پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۸۰۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶
حمایت از کالای ایرانی، تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است با نگاهی به نامگذاری شعار سال های گذشته مقام معظم رهبری به خوبی در می یابیم که بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را با محوریت مسائل اقتصادی نامگذاری می‌کنند و این مهم نشان از اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم برای ایشان است.

شعار سال: با نگاهی به نامگذاری شعار سال های گذشته مقام معظم رهبری به خوبی در می یابیم که بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را با محوریت مسائل اقتصادی نامگذاری می‌کنند و این مهم نشان از اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم برای ایشان است.

امسال نیز ایشان حمایت از کالای ایرانی را مطرح نمودند که به خوبی می تواند دریافت که با عملی کردن این مهم یعنی تحقق شعار گذشته که همان اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی است، البته ایشان بارها در جلسات و سخنرانی های متعدد بر ضرورت حمایت از تولید داخلی تاکید کرده اند.

ناگفته نماند که حمایت از کالای تولید داخلی، وسیله و پلی برای جوشیدن استعداد سازندگی در درون کشور است و باید به ساخت تولید داخلی افتخار و آن را به فرهنگ تبدیل کرد.

همچنین باید مسئولان دست اندر کار با همکاری رسانه ها فرهنگ کشورمان را به سمت ترویج تولید داخلی سوق دهند.

البته همه مردم در تحقق این مهم نقش بسزایی دارند و باید تاکید کرد که همه باید دست به دست هم بدهند تا تولید داخلی با کیفیت بالا در بازار ارائه شود و ارزش کالای ایرانی نیز به صورت فرهنگ شود و بر ذهن های ما حاکم شود که مصرف کردن تولید داخلی را ارزش بدانیم.

همواره این را بدانیم که مصرف کالای خارجی باعث بیکار شدن یک کارگر ایرانی می شود و نباید از این نکته غافل شد که یکی از آفات موجود اجتماعی ما که ریشه‌ آن، میراث دوران طاغوت است، همین است که افراد، دلبسته‌ به تولیدات بیگانه باشند.

البته کالای ساخت داخلی می بایست قانع‌کننده و از مرغوبی بهتری برخوردار باشد و اقداماتی همچون فرهنگ‌سازی برای مصرف تولید کالای ایرانی ، ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی، نوسازی و ابتکار در ماشین ها، در محصولات، در مدیریت، در ساخت؛ این ها کارهائی است که باید به صورت مطلوب در کشورمان انجام شود.

همچنین با تبلیغات گسترده می بایست کاری کنیم که کالای ایرانی به عنوان یک کالای محکم، مطلوب، همراه با سلیقه و بادوام در ذهن مصرف کننده ایرانی و غیر ایرانی باقی بماند البته تحقق این مهم با تلاش و همت مجموعه کارآفرینی و کارگری و متصدیان این امر میسر خواهد شد.

البته در پایان باید تاکید کرد ضمن عمل به فرمایشات مهم رهبری که فرموده اند مردم هم باید متعصبانه از خرید و مصرف جنس قاچاق خودداری کنند تا قاچاق برای کسی به‌صرفه نباشد. باید اذعان کرد که جلوگیری از واردات کالای مشابه تولید داخلی، تبلیغات کالای ساخت داخل و رشد صنعت داخلی کمک شایانی به حمایت از تولید داخلی و در نتیجه باعث پیشرفت کشور و کاهش آمار بیکاری و رونق اشتغال می شود که تحقق این مهم تلاش مضاعف و کار بیشتر در کیفیت بخشیدن به تولیدات داخلی را می طلبد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبر تحلیلی شوشان، تاریخ انتشار 4 فروردین 97، کد مطلب: 86592، www.shooshan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین