پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۴۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳
ظهر روز گذشته خبر استعفای وزیر راه و شهرسازی جو رسانه ای گسترده ای را به پا کرده و پس از گذشت یک تا ۲ ساعت این خبر توسط قاسم بی نیاز مدیر روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی تکذیب شد.

شعارسال: بی نیاز بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی امروز بلافاصله بعد از برگشت از مجلس وارد جلسه هیئت دولت شده و ممکن است در این جلسه اتفاقاتی رخ دهد. ولی تا به این ساعت وزیر راه و شهرسازی استعفا یا برکنار نشده است.

وی درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: امروز کمیسیون عمران مجلس ترجیح داد که وزیر راه و شهرسازی به جای کمیسیون عمران به کمیسیون امنیت ملی برود.

عباس آخوندی در طول دوران تصدی گری سه بار مورد استیضاح قرار گرفته و از این جهت از جمله افراد صاحب نام در این حوزه است. نکته جالب توجهی که در استیضاح های قبلی متوجه وزیر راه و شهرسازی شد. قدرت جلب اعتماد بالای آخوندی است که دفعات قبلی غالب نمایندگان با استیضاح آخوندی و برکناری از سکان داری وزارت راه و شهرسازی اجتماع نظر داشتند اما پس از برگزاری و حضور وزیر راه و شهرسازی و سخنرانی وی در صحن علنی نظرات و جبهه ی بخش زیادی از نمایندگان نسبت به اقدامات و برنامه های آخوندی تغییر کرد.

علت اینکه به چه صورت عباس آخوندی رای اعتماد بسیاری از نمایندگان مجلس را دوباره به سمت خود جلب می کند. سوژه مورد نظر نبوده بلکه بررسی اقدامات این وزارتخانه در دوران تصدی گری عباس آخوندی موضوع اصلی این گزارش است. با توجه به اینکه هم اکنون ۵ سال است که عباس آخوندی سکان دار وزارت راه و شهرسازی بوده و موارد و برنامه های مغفول مانده ی زیادی از سوی این وزارتخانه به چشم می خورد، بی برنامه گی برای کنترل بازار مسکن از جمله مواردی است که در طی این سالها از سوی وزارت راه و شهرسازی اقدام جالب توجهی در دستور کار قرار نگرفته تا شاهد بهبود وضعیت این بخش باشیم.

یکی از موضوعاتی که تاثیر مستقیم بر کنترل وضعیت و نرخ مسکن دارد عدم اجرای سامانه ملی املاک و اسکان بوده که به اجرا در آمدن این برنامه خود یکی از عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت مسکن خواهد بود البته بحث عدم پیگیری لازم جهت اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از دیگر مواردی است که طی این سالها توسط این وزارت خانه مغفول ماند.

مخالفت شدید وزیر راه و شهرسازی و قبول نداشتن طرح مسکن مهر از دیگر مواردی است که درلیست سیاه مغفول مانده های وزارت راه و شهرسازی بوده که در این خصوص حتی طرح جایگزین ( مسکن اجتماعی ) آقای وزیر از روی کاغذ حتی قد هم علم نکرد چه برسد به مرحله اجرا البته نباید از این موضوع غافل شد که وزیر راه و شهرسازی از جمله اعضای حاضر در هیئت دولت است که مشغله زیادی دارد بالاخره بررسی اینکه چرا ایران مانند ۱۹۷ کشور عضو FATF به این نهاد نپیوسته از مواردی است که سبب شد تا این مقام مسئول دیگر وقتی برای رسیدگی به علل تاثیرگذار در کاهش بهره وری حمل و نقل کشور نداشته باشد!

به گفته ی سیدهادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، وضعیت و جو مجلس به گونه‌ای است که هر وزیری به مجلس برای استیضاح فرا خوانده شود، استیضاح او رای خواهد آورد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوناپرس، تاریخ انتشار: 16مهر1397 ، کدخبر: 23830: www.econapress.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
ا.ف75
این مجلسی که من میشناسم با یه نگاه خاتمی دوباره رای اعتماد میده به این وزیر تنبل و بی تخصص
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین