پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستان، از اهدای چهار هزار رأس دام سبک به سیل‎زدگان گلستانی خبر داد.

شعار سال: جلسه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان و مدیرکل کمیته امداد استان عصر امروز در راستای تسریع در روند کمکرسانی به سیلزدگان برگزار شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستاندر حاشیه این جلسه، ضمن ابراز همدردی با سیلزدگان گلستانی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تحت عنوان بنیاد اجتماعی برکت استان از ابتدای آغاز بحران سیل در مناطق سیلزده استان گلستان حضور یافت.



محمدمهدی سلمانزاده ادامه داد: پس از اتمام ارزیابیها و شناسایی منطقه به این نتیجه رسیدیم که در حدفاصل گمیشان و آققلا منطقهای را برای انجام اقدامات خدمترسانی در دستور کار قرار دهیم و در همین راستا اقدامات اولیه را با موضوع اسکان آغاز کردیم.

توزیع 70 هزار پرس غذای گرم بین سیلزدگان/ایجاد سه هزار اشتغال توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

وی تصریح کرد: در بندرترکمن هشت مرکز را برای اسکان سیلزدگان تجهیز کردیم و افرادی که در موضوع سیلزدگی مورد تهدید بودند را در بندرترکمن و به نقطهای امن اسکان دادیم و تاکنون چهار هزار و 500 نفر از سیلزدگان گلستانی در مراکز اسکان شهرستان بندرترکمن اسکان یافتند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستان افزود: پس از اسکان، تغذیه سیلزدگان در دستور کار قرار گرفت، در حال حاضر حدود چهار هزار غذای گرم در بندرترکمن طبخ میشود و با افزایش تعداد سیلزدگان در گمیشان نیز پایگاه اسکان ایجاد شده که در آن نقطه نیز روزانه به دو هزار و 500 نفر خدماتدهی میشود.

سلمان‌زاده با بیان اینکه از ابتدای وقوع سیل در استان گلستان تاکنون حدود 70 هزار پرس غذای گرم بین سیلزدگان گلستانی توزیع شده است، اذعان کرد: علاوهبر ناهار، در دو وعده شام و صبحانه نیز به سیلزدگان خدماتدهی میشود و تاکنون حدود 70 هزار پرس غذای سرد و صبحانه بین مردم سیلزده توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین اقلام دیگر اعم از کنسروجات، آب معدنی و ... برای کمک به سیلزدگان توسط زیرمجموعههای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و کمکهای مردمی در قرارگاه جمعآوری کمکهای مردمی جمعآوری و بین سیلزدگان گلستان توزیع شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستان فعالیت در حوزه امداد و نجات را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای کمکرسانی به سیلزدگان برشمرد و ابراز کرد: پس از وقوع سیل تیمهای فرهنگی را با بهرهگیری از گروههای جهادی که از اقشار مختلف بودند را سازماندهی کردیم که علاوهبر کاهش آلام سیلزدگان، برای جلب رضایت آنها در انتقال به نقاط امن تلاش میکنند.

سلمان‌زاده تأکید کرد: در مقرهای اسکان چادری ویژه کودکان ایجاد شده و در آن بانوان طلبه، فرهنگیان و دانشجویان، در حوزههای اجتماعی برنامههایی ویژه کودکان و نوجوانان اجرا میکنند.

وی از اهدای چهار هزار سری لوازم خانگی به خانوادههای سیلزدگان گلستانی خبر داد و اذعان کرد: یخچال، فرش، رختخواب، قابلمه و ظروف و موکت از جمله لوازم و اقلامی است که به سیلزدگان اهدا میشود و در همین راستا نیز امروز جلساتی را با مدیرکل کمیته امداد و مدیرکل بهزیستی استان گلستان داشتیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستان همچنین از اهدای چهار هزار رأس دام سبک به سیلزدگان استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: سه هزار شغل بههمت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای سیلزدگان در استان گلستان ایجاد میشود.

تا پایان بحران سیل و مرمت منازل کنار مردم هستیم

سلمان‌زاده ادامه داد: در حال حاضر روند تخلیه آب در برخی نقاط شهرستان سیلزده آققلا توسط گروههای جهادی ما در حال انجام است و امید داریم به همت گروههای جهادی بتوانیم در حوزه مرمت و بهسازی منازل مسکونی آسیبدیده نیز گام برداریم.

وی تصریح کرد: از همان ابتدا در کنار مردم سیلزده هستیم و بنا به فرمان مقام معظم رهبری که فرمودند: «برای کمک به سیلزدگان بشتابید.» تا پایان بحران سیل اعم از تخلیه و مرمت منازل مسکونی خسارتدیده در کنار مردم سیلزده حضور خواهیم داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اقتصادآنلاین، تاریخ 9 فروردین 98، کد مطلب: 344078: www.eghtesadonline.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین