پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۹۶۶۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
یونس اسدی مقدم گفت: با تخریب ۶۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز بیش از ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر از دست افراد سودجو آزاد شد.

شعارسال : یونس اسدی مقدم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر  اظهار کرد: ۶۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه احمدآباد مستوفی شهرستان اسلامشهر صبح امروز با حضور مامورین نیروی انتظامی و عوامل جهاد کشاورزی، شهرداری و بخشداری تخریب و به وضعیت اولیه بازگشت داده شد.

اسدی مقدم افزود: در راستای اعمال قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغات مستند به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مذکور، ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی که به صورت باغ و ویلا، ویلا، دیوار کشی و فنس کشی در منطقه احمدآباد مستوفی بود، تخریب و بیش از ۱۲ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی منطقه از دست متصرفان سودجو آزاد و به حالت  اولیه اعاده گردید.

وی با هشدار به افراد سودجو و متخلف بیان کرد: متاسفانه طی چند ماه گذشته عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب با استفاده از رانت‌های مختلف، اقدام به تخریب اراضی بالقوه کشاورزی در شهرستان اسلامشهر کرده بودند که به محض اطلاع در راستای حفظ اراضی زراعی و باغی بر اساس دستورات قضایی، ساخت و سازهای احداث شده تخریب و متخلفین تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر تأکید کرد: در آستانه آغاز سال نو و تعطیلات نوروزی به تمامی افراد سودجو و فرصت‌طلب هشدار داده می‌شود که با تشکیل گشت‌های مشترک جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سطح شهرستان به صورت شبانه روزی تحت نظر قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف طبق مقررات با متخلفین برخورد قضایی شدیدی خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته عده‌ای از افراد سودجو با استفاده از فرصت تعطیلات نوروزی اقدام به تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر می‌کردند که علاوه بر تضییع حقوق عمومی و اموال بیت المال به محیط زیست و اکوسیستم منطقه نیز خسارت جبران‌ناپذیری وارد می‌کردند؛ امسال با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به این اقدامات خلاف قانون و شرع، افراد فرصت‌طلب جلوگیری به عمل خواهد آمد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف علاوه بر تخریب سازه‌های غیرمجاز عوامل تخلف نیز دستگیر و تا تعیین تکلیف روانه بازداشتگاه خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر با تأکید بر اهمیت حفظ اراضی زراعی و کشاورزی خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری و پیرو مصوبات شورای تامین و شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان، تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در اقصی نقاط شهرستان از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری جلوگیری به عمل خواهند آورد و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته امسال برخلاف سنوات گذشته شاهد احداث هیچگونه بنای غیرمجاز در سطح شهرستان نباشیم.

 شهرستان اسلامشهر که در جوار کلان شهر تهران قرار گرفته با داشتن اراضی مستعد کشاورزی و مزارع و باغات مختلف به عنوان ریه تنفسی شهر تهران شناخته شده،‌‌ جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز علاوه بر حفظ اکوسیستم محیط باعث جلوگیری از بروز آلودگی هوای منطقه نیز خواهد شد.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:29 اسفند 1397،کدخبر:13971229000006،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
من همیشه برام سوال بوده مگه اینا مجوز پایان کار از شهرداری نمیگیرن اگر غیرمجاز پس چجوری میسازن آیا هیچ نظارتی نیست اگر نظارت هست چرا بعد یه مدت یادتون میفته برید خرابش کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین