پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۵۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
بارش باران و برف در گرگان علاوه بر مشکلات مختلفی که برای تردد مردم ایجاد می کند موجب کمرنگ شدن حضور تاکسی ها در شهر شده تا مردمی که کنار خیابان ایستاده اند خیس آب شوند

شعارسال:بارش باران و برف در گرگان علاوه بر مشکلات مختلفی که برای تردد مردم ایجاد می کند موجب کمرنگ شدن حضور تاکسی ها در شهر شده تا مردمی که کنار خیابان ایستاده اند خیس آب شوند.

بعدازظهر یک روز زمستانی؛ میدان شهرداری گرگان؛ نم بارانی که چند دقیقه پیش شروع شده، شدت می یابد. حرکت عابران شتاب می گیرد و آن ها سعی می کنند برای خود سرپناهی پیدا کنند یا راه منزل در پیش بگیرند.

ازدحام جمعیت و صفی طویل کنار میدان شکل گرفته، همه در ایستگاه تاکسی منتظر هستند تا خود را از خیس شدن نجات دهند.

تاکسی های متعدد تک سرنشین رد می شوند اما نمی ایستند، برخی هم شیشه بخار گرفته را پایین داده و وقتی از مقصد آگاه می شوند راه خود را ادامه می دهند.

در برخی از ایستگاه های تاکسی و خیابان های شهر هم اوضاع به همین منوال است؛ یا تاکسی وجود ندارد یا راننده می گوید «فقط دربست».

موقع باران تاکسی سخت پیدا می شود

یکی از شهروندان گرگانی حاضر در میدان شهرداری گفت: موقع باران تاکسی به سختی پیدا می شود چرا که راننده های اندکی حاضر هستند در این شرایط مسافر سوار کنند.

فائزه رحمانی بیان کرد: در سایر روزها تاکسی به وفور وجود دارد اما اکنون بیش از ۱۵ دقیقه است که منتظر تاکسی هستم.

این شهروند گرگانی ادامه داد: این مشکل در محور کمربندی گرگان بیشتر است و متاسفانه یک رویه غیراخلاقی شکل گرفته که برخی از رانندگاه هنگام باران تنها به فکر «دربستی» سوار کردن مسافر هستند. البته نباید چشم پوشی کرد که مقصر اصلی خود شهروندان هستند که راننده ها را «بدعادت» کرده اند.

مأموران ناظر سازمان در طول روز کل شهر را رصد می کنند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان در این زمینه ب گفت: این اتفاق به ندرت در گرگان اتفاق می افتد زیرا رانندگان تاکسی افراد زحمت کشی بوده و به مردم خدمات ارائه می کنند.

هنگام بارندگی چهار دستگاه اتوبوس بهصورت ویژه در چهار محور اصلی شهر فعال شده تا به مردم خدمات رسانی می کننداحمدعلی سالاری افزود: مأموران ناظر سازمان در طول روز کل شهر را رصد می کنند و اگر خلافی اتفاق بیفتد را گزارش می کنند.

وی ادامه داد: اگر مشکلی تاکنون رخ داده ضمن عذرخواهی از مردم سعی می کنیم با گذاشتن ناظران بیشتر این مشکل را مرتفع کنیم.

سالاری اضافه کرد: سازمان پنج بازرس دارد که در ساعات مختلف ایستگاه ها، خطوط و تاکسی ها را کنترل کرده و تا ساعت هشت و نیم فعالیت می کنند.


برنامه ویژه در زمان بارندگی

وی با بیان این که برنامه ویژه در زمان بارندگی گذاشتیم، گفت: گشت‌های ویژه سازمان حمل و نقل شهرداری در زمان بارش باران و روزهای سرد نظارت جدی‌تری بر عملکرد تاکسی‌ها دارند و با معدود تاکسی‌های متخلف برخورد می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان افزود: همشهریان می توانند در صورت مشاهده تخلفات احتمالی محل و موقعیت تخلف را به ما اطلاع رسانی کنند.

وی اظهار کرد: همچنین هنگام بارندگی چهار دستگاه اتوبوس به صورت ویژه در چهار محور اصلی شهر فعال می شوند تا به مردم خدمات رسانی می کنند.

سالاری گفت: ایستگاه این اتوبوس ها در اطراف میدان ولیعصر و شهرداری است و آن ها ابتدای خیابان لشکر، ابتدای میدان ولیعصر (عج)، ابتدای خیابان خمینی (ره) و ابتدای خیابان شهید بهشتی می ایستند.

سالاری متذکر شد: در راستای صیانت از حقوق خانواده بزرگ تاکسیرانان درخواست ما از شهروندان این است که در صورت مشاهده و محرز شدن هر گونه تخلف مبنی بر سوارنکردن مسافران از سوی رانندگان تاکسی و درخواست آن‌ها برای جابه‌جایی مسافرین به صورت دربست، موضوع را به واحد شکایت و بازرسی سازمان گزارش دهند.

ضمن قدردانی از خدمات مستمر تاکسی‌ها در تمامی فصول سرد و گرم سال که خالصانه به همشهریان خدمات رسانی می کنند، اما هستند کسانی که بارش باران را برای خود یک فرصت تلقی کرده، یا سوار نمی کنند تا خود مسافر کرایه بیشتر پیشنهاد دهد و یا فقط دربستی مسافر می گیرند؛ این امر باید با نظارت بیشتر ناظران سازمان حمل و نقل شهری به حداقل برسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار1اسفند 97، کدخبر: 4547293،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین