پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
هنرمند نقاش گفت: حراج آثار کلاسیک و مدرن هنری تهران، موجب دلگرمی هنرمندان پیشکسوت و حرکتی برای آینده جوانان تازه فارغ التحصیل شده از دانشگاه ها است.

شعار سالمنوچهر نیازی روز جمعه اظهار کرد: پیش از انقلاب تنها سه دانشکده هنر در کشور وجود داشت اما اکنون حدود 30 دانشگاه هنر داریم و دانشجویان زیادی مشغول تحصیل در این دانشگاه ها هستند، این هنرمندان جوان کم کم باید جای ما را بگیرند، برپایی حراج تهران باعث دلگرمی و تشویق آن ها شده تا حرکت رو به جلو داشته باشند.

وی افزود: در ایران صدها پیکاسو، سالوادور دالی و ماتیس داریم، تنها باید این استعدادها مانند غنچه گل باز و شکوفا شوند؛ هنرمندان را باید درک کرد و به هنرشان ارج نهاد اگر تاریخ هنر را ورق بزنیم، می بینیم که به عنوان نمونه، کسی نقاش معروف هلندی ونسان ونگوگ را درک نمی کرد و در طول زمان زندگی نتوانست حتی یکی از آثارش را به فروش برساند اما اکنون در حراجی ها اثرش 400 میلیون دلار به فروش می رسد.

نیازی با اشاره به اینکه صادرات آثار هنری می تواند روزی جای صادرات نفت را بگیرد، گفت: در حالی که حراج تهران رویدادی اقتصادی است اما اساس آن فرهنگی است زیرا از این راه قابلیت های هنر ایران در دنیا طنین انداز می شود، اگر این راه درست طی شود و همه کشور به آن توجه کنند، روزی خواهد رسید که نیازی به نفت نخواهیم داشت و آثار هنری ارزشمند هنرمندان ارزآوری خواهد کرد.

وی بیان داشت: افرادی که در حراج تهران کار هنری خریداری می کنند، به آتیه ایران می اندیشند و علاوه بر حمایت از هنرمندان، سرمایه گذاری کرده اند.

نیازی ادامه داد: هر هنرمند را باید در زمان خودش درک کرد و نباید هنر را دست کم گرفت، تمام زندگی ما را نقاشی تشکیل می دهد، هر چیز که در اختیار داریم و ساختمان و خانه ای که در آن زندگی می کنیم نیز در اثر رونق بازار هنر به وجود آمده است.

وی گفت: بازار بین المللی هنر در حال رصد حراج تهران است و بازتاب خبر برگزاری آن در روزنامه های معتبر دنیا این مهم را تایید می کند؛ بنابراین باید با حمایت از این رویداد و پذیرش این واقعیت که هزینه های هنگفتی برای چهار روز برگزاری نمایشگاهی استاندارد در هتل، انتشار کاتالوگ نفیس و یک سال کار و تلاش برای برگزاری پرداخت شده است، زمینه رشد آن را فراهم کرد.

پنجمین دوره حراج آثار کلاسیک و مدرن هنری تهران، هفتم خردادماه 1395 در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 28 خرداد 1395، کد مطلب: 82115457 (5392519):www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین