پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۵۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
نماینده ولی فقیه در استان گلستان، در پیام نوروزی خود ضمن تبریک به مردم گلستان و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع) ، فرا رسیدن نوروز 1397 و سال "حمایت از کالای ایرانی" را تبریک گفت.

شعار سالمتن کامل پیام نوروزی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان بدین شرح است؛

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.

حلول سال نو که امسال مقارن با ماه مبارک رجب است را به همه عزیزان هم استانی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

امسال بهار طبیعت متقارن شده با بهار معنویت، بهار معنویت ماه مبارک رمضان است ولی معنویت در نگاه اسلامی از ماه مبارک رجب شروع می شود؛ بهار طبیعت با بهار معنویت مقارن شده است، همانطوری که همه ما خودمان را در فصل بهار نو میکنیم ، طبیعت هم نو می شود، شاد و خرم می شود انشالله این توفیق را پیدا کنیم که دل هایمان را شاد و خرم و بانشاط و نو کنیم.

دعایی که در تحویل سال همه عزیزان می خوانند همین است؛ از خدای متعال تقاضا می کنیم حال ما را به بهترین حالات متحول کن و تحول معنوی به ما عنایت کن.

تبریک عرض می کنیم و امیدواریم سال نو برای تمام عزیزانمان، برای کشور و امت اسلامی و همه انسان های تحت ستم انشاالله این سال مبارک باشد.

همان طوری که همه ما می دانیم در کشور کارهای کوچک و بزرگ بسیار انجام شده که فرصت اشاره به آن ها نیست، اما کارهای بسیار بزرگی در زمینه های مختلف انجام شده و آنچه را که من می خواهم به آن تاکید کنم به همه مسئولان در سطح کشور و استان توجه به معیشت و زندگی مردم است.

انصاف قضیه این است که معیشت مردم و زندگی مردم سخت و دشوار شده است، مشکلات بیکاری خیلی از خانواده ها را تحت فشار قرار داده است و باید توجه همه مسئولان، دولت، مجلس و قوه قضاییه و هرکسی را که بالاخره دستی بر آتش دارد و می تواند کاری در این زمینه انجام دهد.

باید به معیشت مردم برسیم تا مشکل بیکاری حل شود، البته این هم با شعار و ... حل نمی شود؛ در واقع باید توجه به مسئله تولید در کشور ارزش و رونق پیدا کند ، سرمایه گذاری در کشور توسعه پیدا کند و چرخ اقتصاد کشور به معنای عام کلمه به حرکت سریعتر در بیاید تا آثار آن را در معیشت و زندگی مردم ببینیم و مشکل بیکاری حل شود.

در مورد استان هم من لازم می دانم که از زحماتی که مسئولان استانی در سال گذشته انجام دادند تشکر و قدردانی کنم و به مسئولان استانی متذکر می شوم که مناطق محروم و به مناطقی که بیشتر از محرومیت رنج می برند بیشتر توجه شود مخصوصا به مناطق مرزی که مرزنشینان ما درشرایط دشواری زندگی می کنند و به علل گوناگون باید به آنجا توجه شود.

در مورد مسائل استانی هم باید چند نکته را تذکر دهم تا همه مسئولان پیگیر شوند، اگر این مشکلات حل شود خیلی تاثیرات گسترده ای در زندگی مردم خواهد گذاشت؛ قضیه آشوراده که سال هاست در حال پیگیری هستیم و مسئولان استانی هم پیگیری کردند و به جاهایی هم رسیده ایم. انشاالله امیدواریم امسال به آخرین مرحله خود برسد، قطار گرگان مشهد که باید مورد توجه قرار بگیرد، زهکشی اراضی شمال استان که مسئله بسیار مهمی است و زمین هایی که ما داریم 280 هزار هکتار در قسمت شمال استان از مورد انتفاع افتاده اند و باید زهکشی شود، تمیز شود تا بتوانیم از آن ها استفاده بهینه داشته باشیم.

منطقه آزاد تجاری و توجه به خلیج گرگان مواردی است که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد، استقبال از سرمایه گذاری و سرمایه گذارانی که اهل کار هستند بالاخره ما چاره ای نداریم جز اینکه به استقبال سرمایه گذاران برویم و حتی خواهش هم کنیم بیان در استان و سرمایه گذاری کنند؛ یکی از چیزهایی که باید پیگیری شود احیای مواریث فرهنگی است ما در این استان مواریث فرهنگی و آثار تاریخی مهمی داریم، اگر این ها احیا شود و روی آن ها کار شود دقیقا ما می توانیم زمینه مناسبی به وجود بیاوریم برای اینکه خیلی چیزها جذب شود.

شهادت امام هادی (ع) را به همه عزیزان تسلیت می گویم و یادی کنیم از حادثه دیدگان معدن زمستان یورت در آزادشهر و رامیان که تعدادی از عزیزان ما در آن حادثه جان باختند و امیدواریم خداوند متعال آن ها را در مقام قرب خودش قرار دهد و به بازماندگان صبر و عجر عنایت کند، شهدا را به خصوص شهدای مدافع حرم را گرامی می داریم و همچنین جانبازان، امیدواریم خداوند متعال به آن ها شفای عاجل عنایت کند؛ از خداوند تقاضا می کنیم سال 97 را برای همه امت اسلامی و مردم استان سال مبارکی قرار دهد، موفق و موید باشید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار فروردین 97، کدمطلب:1333290، www.dana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
مشکل معیشت مردم ناشی از نصمیم گیری های غیر منطقی و اشتباه برخی از مسئولی هستند که تیشه به ریشه اقتصاد زده اند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین