پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
مسعود سلیمانی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان از ورود دادستانی به استخدام‌های رانتی و خارج از چهارچوب در ادارات دولتی و شهرداری‌های استان خبر داد.
شعار سال:معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان از ورود دادستانی به استخدام‌های رانتی و خارج از چهارچوب در ادارات دولتی و شهرداری‌های استان خبر داد.
ورود دادستانی به استخدام‌های رانتی در ادارات و شهرداری‌های گلستان
مسعود سلیمانی عصر امروز اظهار کرد: یکی از وظایف مهم دادستانی توجه به حقوق عمومی و آحاد مردم است.

وی ادامه داد: مصادیق متنوعی در خصوص حقوق عامه وجود دارد و به طور مثال در سال گذشته اقدامی برای جلوگیری از آبیاری محصولات زراعی توسط فاضلاب شهری انجام شد و بر اساس گزارش‌های رسیده، عده‌ای چنین اقدامی را در گرگان انجام می‌دادند که بلافاصله وارد عمل شده و از این اقدام جلوگیری شد.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان تصریح کرد: دادستان را نمی‌شود با عنوان اینکه یک مقام قضایی است به آن بنگریم چون بسیاری از وظایف دادستانی مربوط به حقوق عامه می‌شود.

سلیمانی بیان کرد: موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، ورزشی و بسیاری دیگر در قالب موضوعات حقوق عامه خواهد بود و دادستان به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند به آن موضوعات ورود کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر جایگاه مردم در همراهی با دادستانی در برخورد با تخلفات و جرائم در جامعه و حتی تخلفات در دستگاه‌های دولتی، افزود: در قانون آیین دادرسی کیفری هم این موضوع پیش‌بینی شده که مردم در قالب انجمن و تشکل‌های مردمی می‌توانند حتی در قالب شاکی وارد عمل شوند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان تصریح کرد: گزارشات رسیده به دادستانی یکی از منابعی است که دادستانی می‌تواند به استناد آن پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دهد.

سلیمانی تاکید کرد: در این زمینه در دادگستری استان و در دادسرای مرکز استان همواره از گزارش‌های مردمی در خصوص تخلفات استفاده می‌کنیم و در دادسرای مرکز استان و در این معاونت مردم می‌توانند ضمن مراجعه حضوری، گزارش‌های خود را از طریق پیامک یا در فضای مجازی از طریق ارتباط‌گیری با شماره تلفن 09053163878 گزارش‌های خود را برای ما ارسال کنند و ما نتیجه را به شهروند اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: حتی مردم می‌توانند با مراجعه حضوری به کلینیک پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در محور ناهارخوران ضمن استفاده از کلاس‌ها و برنامه‌های این کلینیک، گزارش‌های خود را به بخش ویژه رسیدگی به گزارش‌های مردمی تحویل دهند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان در خصوص استخدام‌های رانتی در دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان بخصوص در مرکز استان گلستان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ما در دستگاه قضایی خیلی نسبت به آن دغدغه داریم، موضوع فساد در دستگاه‌های اداری و اجرایی است.

سلیمانی گفت: مردم عادی با دیدن این استخدام‌های خارج از چهارچوب، مایوس و دلسرد می‌شوند و وظیفه ما رسیدگی به این موضوعات است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی با جدیت گزارش‌های خود در این موضوع را به دستگاه قضایی ارسال کنند و سازمان بازرسی وظیفه ویژه‌ای در حوزه بررسی تخلفات اداری دارد.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان تصریح کرد: اگر گزارشی به دست ما برسد که رسیده است که عده‌ای خارج از چهارچوب استخدام شدند و در حال فعالیت هستند با جدیت به آن رسیدگی خواهیم کرد.

سلیمانی گفت: ما در حال رسیدگی این موضوعات هستیم و به محض نتیجه موضوع را برای افکار عمومی بازگو خواهیم کرد.

وی در پایان درباره اهمیت گزارش‌های مردمی به دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و مجرمان، تاکید کرد: مدیری که خود را در معرض نظارت مردم و پایش ببیند به طور قطع تصورش این است در یک اتاق شیشه‌ای در حال مدیریت است و از این رو بیشتر بر عملکردش مراقبت می‌کند تا بر مدار قانون حرکت کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:5تیر1398،کدخبر:13980405000915،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین