پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 21
کد خبر: ۱۹۸۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
بررسی کارنامه سودآورترین شرکت‌های جهان نشان می‌دهد؛ شرکت ملی نفت عربستان سعودی (Aramco Saudi)، با کسب بیشترین درآمد در سال ۲۰۱۸، در جایگاه نخست قرار گرفت.به گفته بلومبرگ، در واقع سود خالص شرکتنفتعربستان سعودی، تقریبا با سود خالص شرکت‌های اپل، شرکت آلفابتگوگلو اکسون موبیل برابر است. پیش از این، رقم‌های درآمدی این شرکتعربستانسعودی، از زمان تاسیس آن در سال 1970 تا کنون فاش نشده بود.

شعار سال: شرکت اپل، به مدتی طولانی سودآورترین شرکت‌جهانشناخته شده بود، اما ظاهرا آن روزها به پایان رسیده است. بر اساس گزارش شرکت ملی نفتعربستان سعودی(Saudi Aramco) در سال 2018، این شرکت به میزان 111.1 میلیارددلاردرآمد خالص داشته که این رقم بسیار بیشتر از رقمدرآمدسالیانه سایر شرکت‌ها بوده و این شرکت به عنوان سودآورترین شرکت در سراسر جهان شناخته شده است.

به گفته بلومبرگ، در واقع سود خالص شرکتنفتعربستان سعودی، تقریبا با سود خالص شرکت‌های اپل، شرکت آلفابتگوگلو اکسون موبیل برابر است. پیش از این، رقم‌های درآمدی این شرکتعربستانسعودی، از زمان تاسیس آن در سال 1970 تا کنون فاش نشده بود.

از آنجایی که تنها سود شرکت‌های ثبت شده در شرکت سهامی عام و یا شرکت‌هایی که در لیستبورساوراق بهادار قرار دارند، ذکر می‌شود، درآمد شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان، به خصوص شرکت‌های دولتی ناشناخته باقی مانده و در لیست بیان نشده‌اند.

در ادامه قابل ذکر است که عرضه اولیهسهام(IPO) شرکت آرامکو عربستان سعودی قرار بود در سال گذشته انجام شود اما به سال 2021 موکول شد.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب سودآورترین شرکت‌های سراسر جهان در سال 2018 را مشاهده می‌کنید؛

نمودار

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصادآنلاین تاریخ انتشار 13فروردین 98، کد خبر: 344496، www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین