پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۵۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۶
بيکاری يکی ديگر از مواردی است که بسياری از افراد را وادار به مسافرکشی می‌کند و اغلب مسافرکشان شخصی؛ افراد تحصيل‌کرده و بيکار هستند که از روی ناچار برای جلوگيری از بيکاری به مسافرکشی بپردازند.

شعارسال: به نظر می‌رسد که مسافرکشی یکی از راحت‌ترین شغل‌هاست و هر فردی که بیکار می‌شود مسافرکشی با خودروی شخصی‌اش را انتخاب می‌کند به طوریکه این شغل یک تنه اشتغال هزاران نفر را در این بخش فراهم کرده است.

اکنون بازنشستگان، از کار افتاده‌ها و حتی معتادان و بزهکاران شغل مسافرکشی با خودروهای شخصی را به آسانی به دست می‌آورند و نظارت برای ساماندهی آن ضعیف است.

فعالیت غیرمجاز و نابسامان مسافربرهای شخصی موجب انتقاد و نارضایتی تاکسی‌داران و فعالان حوزه حمل و نقل عمومی شهر شده است کافی است چند دقیقه‌ای برای رسیدن به مقصد، مسافر یک تاکسی باشید تا گلایه‌های این قشر را از فعالیت مسافربرهای شخصی بشنوید.

در راستای معضلات و چالش‌های تاکسی‌داران شهرستان گرگان گفت و گویی با کمال‌غریبی معاون سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری گرگان و عباس مهاجر بسطامی پلیس راهور مرکز گرگان صورت گرفت.

یکی از رانندگان تاکسی در گرگان گفت: چرا برخی از خودروهای شخصی اقدام به مسافرکشی در سطح شهر می‌کنند چرا باید مسافران با توجه به وجود تاکسی در سطح شهر اقدام به نشستن خودروی شخصی کنند و بدون هیچ بهره‌مندی از بیمه سوار خودروهای شخصی شوند.

محمد حسینی اظهار کرد: من مشاهده کردم که برخی از خودروهای شخصی از استان‌های دیگر در شهر گرگان اقدام به مسافرکشی می‌کنند چرا کسی در این زمینه پاسخگو نیست مسوولان پیگیری کنند و اندکی هم به فکر رانندگان تاکسی‌ها باشند که در این فصل گرما به دنبال لقمه‌ای نان هستند.

وی تصریح کرد: اگر پای درددل راننده‌های تاکسی بنشینیم دل پردردی از این مساله دارند، یکی از راننده‌های شهر تهران که گله زیادی از مسافران دارد و می‌گوید: چرا هر روز باید شاهد افزایش تعداد خودروهای شخصی که در حال مسافرکشی در سطح شهر هستند باشیم تا کی باید بی‌توجهی مسوولات ذیربط را در این زمینه ببینیم و دم نزنیم آخر مسوولان تا کی می‌خواهند سکوت کنند.

* به زودی جلسه هم‌اندیشی با رانندگان تاکسی و پلیس راهور در گرگان برگزار می‌کنیم/ 20 دستگاه اتوبوس «اسکانیا» در گرگان خریداری می‌شود

معاون سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری گرگان ابراز کرد: در طول روز اتوبوس‌ها 388 بار از میدان شهرداری تا مسیر کمربندی را طی می‌کنند و مسافر را جابه جا می‌کنند.

کمال غریبی در خصوص تعداد مازاد تاکسی در سطح شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: تعداد 300 دستگاه تاکسی مازاد در سطح شهرستان گرگان وجود دارد که در حال خدمات‌دهی به شهروندان گرگان هستند.

وی در خصوص معضل مسافربرهای شخصی در شهرستان گرگان تصریح کرد: باید به زودی یک جلسه هم‌اندیشی با پلیس راهور و رانندگان تاکسی برگزار کنیم و در راستای موضوع مسافرکشی رانندگان خودروهای شخصی به تعامل برسیم.

معاون سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری گرگان گفت: طی این هفته 20 دستگاه اتوبوس «اسکانیا» در شهرستان گرگان خریداری می‌شود.

کمال‌غریبی تصریح کرد: تعداد 88 دستگاه اتوبوس با 36 خط در سطح شهرستان گرگان مشغول به فعالیت هستند و در مجموع 933 ایستگاه اتوبوس در سطح شهرستان گرگان وجود دارد که 488 خط آن مشترک است.

* مسافران به هیچ‌وجه سوار خودروهای شخصی نشوند/ باید زمینه ورود مسافرکشی با خودروهای شخصی را در گرگان کاهش دهیم

پلیس راهور مرکز گلستان در خصوص مسافرکشی از طریق رانندگان خودروهای شخصی گفت: مسافران خودشان باید این مسائل را رعایت کنند و به هیچ‌وجه با وجود تاکسی در سطح شهر سوار خودروهای شخصی نشوند و در این راستا رانندگان تاکسی نیز باید در طول روز در سطح شهر فعالیت کنند تا زمینه ورود خودروهای شخصی برای سوار کردن مسافر در سطح شهر را کاهش دهند.

مهاجر بسطامی در راستای مسافرکشی رانندگان خودروی شخصی از سایر استان‌ها در گرگان ابراز کرد: رانندگان خودروی شخصی که اقدام به مسافرکشی می‌کنند بسیاری از آنها ساکن گرگان هستند با وجود اینکه پلاک خودروی آنها به عنوان مثال از بیرجند است به این دلیل است که آنها خودرو را از بیرجند خریداری کردند و هنوز تعویض پلاک را انجام ندادند ما در این راستا به بسیاری از آنها تذکر و برخورد کردیم.

وی اظهار کرد: بیش از 90 درصد از این رانندگان که پلاک خودروی‌شان از استان‌های دیگر است خودروی خودشان را به صورت قولنامه‌ای خریداری کردند و سند برای خودروی آنها تنظیم نشده است و در حقیقت فاقد پلاک هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 9 مرداد 1397 ، کد خبر: 13970509000295 ، www.golestan.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین