ سفید قصد دارد بودجه این دو شبکه را نیز مانند دیگر رسانه‌های برون‌مرزی دولت آمریکا، به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.
بر اساس این سند، دولت ترامپ پیشنهاد کرده میزان بودجه سالانه بخش فارسی صدای آمریکا با افت ۶ میلیون دلاری، از ۱۷.۷۱۴ میلیون دلار به ۱۱.۷۱۴ میلیون دلار کاهش یابد.
در توضیح نحوه اعمال این کاهش بودجه نیز عنوان شده است که صدای آمریکا باید کارکنانی را که از مهارت‌های فنی لازم برخوردار نیستند و شغل آن‌ها توسط نیروهای قراردادی ماهر قابل پوشش است، تعدیل ‌کند.
در صورت تایید کنگره، بودجه بخش فارسی صدای آمریکا در سال میلادی آینده حدود یک سوم کاهش خواهد یافت.
در مورد رادیو فردا نیز دولت آمریکا طبق سند ارائه شده تصمیم دارد بودجه بیش از ۱۴ میلیون دلاری آن را با حدود دو سوم کاهش نسبت به سال قبل به کمتر از ۵ میلیون دلار کاهش دهد.
درخواست دولت ترامپ برای کاهش بودجه رسانه‌های برون‌مرزی در حالی صورت می‌گیرد که المانیتور تابستان گذشته در گزارشی (اینجا) ضمن اذعان به ناکارآمدی شبکه‌های معاند فارسی‌زبان در جنگ رسانه‌ای با ایران، از افزایش فشارها بر این شبکه‌ها برای تشکیل یک جبهه رسانه‌ای قوی‌تر در مقابل کشورمان خبر داد.
طبق گزارش این پایگاه آمریکایی، کنگره آمریکا در راستای استراتژی جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در قبال ایران، به دنبال اثربخشی بیشتر رسانه‌های فارسی‌زبانی است که از بودجه دولت آمریکا ارتزاق می‌کنند.
بر اساس این گزارش، در مرکز استراتژی رسانه‌ای جدید واشنگتن علیه ایران، شبکه‌های خبری «رادیو فردا» و «صدای آمریکا» قرار دارند.
به نوشته المانیتور، قانونگذاران آمریکایی و مقامات دولتی از هر دو جناحِ دموکرات و جمهوری‌خواه از دیرباز، بنگاه خبرپراکنی آمریکا (BBG) که متولی این شبکه‌های خبری فارسی‌زبان به شمار می‌رود، را به انفعال و ناکارآمدی [در جنگ رسانه‌ای با ایران] متهم کرده‌اند و بسیاری از آنها برنامه‌های این دو شبکه درباره ایران را به دلیل تعصبات سیاسی و اختلاف نظر کارکنان آنها، "بسیار بد" می‌دانند.
در حالیکه هر دو جناح سیاسی آمریکا معتقدند که «رادیو فردا» و «صدای آمریکا» به عنوان شبکه‌هایی که با پول مالیات‌دهندگان آمریکایی اداره می‌شوند، باید تلاش بیشتری برای پیشبرد منافع آمریکا انجام دهند، جمهوری‌خواهان اخیرا این دو شبکه را تحت فشار بیشتری قرار داده‌اند تا جبهه رسانه‌ای قوی‌تر و آشکارتری را علیه ایران تشکیل دهند.
طبق گزارش المانیتور، دولت ترامپ سال گذشته یک اندیشکده محافظه‌کار (شورای سیاست خارجی آمریکا) را مامور ارزیابی عملکرد صدای آمریکا و رادیو فردا کرد. این شورا در بخشی از گزارش نهایی خود اعلام کرد که این دو شبکه فارسی‌زبان به اندازه کافی منتقد توافق هسته‌ای ایران نیستند و دلیل رویکرد متفاوت دولت ترامپ نسبت به این توافق نیز به خوبی در برنامه‌های خبری آنها توضیح داده نمی‌شود!

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 28 اسفند 1397، کدخبر:6871525،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
لابد میخواد این رسانه ها رو هم تعطیل کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین