پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۹۷۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
در شرایط فعلی اقتصادی که به گواه اغلب اقتصادانان راه‌حل مشکلات از دریچه تولید می‌گذرد، یک اقتصاددان معتقد است قبل از هر چیز برای حمایت از تولیدکنندگان باید نسبت به ایجاد ثبات اقتصادی اقدام کنیم.
شعارسال: عبدالله مشکانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه به تولید ملی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، اظهار کرد: تولید یکسری نهادهای اساسی دارد. زمانی که می‌خواهیم تولید یک کالا را بررسی کنیم، ابتدا باید شرایط مواد اولیه، سرمایه و همچنین بازار فروش را در نظر داشته باشیم و ببینیم آیا اساساً این تولید با هدف فروش در بازارهای داخلی یا خارجی انجام می‌شود.

این اقتصادان با بیان این که خلق پول با توجیه حمایت از تولید می‌تواند باعث ایجاد پول تورمی شود، ادامه داد: واقعیت این است که قبل از این که به سمت حمایت و رونق تولید برویم و سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید تشویق کنیم، باید اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایجاد کنیم، در غیر این صورت ممکن است اعتماد سرمایه‌گذاران نیز سلب شود، چراکه سودآور بودن تولید منوط به وجود شرایط با ثبات در حوزه اقتصاد کلان است.

او با تاکید بر این که به دلیل خطاهای سیاست‌گذاری از جانب دولت ثبات اقتصادی متزلزل شده است، گفت‌: پیش از هر چیز دولت باید نسبت به ایجاد یک ثبات اقتصادی مبتنی بر داده‌های دقیق اقدام کند. نمی‌توان از تولیدکنندگان فعال در حوزه دامپروری حمایت کرد، در زمانی که خوراک دامی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود اما به قیمت ۸,۰۰۰ هزار تومان به تولیدکننده می‌رسد. از سوی دیگر وقتی چند نرخ در بازار محصولات گوشتی وجود دارد، تولیدکنندگان نمی‌توانند نسبت به سودآوری تولید خود مطمئن باشند، چراکه محصول آنها ممکن است به قیمت بالاتر از بازار تولید شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 4 فروردین 1398 ، کدخبر: 98010400757 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
0
0
ایجاد رونق اقتصادی جذب سرمایه گذاری مدیریت شده و تولیدات داخلی بازهم در کنار یک مدیریت درست و کارآمد باعث ایجاد تحولات خوبی در حوزه اقتصاد میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین