پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۸۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۹
امام‌جمعه گرگان گفت: حمایت از تولیدات داخلی موردتوجه همه جامعه قرار گیرد.

شعار سال: آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان گرگان، با اشاره به خطبه ۱۸۱ نهج‌البلاغه، اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) همه ما را به تقوا توصیه می‌کند و مناسب است در روزهای اولیه سال نو به آن توجه کنیم.

وی افزود: خداوند متعال همه نعمت‌هایی که در زندگی یک فرد به آن نیاز دارد را محیا کرده و در اختیار انسان گذاشته است.

امام‌جمعه گرگان با بیان اینکه هیچ انسانی در این دنیا باقی نخواهد ماند، گفت: دنیا فانی است و اگر به آن توجه کنیم به مسئله تقوا بهتر خواهیم پرداخت.

وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که دنیا محل عبور است و اگر قرار بود کسی در این دنیا بماند حضرت سلیمان بود که هم از قدرت ظاهری و هم از قدرت معنوی برخوردار بود اما بدون اینکه بتواند چیزی را با خود ببرد از این دنیا رفت.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: تقوا مهم‌ترین ذات توشه و آخرت برای انسان است.

وی در خطبه دوم با اشاره به دوم فروردین سال‌روز حمله نظام پهلوی به مدرسه فیضیه، تصریح کرد: با توجه به اینکه در این اتفاق خودم حضور داشتم متوجه شدم که آن‌ها هیچ اعتقادی به خدا و امام زمان نداشتند و مدام در حال توهین بودند.

امام‌جمعه گرگان گفت: در ۵۰ سال گذشته ایران چنین روزهای را پشت سر گذاشت و با پیروزی انقلاب امروز در جای خوبی قرار گرفت، امید است مشکلاتی که در کشور وجود دارد یکی پس از دیگری برطرف شود.

وی افزود: ۶ فروردین سال روز حمله عربستان سعودی به یمن است. طبق آمارهای به‌دست‌آمده تاکنون ۱۳ هزار و ۶۰۳ نفر در سه سال گذشته کشته شدند که از این آمار و بیش از دو هزار نفر کودک و دو هزار و ۲۷ نفر زن بودند.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: حمله‌ عربستان به یمن باعث شد تا زیرساخت‌هایی مانند بیمارستان‌ها، مساجد و کارخانه‌های این کشور از بین برود، بسیاری از مردم این کشور به آب‌ونان محتاج شوند و بسیاری هم اکنون دچار بیماری وبا هستند.

وی تصریح کرد: امروز این اتفاق‌ها در مقابل چشم دنیا رخ می‌دهد اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد دنیایی که دم از حقوق بشر می‌زند اما افراد بی‌گناه هرروز در حال کشته شدن هستند.

امام‌جمعه گرگان گفت: همان‌گونه که قرآن فرموده پیش‌بینی می‌شود اگر مردم یمن مقاومت کنند پیروزی با آن‌ها است و قطعاً این اتفاق خواهد افتاد و آبروی آل سعود می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی روزهای آینده سالروز ولادت امام جواد را در پیش خواهیم داشت، افزود: در آن روزگار مأمون در ظاهر خود را همراه اهل‌بیت قرار می‌داد اما درواقع به شکل دیگر عمل می‌کرد و سعی داشت امام جواد(ع) را به سمت فرهنگ خود بکشانند اما امام تمام توطئه‌های آن را خنثی کرد.

آیت‌الله نور مفیدی در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: ایشان در مشهد مقدس به مطالب بسیار مهمی اشاره داشتند و شعار سال را حمایت از «تولیدات و کالای ایرانی» مطرح کردند.

وی تصریح کرد: اگر همه ما به پیشرفت کشور علاقه‌مند هستیم و می‌خواهیم که به‌جایی برسیم راهی جز حمایت از کالای ایرانی نداریم.

همه باید از تولیدات داخلی حمایت کنیم

امام‌جمعه گرگان با بیان اینکه نباید به هر شکلی کالاهای خارجی وارد کشور شود، گفت: مسئله اقتصادی تک‌بعدی نیست بلکه به همدیگر گره‌خورده است و همه ما باید از تولیدات داخلی استفاده کنیم، البته این خود یک الزاماتی دارد که در این موضوع دولت، قوه قضاییه، مردم و تولیدکنندگان مسئولیت دارند.

وی افزود: مردم اگر علاقه‌مند به پیشرفت کشور هستند باید به سمت تولیدات داخلی حرکت کنند و تولیدکنندگان هم کیفیت محصول خود را ارتقا دهند.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: امروز تولیدکنندگان ما نباید تنها به مصرف داخل فکر کنند بلکه باید به دنبال این باشند تا کالاهای ایرانی وارد بازارهای جهانی شود و چاره‌ای جز این برای پیشرفت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تولید داخلی از الزاماتی برخوردار است، تصریح کرد: دولت باید کار را آسان کند و بانک‌ها هم برای حمایت بیشتر کارمزدهای کمتری را دریافت کند.

امام‌جمعه گرگان با بیان اینکه همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا کشور در بعد اقتصادی همچون بعد نظامی پیشرفت کند، گفت: برخی‌ها کارشان خراب کردن است نباید چوب لای چرخ بگذارند چراکه با این وضع به‌جایی نخواهیم رسید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری طبرستان 24 ، تاریخ انتشار فروردین 97، کدمطلب: 4500، www.tabarestan24.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
اگه همه جامعه بیاد و از تولیدات داخلی استفاده کنه ثمره و نتیجش رو به زودی در خود جامعه مشاهده میکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین