پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۷۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
حمایت از تولید و حمایت از کالای ایرانی در دو سطح،­ یکی نظام تصمیم گیر برنامه ریز، سیاست گذار و قانون گذار که به تولید جهت می دهد و در سطح دوم به مشارکت مردم برای تحقق برنامه ها بر می گردد.

شعار سال: محمد خوش چهره در مصاحبه با خبرگار خبرگزاری صداوسیما افزود: حمایت از تولید ملی به صورت سلبی و ایجابی هر دو مهم است و رفع موانع تولید ملی که بخشی از آن موانع درون زا و بخشی برون زا است برجسته ترین شکل حمایت از تولید کالای ایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع از بین بردن موانع تولید درون زا که بر سر راه تولید ملی قرار دارد می تواند بخشی از سیاست های اقتصاد ملی، اقتصاد پولی مالی، فشارهای مالیاتی یا نرخ بهره بالا ، تعرفه نامناسب باشد که با تصحیح مناسب و دقت در اتخاذ سیاست ها این مشکلات برطرف شود.

خوش چهره گفت: آحاد مردم با درک صحیح از تولید ملی می توانند به این مقوله کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی خرید جنس بی کیفیت نیست افزود: برعکس برخورد سلبی با این مقوله یعنی رفع موانع تولید ملی یا برخورد قانونی با کم فروشی ،تقلب در تولید و غش در معامله می تواند به این موضوع کمک کند افزود:­قطعا در حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی باید یک جامعیت و اشتراک در نظام تصمیم گیری و مردم وجود داشته باشد.

این اقتصاددان ادامه داد: معتقدم این بخش به تک تک مردم بر می گردد که بدانیم ریشه فقر و بیکاری و نابسامانی اقتصادی براساس مطالعات تجربی، تاریخی و مبانی نظری و عینی با پند و نصیحت و دعا حل نمی شود بلکه هر چه تولید ملی گسترش پیدا کند فرصت شغلی بیشتر ایجاد خواهد شد.

وی گفت: اگر تولید ملی با واردات و قاچاق و غفلت های نظام تصمیم گیری و سیاست گذاری همراه باشد یعنی فرصت اشتغال را به تولید کننده خارجی می دهیم و این فرصت را از کارگر داخلی می گیریم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: منشا ایجاد شغل و رفاه ملی از تولید ملی و داخلی حاصل می شود بر این اساس باید اراده مردم برای تولید کالای داخلی افزایش یابد و موانع تولید نیز برداشته شود.

خوش چهره گفت: بسیاری از کالاهایی که جزء کالاهای اساسی و ضروری ما محسوب می شود مانند پوشاک مصداق محروم و مستضعف دارد یعنی بی توجهی، کم توجهی و میدان دادن به رقبای خارجی باعث شد این صنعت زمین گیر شود.

وی افزود: تا زمانی که پوشاک به صورت قاچاق وارد می شود و تعرفه ندارد و برای وارد کننده آن سود اضافه به همراه دارد اما تولید کننده ما باید مالیات و تعرفه سنگین ارزی را تحمل کند نمی توانیم از تولید داخلی حمایت کنیم.

خوش چهره گفت: بنابراین درک اینکه ما با گرایش به سمت تولید ملی برویم که ریشه اشتغال جوانان ماست و منشاء افزایش درآمد تولید ملی است یک درک مفهومی است که باید به آن توجه شود.

این اقتصاددان معقتد است: حمایت از تولید ملی لوس کردن تولید داخلی نیست بلکه به بلوغ واقعی رساند تولید است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار فروردین 97، کدمطلب:۲۰۷۷۹۰۲، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین