پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۴۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم و مرزی، تولید داخلی را به همراه داشته و منجر به تحقق شعار سال خواهد شد.

شعار سال: حسن بیگلری اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر شعار سال را در راستای معیشت مردم و اقتصاد کشور نامگذاری می‌کنند که شعار امسال هم در همین راستا و به منظور ایجاد حساسیت بر مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولین در راستای تحقق شعار سال باید تلاش کنند، افزود: آنچه برای مردم منطقه ما به عنوان مناطقی مرزی مهم است، ورود کالا از مرزهای کولبری است که از آنها با عنوان قاچاق نام برده می‌شود درصورتیکه قاچاق نبوده و تنها راه کسب درآمد مردم این مناطق است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس عنوان کرد: به منظور حمایت از تولید کالای ایرانی باید از ورود ترانزیت جلوگیری شود و کالاهای ایرانی توسعه داده شوند که این مهم با برنامه ریزی میسر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ایجاد کارخانجاتی جهت تولید و مونتاژ در مناطق محروم و مرزی، علاوه بر ایجاد اشتغال، مانع ورود کالاهای خارجی خواهد شد.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن منطقه ویژه اقتصادی بانه، سقز و بیجار، بیان کرد: ایجاد این مناطق می‌تواند در راستای ایجاد تولید تاثیرگذار باشد.

بیگلری افزایش تولید داخلی را منجر به اشتغال بیشتر و کاهش بیکاری دانست و گفت: تولید کالای ایرانی در صورت وجود تقاضا بیشتر خواهد بود و به منظور افزایش تقاضا، توجه تولیدکنندگان به کیفیت ضروری است چراکه افزایش کیفیت، افزایش تقاضا و در نهایت افزایش تولید را در پی خواهد داشت.

وی افزود: این مهم در صورتی تحقق پیدا خواهد کرد که کیفیت کالای ایرانی قابل رقابت با کالای مشابه خارجی باشد و با قیمت مناسب در دسترس مصرف کننده قرار گیرد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس با تاکید بر نقش مردم در تحقق شعار سال، خاطرنشان کرد: مردم با خرید کالا و محصولات ایرانی دارای کیفیت و قیمت مناسب، می‌توانند در تحقق شعار سال تاثیرگذار باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که شعار امسال که توسط رهبری نامگذاری شده، تحقق پیدا کند و در قالب شعار باقی نماند و منجر به ایجاد شغل پایدار به ویژه در مناطق مرزی و محروم کشور شود.

بیگلری ضمن انتقاد از بسته شدن مرزها و بازارچه‌های مرزی، گفت: این مرزها تنها راه ارتزاق اکثر مردم کردستان و به ویژه شهرهای مرزی است بنابراین انتظار داریم دولت در مصوبه خود بازبینی کرده و فکری اساسی برای بازارچه‌های مرزی استان اندیشیده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 6 فروردین 97، کد مطلب: 97010601185: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
صنایع کوچک را باید به درون روستا ها و شهر های کوچک آورد تا بتوان وضع زندگی مردم در این شهر های کوچک را بهبود ببخشیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین