پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۸۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
رييس کميسيون اصل 90 و نماينده مردم قزوين،آبيک و البرز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شعار سال جديد،گفت: خريد کالاي ايراني را بايد به مثابه دفاع و پاسداري از امنيت اقتصادي کشور دانست.

شعار سال: داوود محمدي روز پنجشنبه با اشاره به انتخاب شعار سال 97 به عنوان حمايت از کالاي ايراني از سوي مقام معظم رهبري،افزود: مباحث اقتصادي نزديک به يک دهه است که کانون توجهات و نظرات معظم له را شکل مي دهد که اين موضوع در اشکال مختلف در فرمايشات ايشان و در نام گذاري سال ها به خوبي مشخص مي باشد.

وي ادامه داد: علت تاکيد و تمرکز رهبر معظم انقلاب اسلامي نسبت به اين موضوع، رسيدن کشور به قله اقتصادي منطقه مطابق با سند چشم انداز سال 1404 است.

نماينده مردم قزوين،آبيک و البرز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پيشرفت کشور در عرصه هاي مختلف علمي، دفاعي و سياسي،گفت: امروز کشورمان به لحاظ توليد علم و فناوري و همچنين توان دفاعي-نظامي از جايگاه برجسته اي در سطح منطقه و دنيا برخوردار است و به لحاظ سياسي نيز از موقعيت بسيار خوبي بهره مند هستيم.

رييس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: با اين وجود در عرصه اقتصادي هنوز آنطور که شايسته است به جايگاه خود دست پيدا نکرده ايم بنابراين لازم است تا با يک همت جمعي و عزم ملي، مسئولان و مردم براي جبران اين موضوع بيش از پيش بکوشند.

وي خاطرنشان کرد: بايد در سال هاي باقي مانده تا سند چشم انداز با جديت بکوشيم تا رتبه نخست اقتصاد منطقه را از آن کشور خود کنيم که اين موضوع جز با يک جهش انقلابي براي تقويت توليد داخلي و استفاده مردم از کالاي ايراني در کنار افزايش صادرات محقق نمي شود.

نماينده مردم قزوين، آبيک و البرز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري در شعار سال 97 علاوه بر مسئولين، مردم را نيز مورد خطاب خود قرار دادند،افزود: مردم بايد نسبت به توليد داخلي عرق و تعصب بيشتري داشته باشند و با خريد کالاي ايراني از اشتغال جوانان و صنعت کشور حمايت کنند.

محمدي اضافه کرد: انتظار مي رود توليدکنندگان نيز در پي کاهش قيمت تمام شده براي محصولات بوده و کالاهاي توليدي خود را با کيفيت بيشتري به بازارها عرضه کنند.

رييس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي همچنين گفت: همه کشورهايي که در عرصه صنعت به توفيقات مناسبي دست يافته اند ابتدا به حمايت از توليد داخلي توجهي خاص داشته اند و جوامع آنها حتي در شرايطي که محصولات داخلي شان به لحاظ کيفيت و قيمت با اجناس خارجي برابري نمي کرده است، به دليل حمايت از توليد ملي کالاي توليد کشور خود را مصرف کرده اند.

محمدي با بيان اينکه مجلس طي سال هاي اخير برنامه هاي خوبي براي حمايت از کالاي ايراني در دستور کار داشته است،افزود: ممنوع کردن واردات کالاهايي که توليد مشابه داخلي دارند و يا وضع تعرفه بالا براي صادرات اين دسته کالاها، ارايه مشوق هاي صادراتي ويژه و افزايش 50 هزار ميليارد ريالي براي حمايت از توليد در آخرين اصلاحيه قانون بودجه سال 97 علاوه بر اعتبارات قبلي از اين موارد بوده است.

نماينده مردم قزوين،آبيک و البرز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه قوانين کشور براي حمايت از توليد مکفي است،افزود: اگر قوانين اين حوزه به خوبي و به شکل صحيح اجرا شوند، نياز به تصويب قانون جديد نداريم.

رييس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به لزوم جديت بيشتر براي مقابله با قاچاق کالا و ارز به منظور حمايت از کالاي داخلي،گفت: دستگاه هاي متولي طي سال هاي اخير در اين حوزه گام هاي خوبي برداشته اند که البته کافي نيست و بايد به شکل پررنگ تر دنبال شود.

محمدي همچنين از ارايه گزارش کميسيون اصل 90 در خصوص نقاط ضعف و قوت دستگاه هاي متولي مبارزه با قاچاق به صحن علني مجلس در سال جديد خبر داد و گفت: در اين گزارش از زواياي مختلف به موضوع قاچاق و راهکارهاي مبارزه جدي تر با آن پرداخته شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 2 فروردین 97، کد مطلب: 120180322120648174، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
جالب است که پس از سخنان رهبری تمام مسئولان به بحث کالای ایرانی میپردازند ولی هیچ کس حاضر نیست ماشین خارجی خود را با ماشین تولید ملی عوض کند
در حرف همه هستند ولی در عمل...
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین