پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
امام جمعه موقت گنبدکاووس با اشاره به اینکه علت اصلی سیلاب بی‌تقوایی اجتماعی برخی رانت خواران است، گفت: علت را باید در تراشیدن جنگل‌ها در سالهای متمادی 40 سال اخیر جستجو کرد.

شعار سال: حجت‌الاسلام علی اکبر نصرتی پیرامون سیلاب رخ داده در استان گلستان با اشاره به اینکه این سیل را باید با تاریخچه استان و علت‌های آن مورد بررسی قرار داد، اظهار کرد: باید علت‌های این سیلاب را در گذشته جستجو کرد، اتفاقاتی که برخی در گذشته آن را کاشته و ما امروز نتیجه آن را درو می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سهم بزرگی از این مشکلات متعلق به بی‌تقوایی‌های اجتماعی است که در 10، 20 و 40 سال گذشته رخ داده است، افزود: ما اگر انقلابی بوده و مدافع انقلاب هستیم باید جنگل‌های منطقه خودمان در 40 سال گذشته دو برابر می‌کردیم نه اینکه امروز بخش اعظمی از آن را تراشیده و به کوه‌های و زمین‌های برهنه تبدیل کرده‌ایم.

* تراشیدن جنگل‌ها زمین‌های استان را سخت و نفوذناپذیر کرده است

امام جمعه موقت گنبدکاووس با تاکید بر اینکه باران همیشه نعمت و رحمت خداست، خاطرنشان کرد: نباید حادثه‌ای که ناشی از بی‌تدبیری تاریخی ما در سال‌های متمادی است گردن خدا بیندازیم، مثل کسی که سوار ماشین شده و تصادفش که ناشی از بی‌دقتی خود، طرف مقابل و یا نهایتا مهندسین راه بوده را گردن خدا انداخته می‌گوید خدا خواست.

نصرتی با انتقاد از برخی که می‌گویند خدا بر گلستان بلا نازل کرد، ادامه داد: تردید نکنید که این یک حرف بی‌پایه و اساس است زیرا این باران نعمت و رحمت خدا بر گلستان بود، در گذشته گلستان سرشار از جنگل و درخت بود که وقتی برگ ها می‌ریخت با رطوبت موجود خاک استان اسفنجی می‌شد و آب باران را جذب کرده و به تدریج آن آبی که در خود گرفته را به صورت چشمه بیرون می‌داد.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت جنگل‌های ما که به کوه خالی و زمین‌های برهنه تبدیل شده شبیه سر بی‌مو و کچل است، تصریح کرد: متاسفانه برخی با پارتی بازی و رانت خواری جنگل را تراشیده و تبدیل به سرمایه کرده‌اند و به همین علت است که زمین سخت شده و وقتی آب از بالا دست می‌آید جذب زمین و درخت نمی‌شود و رودخانه و سد که ظرفیت ندارند طغیان کرده و شهر را سیل می‌برد.

* برخی ادارات چگونه به ساختمان‌های در بستر رود خدمات ارائه می‌کنند؟

امام جمعه موقت گنبدکاووس با اشاره به اینکه عده‌ای با استفاده از رانت و ظرفیت‌های غیرقانونی خود در حاشیه رودها تصرف کرده‌اند، اضافه کرد: تمامی دولت‌ها در این سال‌ها، تمامی شوراهای اسلامی شهر و شهرداران استان گلستان که جلوی ساخت این ساختمان‌های عریض و طویل در بستر رودخانه را نگرفته‌اند باید در محضر الهی جواب دهند.

نصرتی با طرح این سوال که ادارات مختلف خدمات رسان چرا و چگونه به این ساختمان‌ها که بر خلاف قانون ساخته شد‌ه است خدمات ارائه داده‌اند، افزود: چرا مسوولان در سالهای متمادی لایروبی رودخانه‌ها را صورت نداده و اینگونه شهر را با تهدید رو به رو کرده‌اند؟

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی تقوای اجتماعی داشته باشد جنگل را خراب نمی‌کند، خاطرنشان کرد: بی‌تقوایی باعث می‌شود که افرادی پوشش گیاهی را از بین برده و نگذارند رودخانه‌ها لایروبی شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 10 فروردین 98، کد مطلب: 13980110000027: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین