پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
سيد قاسم بي‌نياز رئیس مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی از آمادگی پاسخگویی وزارت راه و شهرسازی در تمام ساعات شبانه روز در ایام نوروز به شهروندان خبر داد و گفت: كاركنان این وزارتخانه از طریق شماره تلفن‌های ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها، ۱۳۴ هواشناسی، 5149 اطلاعات قطارها، ۱۹۹ اطلاعات پروازها، شماره ۱۵۵۰ امداد دریایی در بنادر و شماره تلفن 096330 اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی (ره) پاسخگوی تماس های شهروندان هستند.

شعار سال : سید قاسم بی نیاز ، با اشاره به اینكه تلفن‌های گویای وزارت راه و شهرسازی در زمینه هواشناسی، وضعیت راه‌های كشور، حركت قطارها و هواپیماها به صورت شبانه روزی در ایام نوروز آماده پاسخگویی به شهروندان است، اظهار داشت: تلفن ۵۱۴۹ آماده پاسخگویی به مسافران ریلی در زمینه فروش بلیت، اعلام برنامه حركت قطارها ، اطلاعات موجودی و اطلاعات آژانس‌ها و .... است و اطلاعات حركت قطارها از شماره ۱۵۳۹ قابل پیگیری است.

وی افزود: تلفن ۱۳۴ هواگوی سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی نیز آماده پاسخگویی به شهروندان در زمینه وضعیت هوای تمام نقاط و راههای كشور، اطلاعیه های هواشناسی و توصیه به شهروندان است.

رئیس مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی تصریح كرد: مسافران جاده ای نیز به منظور كسب اطلاعات در مورد وضعیت جاده ها، مسافت ها و انتخاب بهترین مسیر و دیگر موارد می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۱ در تهران تماس بگیرند. همچنین با شماره تلفن ۰۲۱-۸۸۹۲۵۲۵۲ از سراسر كشور می توان وضعیت راه‌های كشور را از طریق تلفن دریافت كرد و سامانه اطلاع رسانی www.141.ir  و برنامه تلفن همراه ۱۴۱ نیز آخرین اطلاعات حوزه‌ راه‌ها را ارئه می دهد.

بی نیاز تاكید كرد: سامانه تلفن گویای ۱۹۹ نیز پاسخگوی اطلاعات پرواز در زمینه دریافت اطلاعات و جدول زمانی پروازها است. مسافران و استقبال كنندگان می‌توانند قبل از حركت از منزل در تماس با این شماره تلفن از ساعت پرواز اطمینان حاصل كنند. همچنین مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) برای اطلاع از آخرین وضعیت پروازها می توانند با شماره  096330 تماس بگیرند.

رئیس مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی ضمن هشدار به مسافران نسبت به خرید اینترنتی بلیت هواپیما از سایت های غیرمجاز اظهارداشت: به مسافران توصيه مي‌شود بلیت خود را از مراکز، سایت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی معتبر تهیه کنند و پیش از خرید، قیمت حداقل و حداکثر بلیت هواپیمایی را در سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی یا انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی مشاهده کنند تا متضرر نشوند.

وی اظهار داشت: شهروندان و مسافران می‌توانند هرگونه گران فروشی را از طریق بازرسی‌های خطوط هواپیمایی و یا سامانه حقوق مسافر سازمان به نشانی www.cao.ir مطرح کنند. همچنین خرید بلیت اینترنتی هواپیما فقط از طریق سایت های مربوط به شركت هواپیمایی فعال مجازاست و سایر سایت های فروش اینترنتی بلیت مورد تایید سازمان هواپیمایی كشوری نیست.

وی اعلام كرد: سامانه پیامك مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی به شماره ۳۰۰۰۷۰۷۰ و شماره تلفن ۸۲۲۴۴۰۹۰ آماده دریافت پیام‌های شهروندان در حوزه وزارت راه و شهرسازی است.

رئیس مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی در پایان سفری ایمن برای تمامی مسافران آرزو ‌كرد.

یادآوری می‌شود شهروندان برای دریافت اطلاعات كامل در زمینه راه‌های كشور، قطارها، هواپیماها و وضعیت هوای كلیه مسیرها می توانند به پایگاه اینترنتی وزارت راه و شهرسازی مراجعه و از طریق این سایت از لینك سایتهای سازمانها و شركت‌های تابعه وزارتخانه استفاده كنند.

هشدار وزارت راه و شهرسازی به خریداران ویلا در سفرهای نوروزی

رئیس مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی درباره خرید ویلا و زمین در شهر‌های شمالی بدون در نظر داشتن شرایط لازم در ایام نوروز هشدار داد.

سیدقاسم بی نیاز اعلام كرد: متاسفانه برخی افراد سودجو، زمین‌های دارای كاربری كشاورزی را به ویژه در استان های شمالی بدون مجوز از مراجع ذی‌صلاح تفكیك می كنند و به معرض فروش می گذارند و حتی در مواردی پس از ساخت غیرقانونی ویلا آن را می فروشند.

وی افزود: این موضوع موجب شده است بخش قابل توجهی از آگهی های نشریات به فروش زمین‌ها و ویلاهای فاقد اسناد مالكیت و مجوز ساخت اختصاص یابد كه وزارت راه و شهرسازی به هموطنان توصیه می‌كند دقت لازم را به هنگام خریداری این املاك به كار گیرند.

بی نیاز تصریح كرد: در این زمینه استعلام از اداره كل راه و شهرسازی، مشورت با مشاور حقوقی و دیدن اسناد لازم برای خرید زمین و ویلا توصیه می‌شود.

وی تاکید کرد:  وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به دادستانی کل کشور و دبیر شورای‌عالی حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع‌طبیعی، خواستار صدور دستور به منظور اقدامات پیشگیرانه در خصوص تصرفات اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور و دبیر شورای‌عالی حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی، خواستار اقدامات پیشگیرانه در خصوص تصرفات اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز شد.

در این نامه آمده است: همانگونه که استحضار دارید، هرساله در آستانه تعطیلات نوروزی و مساعت بودن شرایط جوی و کاهش نظارت و حفاظت‌های لازم، افراد فرصت‌طلب و سودجو مبادرت به تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف در آن می‌نمایند.

در ادامه تصریح شده است: لذا با عنایت به آثار بخشنامه‌های ابلاغی آن دادستانی طی سالیان گذشته در کاهش تصرفات غیرقانونی اراضی مذکور و جلوگیری از اقدامات احتمالی متصرفین، خواهشمند است در جهت تعامل و همکاری ادارات کل دادگستری استان با ضابطین قضایی و نیز اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه و پیشگیرانه، ضمن صدور اوامر مقتضی به منظور تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان‌ها اوامر عالی قضایی صادر و امر به ابلاغ فرمایند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،تاریخ انتشار:29 اسفند 1397،کدخبر:65603،news.mrud.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
0
0
دلم می خواد شما هم امتحان کنید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین