پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
طی سال های اخیر تعداد و حجم برنامه های تولیدی به زبان فارسی توسط شبکه های ماهواره ای افزایش چشمگیری داشته است. بر این اساس ضروری است مخاطبان درباره پشت پرده های این رسانه ها و اساسا ایدئولوژی و اقتصاد حاکم بر آنها اطلاع داشته باشند. بر این اساس به معرفی کوتاهی از رسانه های فارسی زبان خواهیم پرداخت.
شعار سال : طی سال های اخیر تعداد و حجم برنامه های تولیدی به زبان فارسی توسط شبکه های ماهواره ای افزایش چشمگیری داشته است. بر این اساس ضروری است مخاطبان درباره پشت پرده های این رسانه ها و اساسا ایدئولوژی و اقتصاد حاکم بر آنها اطلاع داشته باشند. بر این اساس به معرفی کوتاهی از رسانه های فارسی زبان خواهیم پرداخت.

ایران اینترنشنال":
تمرکز این شبکه بر برنامه های سیاسی و اجتماعی است.
مقر: لندن
شعار: «زوایای پنهان واقعیت»
امتیاز این شبکه متعلق به یک تبعه عربستان به نام عادل عبدالکریم است. بودجه این شبکه 2500 میلیون دلار است که توسط عربستان سعودی تامین می شود.

"من و تو"
تمرکز این شبکه بر برنامه های سیاسی و سرگرمی است.
مقر: لندن
شعار:« شبکه ای برای من و تو»
فارین پالسی سنتر در سال 2011 اعلام کرد: این شبکه که به مرجان و کیوان عباسی تعلق دارد بودجه خود را از تعدادی سرمایه گذار خطرپذیر دریافت می کند. هر چند تاکنون ابهامات درباره حامیان مالی این شبکه رفع نشده است اما این شبکه به صورت تعمدی و با ظرافت به تبلیغ سلطنت طلبان می پردازد و به ایران قبل از انقلاب پرداخته و آن دوران را باشکوه جلوه می دهد.

 «جم»:
تمرکز این شبکه بر حوزه سرگرمی است.
این شبکه به زبان فارسی، انگلیسی، عربی، کردی، ترکی و آذری برنامه تولید می کند.
تاکنون ده ها شبکه با موضوعات مختلف و اکثرا در حوزه سرگرمی افتتاح کرده است.
شبکه جم در ابتدای تاسیس با شعار «جم همه شما را دوست دارد» فعالیت خود را آغاز کرد
اما شاید بد نباشد کمی درباره بزرگترین مالک رسانه ای دنیا یعنی رابرت مرداک بدانیم.
او یهودی الاصلی است که براساس اعلام منابع معتبر، مالک 300 رسانه جهان است. او تنها در مجموعه نیوزکورپوریشن دارای 11 شرکت فیلم سازی، 6 شبکه تلویزیونی، سه خبرگزاری ماهواره ای، 16 تلویزیون کابلی، هشت مجله، بیش از 10 روزنامه، 7 مجموعه انتشاراتی و..... است و اینها تنها بخشی از سلطه این فرد بر رسانه های دنیاست.

او اعلام کرده است تاسیس شبکه های فارسی زبان به طور جدی تری در دستور کارش قرار دارد.

چند نکته:
ـ مالکیت اقتصادی و فکری رسانه ها بر محتوای تولیدی آنها تاثیر دارد.
ـ امروزه اکثر تغییرات سبک زندگی در قالب محتواهای تولیدی در حوزه سرگرمی رخ می دهد.
ـ اکثر شبکه های فارسی زبان جدای از رویکرد سیاسی، برنامه ریزی ویژه ای در حوزه سرگرمی کرده اند؛ مراقب باشید در حین تفریح ساختارها و سبک زندگیتان نابود نشود

شعار سال، بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته ازکانال انجمن علمی مدیریت رسانه
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین