پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۹۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸
نقاشی «تاریخ هنر» سهراب سپهری در نهمین حراج تهران با قیمت پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان گران‌ترین اثر فروخته شد.

شعارسال: نقاشی «تاریخ هنر» سهراب سپهری در نهمین حراج تهران با قیمت پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان گران‌ترین اثر فروخته شد.

 نهمین حراج تهران که به هنر کلاسیک و مدرن ایران اختصاص داشت شامگاه جمعه هشتم تیر با ارائه هفتاد و هشت اثر و فروش هفتاد و شش اثر به کار خود پایان داد.

در این شب رکورد گران‌قیمت‌ترین نقاشی تاریخ هنر ایران به نام سهراب سپهری ثبت شد و به لطف اهدای اثری از بانو منیر فرمانفرمائیان یک کمک ۷۵۰ میلیون تومانی به انجمن حمایت از بیماران هموفیلی ایران اختصاص یافت. همچنین فروش پنج اثر بالای یک میلیارد تومان و چکش خوردن در مجموع ۶۳ کار بالای یکصد میلیون تومان از دیگر دستاوردهای این دوره حراج تهران بود.

در حضور بیش از هشتصد علاقه‌مند به هنر در هتل پارسیان آزادی، چنانکه انتظار می رفت عنوان گران ترین اثر نهمین حراج تهران به تابلوی بزرگ و استثنایی از سهراب سپهری تعلق گرفت که از سوی مجموعه خانواده گلستان به این حراج ارائه شده بود؛ اثری کمینه گرا، شاعرانه با هماهنگی رنگی بسیار زیبا از سهراب در اندازه چشمگیر ۱۰۰ در ۳۰۰ سانتی متر که پنج میلیارد و یکصد میلیون تومان چکش خورد.

در این شب اثری از حسین زنده رودی دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، کار دیگری از سهراب سپهری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، نقاشی از منصور قندریز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و اثری از رضا مافی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شدند.

نقاشی مینیاتور از محمود فرشچیان ۹۰۰ میلیون تومان، اثری بدون عنوان از منوچهر یکتایی ۸۰۰ میلیون تومان، یک اثر با آینه از منیر فرمانفرمائیان، مجسمه پرنده از بهمن محصص و نقاشی از فریده لاشایی هر یک ۷۵۰ میلیون تومان، پرتره ای از رجال دوران کمال الملک ۷۰۰ میلیون تومان، نقاشی دو قطعه ای از آیدین آغداشلو ۶۵۰ میلیون تومان، آثاری از پرویز تناولی و سید محمد احصایی هر یک ۶۰۰ میلیون تومان، دو اثر از کوروش شیشه گران و سیراک ملکوتیان هر یک ۵۵۰ میلیون تومان و اثر آیینه کاری از منیر فرمانفرمائیان ۵۲۰ میلیون تومان حائز رتبه های بعدی فروش شدند.

در نهمین حراج تهران اثر دیگری از منوچهر یکتایی ۴۸۰ میلیون تومان، مجسمه هیچ پرویز تناولی و نقاشی فرامرز پیلارام هر یک ۴۵۰ میلیون تومان، دو اثر خط از حسن زرین قلم و سید محمد احصایی هر یک ۴۲۰ میلیون تومان و نقاشی از مسعود عربشاهی ۴۰۰ میلیون تومان چکش خورند. نقاشی از حسین کاظمی ۳۸۰ میلیون تومان، اثری از مسعود عربشاهی ۳۶۰ میلیون تومان، مجسمه ای از ژازه تباتبایی ۳۴۰ میلیون تومان، نقاشی از ابوالقاسم سعیدی ۳۲۰ میلیون تومان فروخته شدند و پنج اثر روی قیمت مشابه ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رسیدند: پرویز کلانتری، پروانه اعتمادی، نصرالله افجه ای، حسین کاظمی و حسین زنده رودی.

در این شب «هیچ» دیگری از پرویز تناولی ۲۹۰ میلیون تومان، نقاشی از ناصر عصار ۲۸۰ میلیون تومان، دو اثر غلامحسین نامی و مهدی ویشکایی هر یک ۲۵۰ میلیون تومان، دو اثر لیلی متین دفتری و ناصر عصار هر یک ۲۴۰ میلیون تومان به فروش رسیدند و سه اثر روی قیمت مشابه ۲۲۰ میلیون تومان چکش خوردند: محسن وزیری مقدم، عباس کیارستمی و کیخسرو خروش.

در حراج نهم تهران دو اثر از جلیل رسولی و بهجت صدر هر یک ۱۹۰ میلیون تومان، نقاشی از عبدالرضا دریابیگی ۱۸۰ میلیون تومان، سه اثر از حسین خطایی، مهدی ویشکایی و حسین محجوبی هر یک ۱۶۰ میلیون تومان، نقاشی از عباس کاتوزیان ۱۵۰ میلیون تومان، چهار اثر از ابوالقاسم سعیدی، سونیا بالاسانیان، علیرضا اسپهبد و ناصر اویسی هر یک ۱۴۰ میلیون تومان، سه اثر از مش اسماعیل (توکل اسماعیلی)، عبدالرضا دریابیگی و جعفر روحبخش هر یک ۱۳۰ میلیون تومان، نقاشی از هوشنگ پزشک نیا ۱۲۰ میلیون تومان، چهار اثر از رضا مافی، پروانه اعتمادی، فرشید ملکی، یرواند نهاپتیان هر یک ۱۱۰ میلیون تومان و سه اثر منوچهر نیازی، محسن وزیری مقدم و محمود زنگنه یکصد میلیون تومان چکش خوردند.

در این شب فقط ۱۳ اثر زیر یکصد میلیون تومان به فروش رسیدند: سه اثر از ناصر اویسی، گارنیک درهاکوپیان، جعفر روحبخش هر یک ۸۵ میلیون تومان، اثری از دوستعلی معیرالممالک ۸۰ میلیون تومان، دو اثر از سمبات درکیورقیان و هانیبال الخاص ۷۵ میلیون تومان، اثری از ابوالحسن صدیقی ۷۰ میلیون تومان، اثری از محمود جوادی پور ۶۰ میلیون تومان، کاری از عیسی بهادری ۵۵ میلیون تومان، سه اثر از احمد اسفندیاری، سیاوش کسرایی و حسین شیخ ۴۰ میلیون تومان و اثری از محسن سهیلی ۳۸ میلیون تومان فروخته شدند.

در نهمین حراج تهران دو اثر از حسین زنده رودی و کوروش شیشه گران به فروش نرسیدند.




















شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شقفنا، تاریخ انتشار: 9تیر1397 ، کدخبر: 591605،www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
ا.ف75
ای کاش در این وضعیت که مردمی هستن که نون شبشون رو ندارن این نمایشگاه ها به نفع جایی به صورت خیریه صورت می گرفت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
ن.ف83
خدا را شکر که در این وضعیت اقتصادی بد مردم آدمهایی پیدا میشوند که با خرج های میلیاردی به ما بفهمانند که زندگی لاکچری هنوز در ایران نمرده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
جالبه که این حراج ها برگذار میشه و این رقم ها در هنر جا به جا میشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین