پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۳۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دنبال این هستیم که از ظرفیت های ملی کمک بگیریم تا لایروب های رودخانه ای را از جاهای مختلف مثل بابلسر یا خرمشهر به اینجا جابجا کنیم.وی با بیان اینکه شکاف‌های رودخانه که آب را به دشت می‌ریخت باید ترمیم شود، گفت: ورودی آب از سد هم باید کنترل شود ولی الان دست کسی نیست و سد دارد سرریز می‌شود ولی می‌شود از بالادست فیوزهایی را زد که جریان آب ورودی به سد کنترل و کندتر شود.

شعار سال: امیردریادار حسین خانزادی، پیش از ظهر شنبه در بازگشت از مناطق سیل زده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از لحظه‌ای که موضوع سیل اتفاق افتاد تیم‌های مختلف را به گرگان اعزام کردیم و همکاران ما، قایق‌ها، تیم‌های عملیات ویژه، غواص‌ها و تجهیزات خبازخانه را در آق قلا و مناطق سیل زده مستقر کردیم.

وی با بیان اینکه الان لازم است در کنار فعالیت‌های امدادی، به موضوع فروکش آب بپردازیم، افزود: طی دیروز و امروز بازدیدهایی انجام شد و مسیر رودخانه، سد و دهنه خروجی آب به دریا را کنترل کردیم.

خانزادی ادامه داد: رودخانه وضعیت خوبی ندارد و نیاز به لایروبی است؛ باید دهنه آن باز شود تا جریان آب گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه شکاف‌های رودخانه که آب را به دشت می‌ریخت باید ترمیم شود، گفت: ورودی آب از سد هم باید کنترل شود ولی الان دست کسی نیست و سد دارد سرریز می‌شود ولی می‌شود از بالادست فیوزهایی را زد که جریان آب ورودی به سد کنترل و کندتر شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: مجموع این فعالیت‌ها کمک می‌کند تدریجاً آب ورودی بخشی از آق قلا که پست تر است کمتر شود و تا بتوان راحتتر شهر را از آب تخلیه کرد.

وی تصریح کرد: فعلاً دنبال این هستیم که از ظرفیت‌های ملی کمک بگیریم تا لایروب‌های رودخانه‌ای را از جاهای مختلف مثل بابلسر یا خرمشهر به اینجا جابجا کنیم.

دریادار خانزادی گفت: تلاش می‌کنیم تا دهنه ورودی آب به دریا را بازگشایی کنیم تا جریان آب خروجی از رودخانه سرعت پیدا کند و آب از پارگی‌ها به دشت نرود و آق قلا از آب نجات پیدا کند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی پای کار هستند تا سیلاب کنترل شود، اضافه کرد: آب وارد مناطق پست شده و زمان بیشتری برای خروج نیاز است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: آب وسعت زیادی از دشت را گرفته و باید اقدامات هماهنگ باشد، نباید جایی را بی خودی باز کرد یا مسیری آب را طوری منحرف نکرد که جایی درست و جای دیگر خراب شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر تاریخ انتشار10فروردین 98، کد خبر: 4578398، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
باید از قبل به فکر میفتادید قبل اینکه این مصیبت بیاد نه حالا که باهاش مواجه شدید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین